Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسفندیار خزائی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به طرح جنگلکاری یک هزار هکتاری در استان همدان طبق تاکید استاندار بیان کرد: سال گذشته ۲ هزار هکتار جنگلکاری در سطح استان با بذرکاری و صنوبرکاری انجام شد.

خزائی در ادامه با اشاره به وجود گیاهان دارویی، خوراکی و گیاهان معطر در مراتع افزود: اقدامات خوبی طی سال گذشته در شهرستان تویسرکان، چون قرق، کپه‌کاری و ذخیره نذورات و ساخت آبشخور‌ها برای عشایر انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع در حوزه‌های آبخیزداری است ادامه داد: تویسرکان به لحاظ قرارگرفتن در جنوب، بارندگی خوب، مراتع مناسب، عرصه‌های جنگلی و ذخیرگاه‌های، چون دارستان، آرتیمان، فاران، گزندر سرابی و سرکان یکی از شهرستان‌های خوب استان است که برای توسعه این ظرفیت برنامه‌های خوبی در دستور کار داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: منابع طبیعی تویسرکان حدود ۸۸ هزار هکتار وسعت دارد که از این مساحت حدود ۱۳ هکتار ذخیرگاه‌های جنگلی است.

خزائی با بیان اینکه سهم تویسرکان ۱۰۰ هکتار بود که در این شهرستان دو برابر جنگلکاری داشتیم، گفت: هدفگذاری استان در سال جاری یک‌هزار هکتار است که طبق برنامه سهمیه امسال تویسرکان هم ۱۰۰ هکتار تعریف شده است.

او با اشاره به اینکه شهرستان تویسرکان به طور کامل تحت حوزه آبخیز گاماسیاب است که این سرشاخه از حوزه آبخیز اهمیت بسزایی دارد بیان کرد: هر هکتار عملیات آبخیزداری می‌تواند ۲۷۰ متر مکعب جلوگیری از کنترل سیل رسوب، ۸۱ متر مکعب تولید، ذخیره و استحصال آب و دو تن تولید علوفه را رقم بزند و از فرسایش و رسوب و مسائلی اینگونه جلوگیری کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری بذرکاری استان همدان هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۲۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال ریزش سنگ‌ریزه در محور گنجنامه‌-تویسرکان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد آهکی ادامه داد: از ابتدای عملیات بازگشایی محور گنجنامه-تویسرکان افزون بر ۱۵ هزار متر مکعب خاکریزی در نقاط پرتگاهی، ۶۰۰ متر مکعب ترانشهبرداری و ریزش برداری ،۱۷۰ تن آسفالت گرم جهت لکه گیری ،۱۹۰ مورد لق گیری سنگ‌های بزرگ و… در این مسیر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات ایمن سازی این محور همچنان ادامه دارد، گفت: هم اکنون ۲ اکیپ لکه گیری و چاله گیری، ۱ اکیپ تعمیر و نصب گارد ریل، ۱ اکیپ نصب نیوجرسی به همراه ۲ اکیپ گشت راهداری در محور گنجنامه مشغول فعالیت هستند.

آهکی تاکید کرد: از تمامی رانندگان گرامی که قصد تردد در مسیر فوق را دارند خواشمندیم با رعایت سرعت مطمئنه و احتیاط کامل از محور گنجنامه-تویسرکان عبور نمایند چراکه احتمال ریزش سنگ ریزه در برخی از مقاطع وجود دارد، لازم به ذکر است: گشت‌های راهداری به صورت ۲۴ ساعته مشغول پایش و گشت زنی در محور فوق می‌باشد و سامانه گویای ۱۴۱ به صورت شبانه و روزی آماده دریافت انتقادات، شکایات و پیشنهادات همه همشهریان است.

گفتنی است؛ محور گنجنامه-تویسرکان به طول ۲۴ کیلومتر جز مسیرهای فرعی و کوهستانی استان همدان محسوب می‌شود که هرساله از اواخر آذر ماه به علت بارش سنگین برف، کولاک شدید، احتمال ریزش سنگ و نبود ایمنی کافی با پیشنهاد پلیس راه استان و موافقت کمیسیون ایمنی راه‌ها، مدیریت بحران استانداری و راهداری مسدود می‌شود.

کد خبر 6089567

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • احتمال ریزش سنگ‌ریزه در محور گنجنامه‌-تویسرکان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه - تویسرکان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی