Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@17:37:00 GMT

در دیدار سفیر هند با مدیرعامل راه آهن چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۳۴۳۴

در دیدار سفیر هند با مدیرعامل راه آهن چه گذشت؟

راه‌های توسعه همکاریهای حمل ونقلی بین ایران و هند بررسی شد در دیدار« گدام درمندرا » سفیر هند در تهران با «سعید رسولی» مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، راههای توسعه همکاریهای حمل و نقلی بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از راه‌آهن، معاون وزیر راه و شهرسازی در این دیدار گفت: روابط ایران و هند سابقه طولانی دارد و تاکنون مذاکرات دو کشور در زمینه توسعه ترانزیت و حمل ونقل ترکیبی در منطقه، بسیار رضایت بخش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعید رسولی تصریح کرد: هم اکنون مقدمات لازم برای فعال شدن همکاریهای دو کشور در کریدور بین المللی شرق – غرب دریای خزر و شمال – جنوب فراهم شده و این فرصت و مزیت خوبی برای کاهش هزینه های حمل و نقل کالا در این مسیرهای ریلی در منطقه است.
مدیرعامل راه آهن با اشاره به دو بند برنامه ششم توسعه مبنی بر توسعه حمل ونقل ریلی درایران اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بندهای ۲۴ و ۲۵ برنامه ششم توسعه، برمزیت های توسعه حمل ونقل ریلی کشور تاکید کرده اند و این نشان می دهد که توسعه حمل ونقل ریلی در ایران تعطیل بردار نیست.
رسولی بر توسعه همه جانبه همکاریهای اقتصادی بین ایران و هند تاکید کرد و گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد با راه آهن هند در زمینه حمل ونقل کالا در منطقه و کریدورهای بین المللی همکاری کند.
وی ازبرگزاری اجلاس پنج جانبه بین ایران،هند، روسیه، اوکراین و جمهوری آذربایجان درهفتم مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: در این اجلاس پنج جانبه راه های توسعه همکاریهای پنج کشور یاد شده در حوزه های مختلف حمل ونقل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
رسولی یادآورشد: شورای عالی ترابری کشور مصوب کرده که ۱۸ مرکز و دهکده لجستیکی برای حمل ونقل ریلی راه اندازی شود و اگر کشوری در این زمینه تمایل به سرمایه گذاری باشد، ما آمادگی کامل داریم از این سرمایه گذاریها حمایت کنیم.
معاون وزیرراه وشهرسازی بیان کرد: با توجه به سابقه همکاریهای دو کشور و پتانسیل‌ها وظرفیت‌های موجود، ایران و هند مصمم هستند در زمینه حمل و نقل ریلی و به خصوص راه آهن زاهدان – چابهار به همکاریهای خود ادامه دهند زیرا توسعه همکاریهای دو کشور در این بخش تضمین کننده توسعه همه جانبه مناسبات ایران و هند است.

هدف ما حفظ روابط با ایران در زمینه تکمیل زیرساخت های حمل ونقل است

سفیر هند در ایران نیز در این دیدار یادآورشد: تاکنون نارندرا مودی نخست وزیر هند چهار بار با رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرده است و این نشان می دهد که رهبران دو کشور برای توسعه مناسبات همه جانبه بین ایران و هند بسیار مصمم هستند.
گدام درمندرا افزود: هند به توسعه مناسبات خود با ایران اهمیت زیادی قایل است و هدف ما این است که روابط خود را به خصوص در زمینه تکمیل زیرساخت های حمل ونقل با ایران حفظ کنیم.
وی با بیان اینکه امسال هفتادمین سالگرد امضای تفاهم نامه دوستی بین ایران و هند است، گفت: ما به سرانجام رسیدن همکاریهای دو کشور در حوزه‌های زیربنایی تاکید داریم و خوشبختانه آغاز همکاریهای ۱۸ ماهه هند در بندرچابهار تاکنون پیشرفتهای خوبی داشته است.
سفیر هند در تهران به مزیت های توسعه همکاریهای دو کشور در منطقه و جنوب اقیانوس هند اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی برای تقویت تعاملات بین ایران و هند برای ما مهم است و راه اندازی دفاتر نمایندگی دو کشور در حوزه حمل ونقل زمینه را برای حضور و فعالیت شرکت های هندی در ایران فراهم می کند.
درمندرا پیشنهاد کرد: برای توسعه همکاریهای ریلی، هیاتی از ایران برای بررسی فنی وضعیت تولید واگن و لکوموتیو به هند سفر کند و متقابلا هیاتی نیز از هند به ایران بیایند تا مدیران دو کشور از آخرین وضعیت تولید ناوگان حمل و نقل ریلی برای آغاز همکاریهای فنی مطلع شوند.
در پایان سفیر هند و هیات همراه، از مرکز جهادی پیشرفت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بازدید و در جریان آخرین فعالیت های فنی و تخصصی این مرکز برای توسعه حمل ونقل ریلی ایران قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمل و نقل ریلی ایران و هند همکاریهای دو کشور توسعه همکاریهای جمهوری اسلامی ایران توسعه حمل ونقل ریلی بین ایران و هند حمل و نقل نقل ریلی سفیر هند راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در بازدید مهدی دوستی استاندار هرمزگان از روند بازسازی و احداث فازهای تصفیه تکمیلی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس، با بیان اینکه دستورات استاندار هرمزگان در تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب همواره راهگشا و تسریع کننده امور بوده است، افزود: نگاه جامع و آینده نگری استاندار هرمزگان در این بازدید نشان داد عزمی جدی در استان هرمزگان برای جلوگیری از ورود به پساب به دریا وجود دارد که نوید روزهای خوب با هدف بهبود شرایط زیست محیطی ساحل بندرعباس را می‌دهد.

عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس در حال حاضر ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در این بازدید موانع پیش روی این پروژه به صورت میدانی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گفته حمزه پور ۳۸ کیلومتر از خطوط جمع آوری بتنی و در شرایط بحرانی است که می‌طلبد با هدف جلوگیری از ریزش آن، نوسازی شود.

مدیرعامل آبفای هرمزگان ادامه داد: یکی از دیگر از چالش‌های شهر بندرعباس جمع آوری فاضلاب محلات بافت فرسوده شامل محله چاهستانی ها، آیت الله غفاری و سنگ کن است که فاضلاب خام آنها وارد خورها می‌شود.

وی مجموع اعتبار پیش بینی شده برای نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس را ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

گفتنی است، در این بازدید، به مناسبت هفته کارگر، استاندار هرمزگان با اهدای گل از تلاش کارگران قدردانی کرد.

کد خبر 6095763

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری
  • مدیرعامل شرکت پتروایران منصوب شد
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم