Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@17:24:04 GMT

رشد جهانی طلا با اهرم کرونا

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۵۹۴۴

رشد جهانی طلا با اهرم کرونا

در شرایطی که بازارهای سهام جهانی وارد مرحله ای نامشخص و مبهم شده است، طلا توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است.

به گزارش ایمنا، اوایل ماه جاری، طلا از نقطه عطف خود از سال ۲۰۱۱ به بعد، عبور کرده و به قیمتی بیش از ۱۸۰۰ دلار در هر اونس معامله شد. در حال حاضر و با توجه به عدم اطمینانی که کرونا ویروس در بازارهای اقتصادی ایجاد کرده، برخی کارشناسان پیش بینی می‌کنند که طلا احتمالاً روند صعودی خود را ادامه داده و به رکوردهای قیمتی بالاتر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین مساله باعث شده برخی از مردم این سوال را بپرسند که آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا و سرمایه گذاری در این فلز هست یا خیر. برای یافتن پاسخ این سوال به سراغ چند تن از کارشناسان رفته‌ایم.

چرا طلا صعود می‌کند؟

فلز زرد امسال حدود ۱۹ درصد رشد قیمت داشته است. نرخ بهره پایین و بسته محرک بانک مرکزی (آمریکا) باعث افزایش شتاب این صعود طلایی شده است. طلا به طور معمول دارای ویژگی «پناهگاه امن» برای دارایی‌ها در زمان‌های عدم اطمینان اقتصادی می‌باشد چرا که نسبت به سایر انواع سرمایه گذاری، درصد ضرر کمتری دارد. بعلاوه اینکه، این فلز رابطه‌ای معکوس با دلار آمریکا دارد بدین معنا که هنگامی که نرخ دلار کم می‌شود، طلا بالا می‌رود.

کارشناسان معتقدند طلا از دو سو، پله‌های صعود را طی می‌کند که یکی از آنها عدم قطعیت اقتصادی است. در حالی که این شرایط در بازار حکمفرما است و قیمت‌های بالاتری را به فلز زرد پیشنهاد می‌کند، بازار سهام نیز توانسته عملکرد واقعاً خوبی از خود نشان دهد.‌

قیمت‌ها بالا و بالاتر می‌رود

هنگامی که همه گیری کرونا از اواخر مارس گسترش یافت طلا نیز دچار رکود فروش شد چرا که سرمایه گذاران شدیداً به دنبال کسب پول نقد بودند. از آن زمان تاکنون، خریداران دوباره به سوی طلا بازگشته و آن را یک نگهبان قوی برای پول خود می‌دانند. تحلیلگران اقتصادی پیش بینی می‌کنند که طلا نوسانات صعودی بیشتری را تجربه کند. آنها می‌گویند جای تعجب نیست که طلا حتی از قیمت تعیین شده در سال ۲۰۱۱ نیز بالاتر رود و حدود ۱۹۰۰ دلار در هر اونس را لمس کند.

اکنون زمان خرید است؟

این چشم‌انداز صعودی نشان می‌دهد که طلا بازده بالقوه بالایی در آینده دارد. با این حال با وجود قیمت‌های بالا در چند سال، هزینه‌های ورود به این عرصه و خرید و نگهداری این فلز نیز قابل توجه است. به همین دلیل این سوال را ایجاد می‌شود که چه زمانی باید طلا خریداری کنیم. آلبرت چنگ، مدیرعامل اتحادیه بازار شمش سنگاپور در این باره گفت که این سوال باید از "چه زمانی" به "چه مقدار" تغییر یابد چون زمان خوبی برای خرید طلا وجود ندارد … هر سرمایه گذار باید مقدار مشخصی پول و قصد خرید داشته باشد.

وی افزود: زمان ویژه و خوبی برای خرید طلا وجود ندارد. هر سرمایه گذاری باید مقداری طلا در میان دارایی‌های خود داشته باشد و هر زمانی که مبلغ لازم برای خرید این مقدار را داشت، وقت خرید است. این فلز همواره در حال صعود قیمتی خود است و هر زمانی که به سبد دارایی‌های یک فرد اضافه شود، برای هفته‌های و ماه‌های آینده رشد قیمتی خواهد داشت. بنابراین اکنون نیز با آسودگی می‌توان به سراغ طلا رفت و آن را به سبد سرمایه‌ای خود اضافه نمود.

کد خبر 434850

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قیمت طلا رشد قیمت طلا افزایش قیمت طلا قیمت سکه ویروس کرونا کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برای خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (یکشنبه) نهم اردیبهشت ماه در واکنش به تظاهرات اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در حمایت از فلسطین در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد.

وی افزود: نه به اشغالگری در فلسطین و نه به نسل‌کشی در نوار غزه و فریاد برای آزادی فلسطین، امروز یک مطالبه جهانی است. با سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرات اعتراضی دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، نمی‌توان از فروریختن ستون‌های تَرَک خورده اشغالگری در فلسطین جلوگیری کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پایان گفت: هر کس در مقابل آن بماند، زیر آوار فروپاشی صهیونیسم خواهد ماند.

در روز‌های اخیر تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌های آمریکا و همچنین دانشگاه‌هایی در اروپا از جمله فرانسه، یونان و آلمان شاهد برگزاری تظاهرات و تجمعات در حمایت از مردم فلسطین بود.

تظاهراتی که با برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا روبرو شد و پلیس این کشور در دانشگاه‌های مختلف اقدام به بازداشت تعدادی از دانشجویان معترض کرد.

در همین ارتباط پلیس ایالت ایندیانا از بازداشت۲۳ دانشجوی معترض به جنایات رژیم اسرائیل به اتهام برپایی چادر‌های تحصن در محوطه دانشگاه خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد
  • سرمایه گذاری طلای ابشده با پک های جدید و استاندارد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور