Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری صدای افغان (آوا) روز سه شنبه با اعلام این مطلب افزود: کوبیا با تاکید بر آغاز روند گفت وگوهای بین افغان ها گفت که نباید هیچ موردی مانع گفت وگوهای بین افغان ها شود.
بر اساس این گزارش، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان روز دوشنبه (۳۰ تیر) در توییترش نوشت که طرفین باید در نشست‌های نخست در مورد تبادل زندانیان و آتش‌بس با هم گفت وگو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این رسانه اضافه کرد: حکومت نیز بارها آمادگی خود برای گفت وگوهای بین افغان ها را اعلام کرده اما گروه طالبان چراغ سبزی به این گفت وگوها نشان نداده است.
 گروه طالبان یک فهرست ۵ هزار نفری از زندانیانش را به حکومت داده است تا آزاد شوند اما حکومت می‌گوید که ۵۹۲ تن از این زندانیان خطرناک هستند و آزاد نخواهند شد.
 براساس "توافق ۲۹ فوریه" میان آمریکا و طالبان در دوحه قطر، ۵ هزار زندانی طالبان در مقابل هزار زندانی حکومتی افغانستان آزاد می‌شوند. مبادله زندانیان نزدیک به تکمیل شدن بود که مسأله ۵۹۲  زندانی طالبان مشکل آفرین شد که به گفته حکومت افغانستان متهم به جرایم جنایی هستند و آزاد نمی‌شوند.

همچنین سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در دیدار روز چهارشنبه ۲۵ تیر با حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان، با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند صلح با مالکیت و هدایت دولت افغانستان، ابراز امیدواری کرد که گفت وگوهای بین افغان ها با مشارکت همه گروه‌های سیاسی آن کشور هر چه زودتر آغاز شود.

عراقچی حفظ دستاوردهای مردم افغانستان بعد از چهار دهه جنگ، بویژه قانون اساسی و ساختارهای مردم سالارانه ایجاد شده در آن کشور را در جریان گفت وگوهای صلح واجد اهمیت دانسته و با  توجه به نگرانی ها و منافع مشترک با افغانستان و نقش تسهیل کنندگی کشورهای همسایه در این رابطه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به دولت افغانستان جهت پیشبرد روند صلح را مورد تاکید قرار داد.

برچسب‌ها اتحادیه اروپا مذاکرات صلح افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا مذاکرات صلح افغانستان اتحادیه اروپا مذاکرات صلح افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) به خاک و خون کشیدن نمازگزاران شیعه در حکومت طالبان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • (ویدئو) به خاک و خون کشیدن نمازگزاران شیعه در حکومت طالبان
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت