Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله شیخ بهایی گفت: شبکه وکالت در حقیقت جامعه را برای زمان غیبت آماده می کرد و مردم می فهمند که باید از طریق علما، مراجع و ولایت فقیه مسائل دین را حل کرده و اجتماع دینی خود را اداره کنند که این یکی از برکات وجودی امام جواد(ع) است.

آیت الله احمد شیخ بهایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان به مناسبت سالروز شهادت امام محمد تقی(ع) زندگی ائمه اطهار را پربرکت خواند و گفت: برکت یعنی با حداقل هزینه، حداکثر فایده به دست می آید؛ امام جواد(ع) از همان کودکی در غیاب امام رضا(ع) مسئول رسیدگی به فرزندان فراوان و در حقیقت با همه کوچکی، بزرگ خاندان بودند و گرچه در ظاهر کودک بودند اما سرپرستی معنوی خانواده به عهده ایشان بود و خود این نکته که ایشان در کودکی به امامت رسیدند، جلوی خیلی از حرف و حدیث ها را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه استان کرمان افزود: هنوز هم بعضی ها می گویند امامان شیعه، علمایی صالح و پاکدامن بودند اما شیعه آن ها را خیلی معصوم کردند؛ در حالی که اگر این طور بود و آن ها مکتب رفته و درس خوانده بودند، امام جواد(ع) در آن سن کودکی کجا این درس ها را خوانده که می تواند با فقهای بزرگ اهل سنت مناظره کند و مناظره معروف ایشان با یحیی ابن اکثم در سن کودکی نشان می دهد که این علم، علم اکتسابی نیست بلکه علم لدنی است.

 

 

وی ادامه داد: علاوه بر این، در زمانی که ایشان را به بغداد احضار کردند و در آنجا زیر نظر بودند، سیستم وکالت را ساماندهی کردند و جمعیت فراوان شیعه را در اطراف و کشورهای اسلامی با سیستم وکالت اداره می کردند البته زیرساخت های این سیستم از زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) ایجاد شده بود؛ بالاخره شیعیان در کوفه، مصر، خراسان، عراق، یمن و ... پراکنده بوده و حضور داشتند و همه کسانی را خدمت ایشان درس خوانده و علم اهل بیت را ترویج می کردند خود این ها نمایندگی داشتند و نماینده امام در منطقه خودشان بودند و حمایت مردم را به عهده داشتند.

 

 

آیت الله شیخ بهایی خاطر نشان کرد: در حقیقت یک نوع بحث ولایت فقیه در آن زمان توسط وکلای حضرت انجام می شد که این کار در زمان امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) بیشتر جلوه گر شد زیرا ارتباط شیعه با امامان خود در آن دوران خیلی محدود شده بود و دسترسی زیاد نداشتند لذا فقهای شیعه بودند که از طریق وکالت حضرت، هم وجوهات را جمع آوری می کردند و هم مشکلاتی که در جامعه شیعه وجود داشت را رسیدگی می کردند.

 

 

آیت الله شیخ بهایی اظهار داشت: خود این تشکیلات از چشم دشمنان مخفی بود اما این تشکیلات در حقیقت جامعه را برای زمان غیبت آماده می کرد زیرا وقتی در زمان حضور دسترسی به امام سخت می شود، زمان غیبت که دیگر کلاً دسترسی به امام نیست، مردم می فهمند که باید از طریق علما، مراجع و بحث ولایت فقیه مسائل دین را حل کرده و اجتماع دینی خود را اداره کنند که یکی از برکات وجود امام جواد(ع) است.

 


وی در ادامه بیان کرد: غیر از کلمات و سخنان حضرت و از طرفی عملکرد حضرت در مقابله با خلفای زمان خود، این ها درس آموز است و  نشان می دهد که یک لحظه از مبارزه باز نمی ایستادند؛ یعنی دائماً به طور خستگی ناپذیر وظیفه الهی خود را که ترویج دین، تربیت انسان ها و رفتن به سوی تمدن اسلام بود، انجام می دادند البته رفتن به سوی تمدن اسلام آن زمان نقطه دوری به نظر می رسید و الان نیز نقطه دوری به نظر می رسد اما حرکت در آن سمت که انسان ها و جامعه تربیت بشوند و به سوی یک جامعه بزرگ اسلامی که سرشار از عدالت است در حرکت باشد این مبارزه خستگی ناپذیر جزو برکات زندگی امام جواد(ع) است.

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه استان کرمان ادامه داد: غیر از آن، معجزاتی که توسط خود حضرت چه معجزاتی که به دشمن نشان می دهند و چه معجزاتی که مشکلات دوستان را حل کنند و بعضی از مریضی ها را شفا بدهند و برای آن ها دعا کنند، همه از دیگر برکات وجود امام جواد(ع) است.

 

 

وی در پاسخ به اینکه سیره امام محمد تقی(ع) در حفظ و هدایت شیعیان چگونه بود؟ گفت: در حقیقت ایشان هم با رفتار خود اسلام را عملاً به مردم نشان می دادند و هم با کلماتی که داشتند؛ گاهی اوقات سخنان این بزرگواران، سخنان کوچکی است اما محتوای آن ها بسیار محتواهای بلندی است؛ به طور مثال جمله ای از حضرت جواد(ع) که فرمودند «عِزُّ الْمُؤْمِنِ غِناه عَنِ النّاسِ» عزت مؤمن در این است که از مردم بی نیازی بگیرد؛ همین یک جمله کافی است برای جامعه شیعه  کهیک جامعه با طبع بلند باشد که زیر بار منت کسی نمی رود، دست گدایی به سوی کسی دراز نمی کند و همان که در جامعه اسلامی ما الان می گوییم نگاه به درون و به امید دشمنان ننشستن، که این ها عزت می آورد؛ همانطور که عزت انقلاب اسلامی ما از همان سرچشمه گرفته و از بیگانگان قطع امید و رابطه سلطه گر و سلطه پذیر را قطع کردیم که این همان «غِناه عَنِ النّاسِ» است که نتیجه آن می شود «عِزُّ الْمُؤْمِنِ».

 

 

آیت الله شیخ بهایی ادامه داد: در روایتی دیگر از امام جواد(ع) که فرمودند «اعتماد به خدا تعالی، بهای هر چیز گران قیمت و نردبان هر پله مرتفعی است» زمانی که ما به این اعتماد پیدا کنیم، می فهمیم که با اعتماد به خدا مشکلات حل می شود لذا خیلی از بت هایی که الان در زندگی مانع تولید و پیشرفت است، همان بت هایی است که درست کردیم، یعنی اعتماد به همه چیز داریم غیر از اعتماد به خدا؛ مثلاً در بحث ازدواج همه منتظر هستند که کسی پیدا بشود پول هنگفتی و سرمایه داشته باشند تا بخواهند ازدواج کنند درحالی که خدا وعده داده و فرموده «اگر فقیر باشند، من بی نیازشان می کنم» لذا اگر به فرموده خداوند اعتماد می کردیم مشکلی به اسم پیری جمعیت نداشتیم.

 


وی با بیان اینکه مشکلات ما با اعتماد به خدا حل می شود، خاطر نشان کرد: مشکل جمعیت ما با فرزندآوری حل می شود اما اعتماد به خدا نداریم و فکر می کنیم خدا روزی خود و همسر را دارد بدهد اما روزی فرزندانمان را ندارد که بدهد و  باور نمی کنیم که هر چه تعداد فرزند داشته باشیم او می تواند روزی بدهد و اگر به این اعتماد می کردیم مشکل جمعیت ما حل می شد و نمی رفتیم مملکت را سال ها معطل این بکنیم که آیا دشمنان ما به عهد خودشان وفا می کنند یا خیر؛ به دشمن نباید اعتماد کرد زیرا وقتی کسی به خدا اعتماد دارد دشمن کیست که بخواهد کاری انجام دهد؟

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه استان کرمان ادامه داد: به هر حال این جملات حضرت در حقیقت تربیت کننده انسان ها است؛ گاهی انسان را به اعتماد به خدا و گاهی به بی نیازی از مردم و گاهی به اینکه انسان با خدا رو راست باشد هدایت می کند که فرمودند «اینگونه مباش که در ظاهر دوست خدا باشی اما در باطن دشمن او»؛ یعنی جامعه از نفاق و دورویی پاک باشد و این خود اگر اتفاق بیفتد و همه مردم ما بتوانند این نفاق را از صحنه زندگی دور کنند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

