Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@04:40:00 GMT

تولید روزانه ۱۴۰ هزار ماسک در قم

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۴۳۱۱

تولید روزانه ۱۴۰ هزار ماسک در قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، امیرحسین پرهام رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت استان قم امروز در نوزدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا در سالن امام جواد (ع) استانداری، پیرامون نحوه اخذ مجوز تولید ماسک در استان قم گفت: در یک مقطعی تأمین اولیه ماسک، نیازی به گرفتن مجوز‌هایی از دانشگاه علوم پزشکی و گرفتن پروانه‌های صنفی و صنعتی نبود و صرفاً یک سری مجوز‌هایی به‌صورت موقت و سه‌ماهه صادر می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: بعد از اتمام زمان مجوزها، در یک مقطعی تأمین مواد اولیه ماسک به مشکل خورد و مقرر شد سازمان غذا و دارو مجدداً این مجوز‌ها را تمدید کنند.

پرهام ظرفیت اسمی تولید ماسک در استان قم را ۵۰۰ هزار ماسک در روز دانست و گفت: روزانه حدود ۱۴۰ هزار عدد ماسک در استان تولید می‌شود که در صورت تأمین مواد اولیه استان قم جزو استان‌هایی است که در سراسر کشور اقدامات خیلی خوبی در راستای تغییر چرخه تولید بسیاری از کارخانجات در مسیر تولید ماسک انجام داده است و ظرفیت بسیار خوبی نسبت به سایر استان‌ها دارد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد: در حال حاضر ۲۰ واحد کارگاهی در استان داریم که تولید ماسک پارچه‌ای دولایه که با استفاده از پارچه‌های پنبه‌ای و متقال هست را انجام می‌دهند.

پرهام پیرامون نحوه توزیع ماسک در استان نیز گفت: با توجه به افزایش نرخ کالاها، در زمینه کالا‌های اساسی به نرخ دولتی هیچ وقت دولت نتوانسته به نسبت نیاز مردم کالا تولید کند، در تولید ماسک نیز این‌گونه بوده و در توزیعی که در سطح استان انجام می‌شود باید دانشگاه علوم پزشکی و سازمان غذا و دارو برنامه‌ای داشته باشد که مردم اطمینان حاصل کنند که با مراجعه به داروخانه‌ها می‌توانند ماسک تهیه کنند.

مدیرکل ارشاد استان قم نیز در بخشی از این جلسه با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان بیماری کرونا در استان تصریح کرد: آنچه در جلسه کمیته بحران برای شورای اطلاع‌رسانی تکلیف شد این بود که طرحی پیرامون این بیماری داشته و بر مبنای آن طرح اعضای شورای اطلاع‌رسانی حرکت کنند.

سید موسی حسینی کاشانی با تأکید بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت اطلاع‌رسانی استان برای بالاتر بردن آگاهی مردم گفت: با توجه به کمتر شدن حرف‌شنوی مردم پیرامون بیماری کرونا نسبت به گذشته، باید روش‌های خود را در ارتباط با اطلاع‌رسانی تغییر دهیم.

او مجموعه شهرداری و صدا و سیما را دو بال مهم اطلاع‌رسانی در سطح استان دانست و ادامه داد: در چند ماه گذشته این دو مجموعه در کنار اصحاب رسانه در شورای اطلاع‌رسانی پای‌کار بوده‌اند، از سایر دستگاه‌ها هم می‌خواهیم در این زمینه به شورای اطلاع‌رسانی کمک کنند.

حسینی کاشانی در پایان تأکید کرد: استان قم در زمینه اطلاع‌رسانی در موج نخست بیماری جزو استان‌های موفق بوده و این مهم حاصل عملکرد مطلوب همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف در سطح استان بوده است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان صمت توزیع ماسک تامین مواد اولیه ویروس کرونا شورای اطلاع رسانی ماسک در استان تولید ماسک استان ها استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صباغ افزود: توانستیم ۱۳۷ پروژه را در یکصد و هفتمین پویش امید و افتخار به شهروندان شمیران هدیه دهیم و ۶۶ پروژه توسعه محله‌ای را نیز در افتتاحیه پروژه‌های من شهردارم شهرداری تهران، قرار دهیم و سایر پروژه‌ها با غیر مستمرها نیز در طول سال افتتاح شد.

وی به اتمام پروژه‌هایی اشاره کرد که بالغ بر ۱۰ سال بلاتکلیف رها شده بود که مجموعه چند منظوره ریحانه از آن جمله بود که پس از ۱۳ سال از زمان شروع آن امسال مهیای استفاده شهروندان شد و همچنین مجموعه ورزشی شهدای شهرک نفت نیز پس از ۱۲ سال به اتمام رسید و ۵ مجموعه ورزشی دیگر نیز به مساحت ۱۸ هزار متر مربع در حال ساخت است که با اتمام آنها سرانه‌های ورزشی منطقه از ۱۷ سانتی‌متر به ۳۰ سانتی‌متر برای هر فرد خواهد رسید.

شهردار منطقه یک گفت: تلاش‌های منطقه در اجرای پروژه‌های احداثی نیز منجر به افزایش ۹۵ درصدی اعتبارات منطقه از ۸۸۲ میلیارد تومان به ۱,۶۶۵ میلیارد تومان شده است که خود نویدبخش سرعت بخشی به اجرای پروژه‌ها در سال آتی است و سالی امید بخش و پر کار را پیش رو داریم و سعی خواهیم کرد در همه حوزه‌های عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری، فضای سبز، اجتماعی و فرهنگی و… تلاش کنیم تا به رضایتمندی حداکثری اهالی شمیران برسیم.

اطلاع رسانی، نقش مهمی در ارتقای امید و رشد بالندگی جامعه دارد

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی اقدامات اجرایی نقش بسیار مهمی در شهردار منطقه یک گفت: اطلاع رسانی و تولید خبر و محتوا مهم‌ترین وظیفه در روابط عمومی‌های سازمان است و اگر در این زمینه ۳۰ درصد توان اجرایی را بر اطلاع رسانی بگذاریم کم است چرا که اگر کار خوب در این حوزه انجام شود امید در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

صباغ افزود: همه حوزه‌ها در حال انجام حجم بالای کار و خدمات هستند ولی ضعف در اطلاع رسانی وجود دارد و معرفی پروژه‌ها به مردم خوب اجرا نمی‌شود و به اهمیت رسانه دقت لازم نمی‌شود.

شهردار منطقه یک با اهمیت دانستن فضای مجازی در جامعه کنونی گفت: ۷۰ درصد اطلاع رسانی‌ها در حوزه شبکه‌های اجتماعی و مجازی است ولی هنوز مدل‌های سنتی در ادارات استفاده می‌شود.

وی افزود: خبر و محتوا باید مبتنی بر سلیقه و جذابیت مورد توجه شهروندان تنظیم و تولید شود و در حال حاضر مخاطبین به اخبار کوتاه و در حد تیتر و عکس بیشتر توجه می‌کنند و اگر خبر برای آنها جذابیت داشته باشد ادامه اطلاعات را می‌خوانند.

صدیقه محمدبیگی مدیر روابط عمومی منطقه نیز در این گردهمایی بر تشکیل شبکه‌های اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: نیاز است با تهیه گروه‌های خبری بین روابط عمومی‌ها تمام ادارات از اقدامات و کارهای اجرایی یکدیگر مطلع شوند و یکدیگر را در اطلاع رسانی به شهروندان یاری دهند.

وی در جلسه با روابط عمومی‌ها، استفاده از شبکه‌های اجتماعی محلی را یکی از مهمترین راه‌های اطلاع رسانی برای شهروندان دانست و گفت: در جلسه‌ای که چندی پیش به همین منظور برگزار شد با ادمین‌های کانال‌های خبری محلات ارتباط برقرار کردیم تا بتوانیم اطلاعات و اقدامات را به نحو موثرتری در جامعه اطلاع رسانی کنیم.

کد خبر 6088866

دیگر خبرها

  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • خلجی: سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست