Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، محمد جواد ظریف،  وزیر خارجه ایران روز یک‌شنبه در سفر به عراق در برنامه‌ای فشرده با تعدادی از مقامات این کشور دیدار کرد.

پس از انتشار  اخبار و تصاویر مرتبط با این دیدارها برخی گزارش‌ها در فضای مجازی در انتقاد به نبود پرچم ایران در مذاکرات ظریف با برخی مقامات عراقی منتشر شد.

این در حالی است که گذاشتن پرچم کشور مهمان فقط در دیدار همتایان ضرورت دارد و در دیدار با مقامات بالاتر یاشخصیت‌های غیررسمی وجود پرچم مقام مهمان الزامی ندارد و مرسوم هم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سفر وزیر خارجه ایران به عراق، وجود پرچم ایران فقط در دیدار با وزیر خارجه این کشور ضرورت داشت که در آن دیدار پرچم ایران وجود داشت و بقیه دیدارها یا با مقام ارشدتر از وزیر خارجه بود یا شخصیت‌های سیاسی و غیر رسمی.

در سفر ظریف به اقلیم کردستان نیز در هر سه دیدار وزیر خارجه ایران با مقامات این منطقه، به احترام وزیر خارجه ایران پرچم وجود داشت. 


البته در برخی از کشورها برای مهمان‌نوازی بیشتر در دیدار وزیر خارجه با رئیس‌جمهور هم پرچم کشور مقام مهمان در مذاکرات قرار دارد که این امری غیر لازم و البته سمبلیک است.

 

اخبار مرتبط دانایی فر: بعید است مأموریت الکاظمی در سفر به ایران میانجی گری باشد ظریف: روابط قوی با تمام عراقی‌ها یکی از پایه های مهم سیاست ایران است بارزانی: دیدار ثمربخشی با محمدجواد ظریف داشتم یک عضو ائتلاف فتح عراق: ظریف با سفرش به عراق می‌خواهد به عربستان پیامی برساند دیدار و گفتگوی ظریف با برهم صالح و الکاظمی در بغداد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا سفر ظریف به عراق دیدار ظریف با برهم صالح سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی وزیر خارجه ایران پرچم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی