Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@08:48:59 GMT

استان ایلام همچنان در وضعیت قرمز است

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۴۳۲۸

استان ایلام همچنان در وضعیت قرمز است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: استان ایلام همچنان در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا و آمار مبتلایان قرار دارد.

«محمد کریمیان» در گفت و گو با خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: در حال حاضر شاهد روند صعودی مبتلایان در دنیا، کشور و استان‌مان هستیم و به نوعی جامعه درگیر این بیماری شده است.

 

وی افزود: در استان‌هایی مانند گیلان که شرایط پیک کرونا را سپری کرده‌اند، در برخی از شهرستانهای آن اوج گرفتن شمار مبتلایان به این بیماری مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: آمار افزایش بیماری کرونا در استان دلیل بر کم‌کاری همکاران ما در عرصه بهداشت و درمان نیست بلکه شیوع بیماری آنچنان افزایش پیدا کرده که استان را در وضعیت قرمز قرار داده است.

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد:  خوشبختانه با محدودیت‌هایی که در روزهای اخیر بر اساس مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا اعمال شد، تاثیر مثبت و سازنده‌ای داشته و روند افزایش شدید بیماری را در سطح استان متوقف شده است.

 

 کریمیان بیان داشت: اتکا کردن به اعلام شرایط وضعیت قرمز، هشدار، زرد و سفید کفایت نمی‌کند و تا زمانی که بر ویروس کرونا غلبه نکنیم و یا واکسن آن تولید نشود، مجبوریم که با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی سبک زندگی خود را با این شرایط تطبیق دهیم.

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام  خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ویروس ۱۴۷ نفر در این استان قربانی این ویروس شده اند.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۴۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیزگفت: عامل بیماری بایزیوز تک یاخته بابزیا است که ناقل اصلی آن انواع کنه‌های یک میزبانه، دو میزبانه و سه میزبانه می‌باشد و باعث ایجاد بیماری در گاو، گوسفند، بز و تک سمی‌ها می‌ شود.

وی افزود: بیماری بابزیوز یک بیماری انگلی است که محل زندگی و تکثیر انگل داخل گلبول‌های قرمز می‌باشد که متعاقب تکثیر و پارگی گلبول‌های قرمز باعث همولیز داخل عروقی می‌ شود.

او گفت:علائم بالینی بیماری شامل تب، کاهش اشتها و شیر، افزایش ضربان قلب و تنفس، کم خونی، زردی و هموگلوبین آوری (قرمزی رنگ ادرار) است که در صورت عدم درمان به موقع دام در عرض چند روز تلف می‌ شود.

قدرتی، در پایان ضمن اشاره به اهمیت تشخیص به موقع بیماری در روند درمان، بالا بودن هزینه‌های درمان و بروز خسارت اقتصادی فراوانی به صنعت دامداری از دامداران خواست نسبت به سم پاشی اصولی و دوره‌ای دامداری و حذف کنه‌ها جهت پیشگیری از بیماری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • راه‌حل نظریه‌پرداز توسعه دانشگاه جان هاپکینز برای تورم ایران
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها