Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:44:22 GMT

نشست امروز اتحادیه آفریقا درباره سد النهضه

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۳۵۴۸

نشست امروز اتحادیه آفریقا درباره سد النهضه

دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی اعلام کرد، سران اتحادیه آفریقا امروز (سه‌شنبه) نشستی را برای بررسی بحران سد النهضه برگزار خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، انتظار می‌رود نشست امروز سران اتحادیه آفریقا به ریاست سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی به توافقی میان سه کشور اتیوپی، مصر و سودان درباره سد النهضه منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتیوپی سد النهضه را بر روی رودخانه نیل ایجاد کرد، در این میان مصر و سودان نسبت به تاثیر این سد بر سهمیه آنها از آب رودخانه نگران هستند.

در حالی که مصر و سودان سد النهضه را به منزله تهدیدی برای منابع آبی خود محسوب می‌کنند، اتیوپی آن را برای توسعه و افزایش تولید برق ضروری می‌داند.

سخنگوی رامافوسا به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، دفتر کنگره روسای کشورهای اتحادیه آفریقا امروز نشست مجازی را برای بحث و بررسی بحران سد النهضه برگزار خواهد کرد. این نشست در ادامه نشست همین دفتر در تاریخ ۲۶ ژوئن گذشته درباره سد خواهد بود.

او افزود: در نشست اخیر توافق شد کنگره تحولات مربوط به این موضوع را به صورت مستمر ارزیابی کرده و مسیری را برای مذاکرات سد النهضه با هدایت اتحادیه آفریقا تعیین کند.

مذاکرات میان سه کشور یاد شده درباره سد النهضه که ساخت آن ۴.۶ میلیارد دلار هزینه داشت، متوقف شدند و این کشورها نتوانستند درباره راهکار آب‌گیری و راه‌اندازی مخزن سد به شکلی که به سهمیه‌های کشورهای بهره‌مند از آب رودخانه ضرری وارد نشود، به توافق برسند.

اتحادیه عرب از اتیوپی خواست طرح‌های خود برای آب‌گیری مخزن سد را این ماه به تعویق بیندازد، آمریکا نیز از این سه کشور خواست برای حل اختلاف‌شان در خصوص این پروژه با یکدیگر همکاری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحادیه آفریقا سد النهضة اتحادیه آفریقا سد النهضه درباره سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت امروز سکه توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت سکه را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت آنلاین سکه را در نشانی زیر مشاهده کنید:

https://www.estjt.ir/

کد خبر 748276

دیگر خبرها

  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • قیمت سکه امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد