Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بی بی سی، رهبران اتحادیه اروپا پس از چهار روز مذاکره، به یک توافق بر سر یک بسته اقتصادی کرونایی دست یافتند. این اتحادیه شامل ۲۷ کشور است که برای بهبود وضعیت اقتصادی در پی شیوع کرونا ۷۵۰ میلیارد یورو (۶۷۷ میلیارد پوند؛ ۸۵۹ میلیارد دلار) کمک مالی و وام ارائه می‌دهد.  

«امانوئل ماکرون» رییس جمهوری فرانسه در پی رسیدن به این توافق گفت: این "یک روز تاریخی" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مذاکرات که از روز جمعه آغاز شده بود، شاهد اختلاف میان کشورهای این اتحادیه بود؛ یک دسته کشورهایی که به شدت تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته و گروه دیگر اعضای مقتصدی که نگران هزینه‌ها بودند.  

پیش از این نشانه‌ها حاکی از توافق بر سر ارائه وام ۳۹۰ میلیارد یورویی به کشورهای عضو بود که به شدت درگیر کرونا شده بودند.  

این مذاکرات نخستین دور گفت و گوها میان رهبران کشورهای عضو اتحادیه بود که از ماه مارس (اسفند) به منظور توقف گسترش ویروس اقدام به برقراری مقررات قرنطینه کرده بودند.  

این گفت و گوها از صبح جمعه در بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) آغاز شده و طولانی‌ترین اجلاس اتحادیه اروپا پس از نشست ۲۰۰۰ در شهر نیس فرانسه است، که پنج روز به طول انجامید.  

در این مذاکرات، کشورهای عضو اتحادیه بدچار دو دستگی شده بودند؛ یک گروه کشورهایی بودند که به شدت تحت تاثیر کرونا قرار گرفته بودند و دسته دیگر کشورهایی که نگران هزینه‌های این برنامه بودند.  

سوئد، دانمارک، اتریش، هلند و فنلاند به عنوان شورهای مقتصد مخالف پرداخت وام ۵۰۰ میلیارد یورویی به کشورهای درگیر کرونا بودند. این گروه به ریاست «مارک روته» نخست وزیر هلند تاکید داشتند که در اصل ۳۷۵ میلیارد یورو به عنوان حد مجاز وام برای این کشورها تعیین شود.  
اعضای دیگر مانند اسپانیا و ایتالیا وام کمتر از ۴۰۰ میلیارد یورو را نمی‌پذیرفتند.  
گفته می‌شود در میانه این کشمکش‌ها، مکرون مشت‌های خو را بر روی میز کوبیده و به کشورهای مقتصد گفته است از نقطه نظر وی آن‌ها برنامه اتحادیه را در معرض خطر قرار داده‌اند.  
جزئیات بیشتری از این توافق هنوز به طور رسمی منتشر نشده است.  

برچسب‌ها ویروس کرونا اتحادیه اروپا امانوئل ماکرون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اتحادیه اروپا امانوئل ماکرون ویروس کرونا اتحادیه اروپا امانوئل ماکرون اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۳۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • دانشگاه کلمبیا: با رهبران دانشجویان درباره اعتراضات به اسراییل به توافق نرسیدیم
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود