Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالرضا گلپایگانی با اشاره به اهمیت صیانت از اراضی واقع در حریم شهر تهران اظهار کرد: همواره شهرداری تهران در صیانت از حریم به‌عنوان یکی از دستگاه‌های متولی و پیشرو اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است تا ضمن حفظ ریه‌های تنفسی شهر از هر گونه ساخت‌وساز غیرمجاز در آن جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رونمایی از سامانه پایش حریم شهر تهران با هدف شفافیت در مدیریت حریم و تجمیع اطلاعات، رصد ساخت‌وسازها توسط کوادکوپتر، همکاری سه‌جانبه بین شهرداری تهران، سازمان‌های مردم‌نهاد و استانداری تهران در پروژه پاکسازی حریم، رفع موانع حقیقی و حقوقی پیش پای مدیران مناطق دارای حریم و تعامل شهرداری تهران با فرمانداری‌ها را از جمله اقدامات و مصادیق صیانت از حریم شهر تهران در این دوره برشمرد.

گلپایگانی افزود: در سال‌های اخیر حریم شهر تهران به دلیل تعارضات مدیریتی و سرزمینی موجب دست‌اندازی‌های زیادی از سوی فرصت‌طلبان شده است، همچنین با توجه به حساسیت‌های موجود در اطراف کلانشهر تهران، این موضوع توجه ویژه‌ای را می‌طلبد، به این منظور تشکیل کمیته صیانت از حریم در دستور کار قرار گرفت که در پاسخ به درخواست تشکیل این کمیته با محوریت شهرداری تهران و دادستانی، با دستور مقام قضائی این موضوع عملیاتی شد.

وی بیان کرد: اعضای این کمیته متشکل از دستگاه‌های متولی واقع در حریم شهر تهران از جمله فرماندران، فرماندهان انتظامی، نمایندگان جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی و غیره است که اولین جلسه آن با حضور نمایندگان دستگاه‌های  واقع در حریم شهرستان اسلامشهر تشکیل و به دنبال آن، جلساتی با نمایندگان دیگر شهرستان‌های واقع در حریم خواهیم داشت.

معاون شهردار تهران گفت: هدف از تشکیل این کمیته، رفع تعارضات و تداخلات محدوده حریم شهر تهران است به طوری که با این اتفاق امیدواریم شاهد مدیریتی منسجم‌تر و اقداماتی هماهنگ‌تر باشیم.

گلپایگانی ضمن تشکر ویژه از دادستانی و دستگاه قضائی، ابراز امیدواری کرد با همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول در امور حریم شهر تهران به فوریت و با اقتدار کامل از تمامی تخلفات شکل گرفته در عرصه جنوبی محدوده حریم رفع اثر شود.

وی تأکید کرد: راهکار برون‌رفت از مسائل و مشکلات حریم شهر تهران، هم‌افزایی و مشارکت فعال نهادهای مسئول در حرایم است و اجرای قوانین و ضوابط قانونی می‌تواند صیانت از حریم شهر تهران را تضمین کند.

کد خبر 532897 برچسب‌ها طرح‌های عمرانی شهرداری حریم شهر تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: طرح های عمرانی شهرداری حریم شهر تهران حریم شهر تهران شهرداری تهران صیانت از حریم واقع در حریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۳۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران گفت: وضعیت نظافت تهران در مقایسه با پاریس، پایتخت فرانسه، جایگاه بهتری دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا محمدی؛ مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران امروز در حاشیه مراسم تکریم 800 نفر از پاکبانان که به مناسبت روز جهانی کارگر  و با حضور حمید جوانی؛ شهردار منطقه 3 برگزار شد، اظهار کرد: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت تصریح کرد: سامانه 137 برای گزارش موارد به شهروندان ارائه می‌شود، با این حال شاهد کاهش تماس‌های مربوط به گلایه‌ها هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم
  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود