Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت به منظور حمایت از اصناف آسیب‌دیده از اجرای طرح‌های حمایتی و اعطای تسهیلات خبر داد، اما سخنان اعضای اصناف آسیب‌دیده از کرونا حکایت دیگری دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حدود ۵ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد که در حال حاضر شاهد موج دوم این بیماری هستیم.
رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضرورت استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی از تصمیمات دولت برای مقابله با این ویروس بوده که امیدواریم با این اقدامات شاهد روند کاهشی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بین اکثر اصناف مدتی را تعطیل و نیمه تعطیل بوده و در حال حاضر نیز مشتریان سابق را نداشته و خسارت مالی زیادی را متحمل شدند.
دولت به منظور حمایت از اصناف آسیب‌دیده از اجرای طرح‌های حمایتی و اعطای تسهیلات خبر داد اما سخنان اعضای اصناف آسیب‌دیده از کرونا حکایت دیگری دارد.

مشتریان آرایشگاه‌های مردانه ۵۰ درصد کاهش یافت

حسن رمضی رئیس اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران مردانه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در حال حاضر مشتریان آرایشگاه‌های مردانه ۵۰ درصد کاهش یافته و این صنف با تعطیلی در ایام نوروز، خسارت بسیار زیادی دید.

وی بیان کرد: از آغاز شیوع کرونا آرایشگاه‌ها به صورت خودجوش تعطیل شدند، در حال حاضر نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشغول فعالیت هستند.

از صنف آرایشگران تاکنون کسی موفق به دریافت این تسهیلات نشده چراکه شرایط بسیار سختی داشته و بانک‌ها همکاری‌ لازم را ندارند 

رئیس اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران مردانه استان مرکزی ادامه داد: تسهیلاتی با سود ۱۸ درصد برای اصناف در نظر گرفته شده اما از صنف آرایشگران تاکنون کسی موفق به دریافت این تسهیلات نشده چراکه شرایط بسیار سختی داشته و بانک‌ها همکاری‌ لازم را ندارند.

ابطال ۲۰ درصد جواز کسب‌‌های صنف اغذیه‌فروشان

محمدمهدی ملکی رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان استان مرکزی نیز با اشاره به میزان خسارت وارد شده  گفت: صنف اغذیه‌فروشان با شیوع کرونا بیش از ۱۰۰ درصد خسارت دیده و در حال حاضر کاهش ۵۰ درصدی مشتریان را شاهد هستیم.

حدود ۹۰ درصد اعضای صنف اغذیه فروشان مستاجر بوده و به علت خسارات مالی، روزانه چندین جواز کسب باطل می‌شود که براساس آمارها حدود ۲۰ درصد جوازها تاکنون ابطال شده است

وی بیان کرد: حدود ۹۰ درصد اعضای صنف اغذیه فروشان مستاجر بوده و به علت خسارات مالی، روزانه چندین جواز کسب باطل می‌شود که براساس آمارها حدود ۲۰ درصد جوازها تاکنون ابطال شده است.

ملکی با بیان اینکه ۵۰۰ طباخی، جیگرکی و اغذیه فروشی عضو این اتحادیه هستند، خاطرنشان کرد: قیمت مواد غذایی ۴۰ درصد افزایش یافته و شرایط اقتصادی را برای مردم و صنف اغذیه‌فروشان سخت‌تر کرده است.

رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان استان مرکزی تصریح کرد: جلسات بسیاری در زمینه حمایت از اصناف برگزار شده اما خروجی عملیاتی ندارد و تسهیلات در نظر گرفته شده با ۳ ضامن و بلوکه کردن مبلغی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولان باید با مدیریت و برنامه‌ریزی اقدامات لازم را انجام دهند چراکه هیچ قشری همچون اصناف آسیب ندید.

خسارت ۹۰ درصدی کرونا به  صنف پوشاک

جعفر مددی رئیس اتحادیه پوشاک استان مرکزی نیز گفت: صنف پوشاک جزو صنوف آسیب دیده بود چراکه پیک کاری این صنف در اسفند ماه و ایام نوروز است.

وی افزود: صنف پوشاک بیش از ۹۰ درصد آسیب دید و تاکنون هیچ گونه‌ای حمایت و تسهیلاتی دریافت نکرده است.

صنف پوشاک بیش از ۹۰ درصد آسیب دید و تاکنون هیچ گونه‌ای حمایت و تسهیلاتی دریافت نکرده است 

رئیس اتحادیه پوشاک استان مرکزی تصریح کرد: صنف پوشاک بیش از ۱۲۰۰ عضو داشته که در حال حاضر با مشکلات اقتصادی همچون چک‌های برگشتی و اجاره‌های معوق دست و پنجه نرم می‌کنند.

حمایت از اصناف رضایت‌بخش نیست

جمشید زند رئیس اتاق اصناف استان مرکزی نیز در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد مشکلات مالی اصناف گفت: تسهیلات حمایتی با سود ۱۸ درصد بوده و بانک‌ها همکاری لازم را ندارند که اتاق اصناف نیز از این شرایط ناراضی است.
وی بیان کرد: امیدواریم دولت در حمایت از اصناف از هیچ تلاشی دریغ نکرده و روند ارائه تسهیلات را تسهیل کند.

امیدواریم دولت در حمایت از اصناف از هیچ تلاشی دریغ نکرده و روند ارائه تسهیلات را تسهیل کند

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی تایید کرد که تاکنون هیچ‌گونه حمایتی از اصناف نشده و در حال پیگیری از مسئولان هستیم.

«فلج اصناف» معضل نشات گرفته از شیوع ویروس کرونا بوده که نیازمند توجه ویژه مسئولان است و باید اقدامی اساسی در این زمینه انجام شود.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس اتاق اصناف استان مرکزی اصناف آسیب دیده صنف اغذیه فروشان حمایت از اصناف رئیس اتحادیه استان مرکزی حال حاضر صنف پوشاک ۹۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۳۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب بخش‌ مرکزی گناباد را فرا گرفت

به گزارش قدس خراسان، ابوالفضل شاکری اظهار کرد: سیلاب محورهای روستایی روستاهای کلاته نو و کلاته کلوخ را فراگرفته ولی تاکنون وارد این روستاها نشده و خسارت‌هایی به این مناطق وارد نکرده است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد ادامه داد: با وجود سیلاب جاده‌های روستایی این منطقه باز است و تردد در آنها با کندی انجام می‌شود.

وی از روستاییان خواست که تا زمان فروکش کردن حجم سیلاب برای جلوگیری از هر گونه خطر احتمالی از تردد در این محورها خودداری کنند.

شاکری گفت: ستاد هماهنگی مدیریت بحران گناباد به حالت آماده‌باش کامل قرار دارد و در صورت وقوع هر گونه خسارت‌های احتمالی خدمات لازم به مردم ارائه می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی گناباد نیز گفت: بارش باران از روز چهارشنبه در این شهرستان آغاز و بر حجم آن در روز پنجشنبه افزوده شد و در این مدت بین ۳.۵ تا ۹.۵ میلیمتر باران در هشت ایستگاه باران‌سنجی شهرستان به ثبت رسید.

داریوش شیبانی ادامه داد: بارش باران تا دو روز آینده در شهرستان گناباد ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • پرداخت خسارت به خسارت دیدگان ترکیدگی لوله آب در خیابان مهدی
  • سیلاب بخش‌ مرکزی گناباد را فرا گرفت
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • پروژه تالار مرکزی سنندج با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است