Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@06:15:59 GMT

توزیع داروی کرونا در بیمارستان+جزئیات

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۱۷۱۹

توزیع داروی کرونا در بیمارستان+جزئیات

به گزارش افکارنیوز،

محمدرضا شانه ساز روز دوشنبه در حاشیه اجلاس آنلاین روسای دانشگاههای علوم پزشکی درباره تامین داروی رمدسیویر و بازار سیاه این دارو افزود: این دارو و داروی فاویپیراویز وارد فهرست داروی کشور شده اند و انواع داخلی این داروها در کشور تولید شده و به میزان نیاز بیمارستانها برای درمان بیماران کرونا توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی- وی ادامه داد: مراحل تولید این داروها از چند ماه پیش در کشور شروع شده بود و از هفته گذشته توزیع این داروها در بیمارستانهای دانشگاهی آغاز شده و اکنون قرار نیست این داروها در خارج از بیمارستان و داروخانه ها توزیع شو.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: با توجه به حساسیت این داروها و امکان سوءاستفاده از بازار و نیز به منظور جلوگیری از مقاومت ویروس در برابر این داروها به علت مصرف و تجویز نا بجا، توزیع این داروها به صورت محدود در یبمارستانها انجام می شود، یک محموله وارداتی داروی رمدسیویر هم به کشور وارد شده و یکی دو آینده با نظارت معاونت های غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی در اختیار بیمارستانها قرار می گیرد.

وی گفت: در مورد داروی رمدسیویر ماده اولیه این دارو نیز در کشور تولید می شود و توانمندی تولید همه مراحل آن در کشور وجود دارد و به طور کلی هر دارویی که در دنیا تولید شود و عرضه شود و امکان کمک به درمان کرونا را داشته باشد، در صورتی که در پروتکل درمانی کشور تایید شود امکان تولید آن را در داخل داریم.

شانه ساز ادامه داد: داروی رمدسیویر به تازگی در پروتکل درمان کرونا در ایران تایید و وارد شده است اما متاسفانه تا قبل از تاییدیه این دارو عده ای سودجو انواغ تقلبی این دارو را در بازار سیاه به قیمت های بسیار گزاف توزیع می کردند و جان مردم را به خطر می انداختند. داروهایی که توزیع می شدند بعضا آنتی بیوتیک های ساده ای بودند که در درمان کرونا تاثیری نداشتند. از پزشکان هم می خواهیم به جز موارد بستری بدحال در بیمارستان این دارو را برای بیماران غیر بستری تجویز نکنند و باعث سرگردانی مردم نشوند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: در گذشته نیز این خواسته را از پزشکان داشتیم و از آنان خواسته بودیم که اجازه دهند مطالعات بالینی اثربخشی این دارو در کشور تمام شود اما عده ای توجه نکردند و به بازار سیاه داروی تقلبی رمدسیویر در بازار سیاه دامن زدند. این دارو البته هنوز در فهرست پوشش بیمه ای قرار نگرفته و امیدواریم این اتفاق زودتر بیفتد زیرا در درا مدت هزینه سنگینی به دوش نظام سلامت تحمیل می کند.

وی گفت: داروی رمدسیویر در کمیسیون قیمت گذاری وزارت بهداشت قیمت گذاری می شود و قیمت نوع داخلی آن قطعا کمتر از یک چهارم نوع خارجی خواهد بود.

تولید یک میلیون دوز واکسن آنفلوانزا در ایران

شانه ساز درباره تامین واکسن آنفلوانزا برای پاییز گفت: امسال برای اولین بار واکسن ملی و ایرانی آنفلوانزا در کشور خواهیم داشت و امیدواریم پاییز امسال حدود یک میلیون دوز از این واکسن ایرانی تولید شود. واردات این واکسن از خارج نیز امسال انجام می شود و طبق برنامه از شهریور این واکسن را در کشور خواهیم داشت. در مرحله اول دو میلیون دوز از این واکسن وارد می شود و برای بیماران در معرض خطر توزیع می شود و در مراحل بعد سعی می کنیم تا سه برابر این میزان واردات واکسن آنفلوانزا به کشور داشته باشیم.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: واکسن آنفلوانزا در شبکه رسمی داروخانه های کشور توزیع خواهد شد و از همه مردم می خواهیم هر نوع واکسن و داروی مورد نیاز خود را از شبکه رسمی و داروخانه های کشور تامین کنند و به بازار قاچاق و تقلبی نروند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: داروخانه رمدسیویر دارو داروی کرونا رمدسیویر واکسن آنفلوانزا داروی رمدسیویر بازار سیاه غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات تأمین دارو و واکسن دامداران و مرغداران استان این اداره کل با همکاری نظام دامپزشکی مبادرت به صدور مجوز فعالیت مراکز درمانی و توزیعی دارو و واکسن کرده است.

وی افزود: در همین راستا ۱۰۳ داروخانه دامپزشکی، ۸۰ درمانگاه دامپزشکی، چهار آزمایشگاه دامپزشکی و ۱۲ شرکت پخش و توزیع واکسن و دارو و دو کارخانه داروسازی دامپزشکی در لرستان فعال بوده و به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، تصریح کرد: باتوجه‌به گستردگی جمعیت دامی روستایی و عشایری استان و افزایش میزان تعداد واحدهای دامپروری صنعتی این اداره کل در راستای تأمین دارو و واکسن‌های دامی موردنیاز در استان اقدام به صدور مجوزهای فعالیت برای متقاضیان واجد شرایط فعالیت در حرفه دامپزشکی کرده است.

زبردست اولویت صدور مجوز مراکز دارویی و درمانی را مناطق و بخش‌های استان عنوان کرد و هدف از این اقدام را دردسترس‌بودن خدمات دامپزشکی برای استفاده بهره‌برداران برشمرد.

وی گفت: با اقدامات انجام شده در حال حاضر هیچ‌گونه کمبود دارو و واکسن دامی در استان لرستان وجود ندارد.

کد خبر 6096978

دیگر خبرها

  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند