Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@22:44:47 GMT

پلمب ۴ مغاز در لارستان

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۵۲۵۶

پلمب ۴ مغاز در لارستان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد دلاور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان، گفت: نظارت و بازرسی های مستمر و افزایش گشت های محسوس و نامحسوس ستاد مقابله با کرونا در بازار و  اصناف برای رعایت مسائل بهداشتی با جدیت دنبال می شود.

او، بیان کرد: تیم بازرسی گشت و کنترل ستاد مقابله با کرونا شهرستان لارستان در بازدید از ۲ بازار عرضه میوه و تربار شهرهای قدیم و جدید لار، چهار مغازه را به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی، الزامات و پروتکل های ابلاغی ستاد کرونا با دستور قضایی و دادستانی لارستان پلمب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلاور تصریح کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند به همه اصناف و کسبه و بازاریان ابلاغ شده و نظارت بر اجرای این طرح نیز در اولویت کار دستگاه هایی از جمله صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات، بهداشت ، اماکن و شهرداری قرار گرفته‌ است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان، استفاده از ماسک را برای تمام اصناف و بر اساس مصوبه ستاد مدیریت کرونا الزامی دانست و ادامه داد: در صورت  رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، صنف مورد نظر پلمب می شود.

او، افزود: تیم های بازرسی به صورت مستمر فعالیت خود را به منظور کنترل بازار و دستگاه های اجرایی شهرستان آغاز کرده اند و تاکنون چندین واحد صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی پلمب شده اند و به برخی از ادارات نیز تذکرات جدی داده شده است.

دلاور اضافه کرد: در این بازدید و بازرسی مشخص شد برخی از اصناف که به نسبت سایر اصناف محل اجتماع بیشتری هستند، نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند و همین امر موجب شیوع ویروس کرونا می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان اظهار کرد: برخی از اصناف نیز به خوبی پروتکل های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان را اجرا کرده‌اند که با بازدید از این فروشگاه ها برای پایبند بودن آن ها به قانون از صاحبان این مشاغل نیز قدردانی شد.

او،گفت: داشتن محلول ضد عفونی ،دستکش و ماسک برای تمام اصناف ضروری است و در صورت رعایت نکردن این اصول، صنف مورد نظر در اسرع وقت پلمب می شود.

جانشین ستاد مبارزه با کرونا لارستان بیان کرد: از ظرفیت بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه ها نیز در روزهای آینده برای کنترل بازار استفاده می شود تا بتوان از شیوع ویروس کرونا به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی پیشگیری کرد.

بر اساس مصوبه ستاد مدیریت و مبارزه با کرونای شهرستان لارستان همه اصناف، موسسات، مجتمع ها، شرکت ها ،ادارات و بانک ها موظف به رعایت پروتکل ها بهداشتی ابلاغی از سوی وارت بهداشت هستند و در صورت مشاهده رعایت نکردن این اصول برابر ضوابط، با متخلفان  برخورد  قانونی می شود.

بر اساس گزارش دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان، ۵۰ درصد کادر بهداشتی و درمانی لارستان به کرونا مبتلا شده اند که خستگی مفرط و هجوم بیماران کرونایی، کار را برای پرسنل مراکز درمانی مرجع این بیماری سخت کرده است.

بنا بر گزارش ها، آمار فوتی های ناشی از بیماری کرونا در لارستان در حالی که تا خردادماه اندک بود، این روزها به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

بر این اساس، آمار مبتلایان نیز به همین میزان رو به افزایش است  تا جایی که  تمام تخت های بیماران کرونایی در لارستان ، خنج و اوز تکمیل شده و دانشکده علوم پزشکی لارستان را مجبور به اضافه کردن تخت های مراقبت‌های ویژه موسوم به آی سی یو کرده است.

محمد حسین کریمی رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان، گفت: با توجه به افزایش شمار بیماران بستری کرونایی، مجبور شدیم  ۲۰ تخت دیگر را به مجموع تخت های بیماران کرونایی در لارستان اضافه کنیم. 

او، بیان کرد: کمترین غفلت در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله ‌گذاری های اجتماعی می‌تواند تبعات جبران‌ ناپذیری در افزایش میزان مبتلایان و فوتی های ناشی از این بیماری را به دبنال داشته باشد.

کریمی از شهروندان درخواست کرد که با توجه به اوج گیری این بیماری در شهرستان لارستان، پروتکل‌های بهداشتی را به همان جدیت شرایط اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ مدنظر قرار دهند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان بیان کرد: مردم تا جایی که ممکن است از منزل خارج نشوند و از سفرهای غیرضروری و حضور در مراسم ، تجمع ها و گروه های چندنفره به طور جدی پرهیز کنند.

او، تصریح کرد: علاوه بر تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی در شهر لار، در شهرستان‌های خنج و اوز و بخش بیرم لارستان نیز ظرفیت بیماران کرونایی در حال تکمیل شدن است.

 شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلمب واحد صنفی رعایت نکردن مسائل بهداشتی ویروس کرونا شهرستان لارستان دانشکده علوم پزشکی بیماران کرونایی شهرستان لارستان رعایت نکردن پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۵۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب

جاوید عباسی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به پلمب ۱۰ واحد داروخانه گیاه پزشکی بدون مجوز در شهرستان داراب، اظهار کرد: ۲۰ واحد متخلف در این شهرستان نیز به مراجع قانونی معرفی شدند. 

او با بیان اینکه شناسایی این واحد‌ها توسط گروه بازرسی و ساماندهی نهاده‌های کشاورزی انجام شده است، افزود: میزان ۲۰۰ لیتر سم و ۸۰۰ کیلوگرم کود غیرمجاز از این داروخانه‌ها کشف و ضبط شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه داروخانه‌های گیاه پزشکی استان فارس به صورت مستمر و با همکاری ادارات مربوطه مورد پایش و بازرسی قرار می‌گیرند، به بهره برداران توصیه کرد: سموم مورد نیاز خود را با نسخه گیاه پزشکی از داروخانه‌های مجاز خریداری کنند.

عباسی اظهار کرد: گروه بازرسی و ساماندهی نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس متشکل از نمایندگان مدیریت حفظ نباتات، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مدیریت بازرسی اتاق اصناف، حراست شرکت خدمات حمایتی، موسسه آب و خاک استان فارس، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و نیروی انتظامی شهرستان هستند که به صورت مستمر نسبت به پایش داروخانه‌های گیاه پزشکی اقدام می‌کنند.

داراب در جنوب شرقی فارس و در فاصله ۲۴۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • پلمب یک واحد نانوایی در شهر آبگرم
  • پلمب مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر پلمب شد