 

 

وی در مورد جایگاه علمی امام محمد تقی(ع) توضیح داد: جایگاه علمی امام جواد(ع) از چند برخورد ایشان معلوم می شود؛ مأمون بعد از شهادت امام رضا(ع) به بغداد رفته و روزی سوار بر اسب شده و به سمت شکار می رود و در راه کودکانی را می بیند که فرار می کنند اما یک کودک بین راه ایستاده و فرار نمی کند، می آید و می پرسد که «چرا مانند بقیه فرار نکردی؟» و حضرت می فرمایند «راه تنگ نبود که باز کنم و دری هم نداشتم که بگریزم و فکر هم نمی کنم که کسی را بی جرم مجازات کنید» مأمون تعجب می کند و می پرسد «اسم تو چیست؟ و پسر چه کسی هستی؟» حضرت فرمودند «محمد پسر علی بن موسی الرضا» که مأمون خجالت می کشد زیرا یاد جنایتی افتاد که در حق امام رضا(ع) کرد لذا به سمت صحرا راه افتاد.

 

 

آیت الله شیخ بهایی با اشاره به مناظره معروف امام جواد(ع) با یحیی ابن اکثم ادامه داد: مجلسی با اجازه مأمون برای آزمایش علمی امام جواد(ع) برگزار کرده بودند، یحیی ابن اکثم حضور داشت و مأمون که می دانست حضرت از چه خاندانی است و علم ایشان، علم الهی است اما خواست که یک مناظره ترتیب دهد و حضرت را کنار خود نشاند و یحیی ابن اکثم گفت «آیا امیرالمؤمنین (مأمون) اجازه می دهند که از ابو جعفر (امام جواد(ع)) سوالی بکنم؟» و پرسید «حکم شخص مُحرمی که حیوانی را صید کرده و کشته چیست؟» که امام جواد(ع) سوال را باز کرد و فرمود «این صید در منطقه حرم کشته است یا خارج از حرم؟ عالم بوده یا جاهل؟ عمداً کشته یا خطا بوده؟ شخص محرم، آزاد بوده یا بنده؟ کودک بوده با بزرگسال؟ بار اول بوده یا سابقه داشته؟ حیوان کشته شده یا پرنده بوده یا خیر؟ کوچک بوده یا بزرگ؟ آیا این شخص از کارش پشیمان است یا اصرار دارد دوباره صید کند؟ صیدش شب بوده یا روز؟ آیا شخص در احرام عمره بوده یا در احرام حج؟» که با شنیدن این ها یحیی ابن اکثم گیج شد و به لکنت افتاد؛ اگر شما همین سوالات حضرت را (دوتایی) در نظر بگیرید حدود 11 دوتایی؛ یعنی سوال تبدیل می شود به 2 به توان 11؛ یعنی بیش از هزار فرع از یک مسئله؛ که حضرت جواب دادند.

 


وی اظهار داشت: بعد مأمون گفت «اگر موافق هستید شما از یحیی سوالی بپرس» و امام جواد(ع) به یحیی فرمود « بپرسم؟» و یحیی گفت «هر طور میل شما است» و بعد حضرت شروع کرد و مسئله محرم و نامحرم را سوالی مطرح کردند که در این سوال بحث طلاق، آزاد کردن بنده و بحث های مختلف را در یک مسئله جا دادند و فرمودند «مردی در ابتدای روز به زنی نگاه کرد که نگاهش حرام بود، پیش از ظهر حلال شد، ظهر حرام شد و عصر حلال شد، هنگام غروب حرام شد، پس از عشا حلال شد، نیمه شب حرام شد و هنگام طلوع فجر حلال شد. حکم این زن چیست؟ و چرا پیوسته حلال و حرام می‌شد؟» که علم حضرت در اینجا نمودار شد و یحیی گفت«من نمی دانم، خودتان بفرمایید» و حضرت فرمود «این زن یک کنیز بود و مرد بیگانه بود که اول روز نگاهش حرام بود؛ بعد او را خرید و زن بر او حلال شد؛ هنگام ظهر او را آزاد کرد و حرام شد؛ وقت عصر با او ازدواج کرد و حلال شد؛ وقت غروب او را مظاهره کرد و حرام شد؛ (مظاهره نوعی طلاق است که شرط رجوع به همسر، دادن کفاره است)؛ وقت عشا کفاره‌ی ظهار داد و حلال شد؛ نصف شب او را طلاق داد و حرام شد و وقت طلوع فجر رجوع کرد و حلال شد» که در این هنگام مأمون به حاضران رو کرد و گفت «آیا در میان شما کسی هست که این مسئله را این طور جواب دهد؟» لذا این خود علم حضرت را نشان می دهد که این علم در این طور جاها خود را نشان داده است و مردم همه متوجه فتح علم حضرت شدند.

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه استان کرمان خاطر نشان کرد: طبیعتاً حضرت شاگردانی دارند که مطالبی که فرمودند و مطالب امامان قبل از خود و احادیث را دسته بندی کردند و برای شیعه به ارمغان گذاشتند و ما خیلی از روایات و دسته بندی ها را از زمان ائمه اطهار (ع) داریم.

 

وی در ادامه در خصوص اینکه چه شیوه هایی برای توسل به امام محمد تقی(ع) سفارش شده و کدام مجرب تر است؟ بیان کرد: دعاهایی به نام حضرت است که یکی از آن ها حرز امام جواد(ع) است که این حرز در حقیقت دعایی است که حضرت نوشتند و تفسیر و آدابی دارد و بعد در محل سختی ها و تنگی ها بر بازوی راست بسته می شود؛ حرز یعنی دعاها و نوشته هایی که همراه انسان باشد و انسان را از بلاها و گرفتاری ها نجات می دهد.

 

 

آیت الله شیخ بهایی ادامه داد: خواندن حرز امام جواد(ع) و باز و بستن آدابی دارد که باید در باب این دعاها به کتاب ها مراجعه بشود و کلاً توسل به امام جواد(ع) مخصوصاً در مسئله مسکن؛ کسانی که مشکل مسکن دارند به امام جواد(ع) متوسل بشوند، ان شاءالله این مسئله برایشان حل خواهد شد.

 

 

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: گفتگو آیت الله شیخ بهایی امام محمد تقی ع اعتماد به خدا امام جواد ع ولایت فقیه حلال شد حرام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در دیدار سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است، برای مثال اگر ما در ایام دفاع مقدس به یک نیروی نظامی تکیه می‌کردیم و می‌گفتیم و نیازی به حضور مردم نیست، الان کشور هم نبود، اما همین که غیرت مردم به جوش آمد و برای حیثیت و استقلاشان وارد معرکه شدند، دفاع مقدس شکل گرفت و با دست خالی در مقابل دشمنی ایستادیم که آمریکا و غربی‌ها آن را حمایت می‌کردند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در ایام منتهی به انقلاب نیز همین که مردم به میدان آمدند و تظاهرات مردمی راه افتاد انقلاب پیروز شد، در دفاع از حرم نیز بسیج مردمی سوریه، حشدالشعبی عراق، بسیجی‌های افغانستان و پاکستان و مدافعان حرم از ایران اسلامی به میدان آمدند و دشمن را بازنده کردیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در عرصه مسئولیتی شما نیز همین‌طور است، تلاش کنید مردم شوق پیدا کنند و خودشان به میدان بیایند، شما هم برای آنها احترام قائل باشید و حتی آنها را سر پروژه‌ها ببرید و نظرات آنها را جویا شوید.

وی بیان کرد: در ساخت خانه‌ها ملاحظه سلیقه مردم، فرهنگ مردم، خواسته مردم و امنیت محیط زیستی و زندگی مردم را داشته باشید و مشارکت مردم را بالا ببرید، اینها موفقیت و برکت را با خود به همراه دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: رعایت حال زمین‌های حاصلخیز نیز بسیار حائز اهمیت است، زمین‌های حاصلخیز چیزی نیست که ما آنها را از دست بدهیم و بعد راحت بتوانیم آنها را پیدا کنیم، ما می‌توانیم از زمین‌های درجه ۳ و زمین‌هایی که به درد کشاورزی و کشت و کار نمی‌خورند برای مسکن استفاده کنیم، گاهی ممکن است این زمین درجه ۳ برای ساخت مسکن درجه یک باشد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: هر روز که بگذرد ما بیشتر قدر زمین‌های حاصلخیز و مرغوب کشاورزی را می‌دانیم، بنابراین نباید به آنها آسیب وارد کرد، ما انتظار داریم در حوزه کاری شما این مسائل رعایت شود.

وی یادآور شد: برای مثال تا روز قیامت همه می‌گویند آن کسانی که آمدند شهر صنعتی البرز را شهر صنعتی کردند باید پاسخگو باشند، از لابه‌لای بلوک‌های سیمانی در این شهر صنعتی نهال و علف قد می‌کشد، این شهر فریاد می‌زند که نباید صنعتی می‌شد و باید باغ یا مزرعه می‌شد و اکنون دیگر همه می‌دانند این کار عاقلانه نبوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: شما باید با دیانت و ایمان کار خود را پیش ببرید تا بلا بر سر زمین‌های مرغوب کشاورزی و زمین‌های حاصلخیز نیاید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: رهبر حکیم انقلاب در سفری که به استان قزوین داشتند فرمودند نسبت به زمین‌های حاصلخیز قزوین بیطرف نباشید، یعنی برای آنها اهمیت ویژه قائل باشید.

وی بیان کرد: رعایت شئون زندگی مسلمانی نیز بسیار حائز اهمیت است، اگر ما در جایی شهرک درست می‌کنیم، مردم انتظار دارند در این شهرک جای مسجد و خدمات دیگر هم دیده شود، گاهی ما آنقدر حواسمان به کار خودمان گرم است که می‌بینیم در این شهرک‌ها همه چیز دیده شده، اما آن چیز موردنیاز لحاظ نشده است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: مدرسه، فضای بهداشتی و درمانی، پارک و فضای ورزشی نیز جزو ضروریات زندگی امروز مردم است و باید در این شهرک‌ها لحاظ شود. 

وی گفت: بخشی از حوزه جوانی جمعیت مربوط به بهداشت و درمان می‌شود، بخشی از آن مربوط به مسکن می‌شود، یک قسمت مربوط به هموار کردن فضای زندگی می‌شود، یک قسمت مربوط به کار و اشتغال می‌شود، همه وقتی دست به دست هم دادیم می‌توانیم بگوییم حرفی برای گفتن در این حوزه داریم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در فضای کاری شما باید این طور باشد که برای حوزه جوانی جمعیت بگویید ما به فلان تعداد خانواده روحیه داده‌ایم و گفته‌ایم غصه مسکن را نخورید، ما زمین و زمینه آن را فراهم می‌کنیم.

وی عنوان کرد: هر کس در حوزه کاری خودش عرق بریزد، زحمت بکشد، تلاش کند و کارش را صادقانه انجام بدهد تا مردم نتیجه آن را ببینند، هر کس کارش را درست انجام دهد نزد خدا مأجور است، زندگی‌اش برکت دارد، فرزندانش وبال گردنش نمی‌شوند برای اینکه لقمه حرام نمی‌خورند، زندگی‌اش معنای دیگری پیدا می‌کند و در قیامت هم نزد خدا روسفید است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در باب سلامت اداری و نیروی انسانی دقت کنید، اینکه کارشناس ما دقیق کارشناسی می‌کند یا ناظر ما نظارتش را درست اعمال می‌کند یا خیر.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: در یکی از جاده‌های فرعی بنده شاهدم هر یک یا دو سال تمام زیرساخت‌های آسفالت را فراهم می‌کنند و صاف می‌شود، در زمستان مجدداً این جاده به سرنوشت قبلی دچار می‌شود، مردم آن منطقه دائم سؤال می‌کنند این مسئولینی که این بودجه را خرج می‌کنند و اینجا را برای آسفالت صاف می‌کنند، آیا نمی‌دانند این جاده بدون آسفالت مجدد در سال آینده به شکل سابق در می‌آید؟

وی تأکید کرد: وقتی قصد آسفالت ندارید چرا اینقدر هزینه می‌کنید؟ اگر زیرساخت را درست کرده‌اید پس مرحله بعدی را هم انجام بدهید، مثل این است که ما بیاییم نهال بکاریم، اما به آن آب ندهیم و از آن مراقبت نکنیم، باید پرسید پس چرا نهال را کاشته‌ایم؟ مگر کاشتن نهال نیرو، کارگر و هزینه نمی‌خواهد که تمام این هزینه‌ها را انجام دهیم و در نهایت این نهال بخاطر عدم مراقبت خشک شود؟

امام جمعه قزوین بیان کرد: در بحث نیرو‌ها باید به سلامت نیروی انسانی فکر کنیم، باید به سلامت کسانی که در جا‌های کلیدی مجموعه هستند فکر کنیم، باید معلوم باشد اینها کارشان را درست انجام می‌دهند یا خیر.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: البته الحمدلله اکثر نیرو‌ها سالم و مسئولیت‌پذیر هستند، تعهد را می‌فهمند و حلال و حرام سرشان می‌شود، اما همان تعداد اندکی که ممکن است مسئولیت‌پذیر و متعهد نباشند کار دست مجموعه می‌دهند، اینجا‌ها بزنگاه‌های خوف و خطر است.

وی اظهار کرد: در نماز دهه ذی‌الحجه می‌خوانیم که موسی (ع) خطاب به برادرش هارون گفت به میان قوم برو و راه و روش را اصلاح کن، گویا وزیر راه و شهرسازی به شما می‌گوید‌ای برادر من که مسئولیت را در استان قزوین پذیرفته‌اند، من به عنوان وزیر نمی‌توانم در هر استانی به‌صورت مویرگی وارد قضایا شوم، شما به عنوان جانشین من در میان مردم استان قزوین باشید و اصلاح کنید، یعنی جاده، مسکن و ساختار اداری را اصلاح کنید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: خیلی‌ها آمده‌اند در زمین کسانی که قبلاً بوده‌اند و زمینه را خراب کرده‌اند باندبازی کرده‌اند و لطمه خورده‌اند، اگر کسی متدین باشد و این گونه لطمه بخورد خسر الدنیا و الاخره می‌شود، بنابراین لازم است همه ما در محیط کار خودمان به این مسئله دقت کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: کیفیت ساخت‌وساز راه و مسکن حائز اهمیت است، برخی جاده‌ها را می‌بینیم که هنوز عمر چندانی از ساخت آنها نگذشته و از بین رفته‌اند، باید اسم چنین پیمانکاری را تابلو کنیم و ابتدای این جاده نصب کنیم تا مردم در جریان باشند چه کسی سرمایه آنها را حرام کرده است.

وی گفت: البته اکنون ما کمتر شاهد چنین مشکلاتی هستیم، این مسائل مربوط به خیلی قدیم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: خدای متعال در آیه ۱۰۳ سوره آل‌عمران می‌فرماید «واعتصموا بحبل الله جمیعا»، در آیه ۱۰۲ همین سوره نیز خداوند به مؤمنین فرموده حق تقوا را آن طور که شایسته است ادا کنند، کلمه تقوا در این آیه به‌صورت جمع آمده است، یعنی همه این کار‌هایی که عرض شد به صورت جمعی به نتیجه می‌رسد.

امام جمعه قزوین گفت: اگر در حوزه‌های مختلف همه دستگاه‌ها دست به دست هم ندهند، کار آن طور که باید به نتیجه نمی‌رسد، خداوند در این آیات ابتدا از تقوای جمعی صحبت می‌کند و سپس ما را دعوت می‌کند هم‌افزایانه پای کار باشیم، ان‌شاءالله شما در حوزه فعالیتی خود موفق باشید و خدا خیر و برکت نصیب شما کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • کسانی که اعتمادبه‌نفس آن‌ها نمایشی است، این رفتارها را دارند
  • فوت دو نفر در باشت به علت برخورد خودرو با پایه شبکه برق
  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • به جای افتادن در چرخه باطل اخاذی و باج گیری به کارآگاهان پلیس اعتماد کنید!
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند