Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - وزیران انرژی ایالات متحده آمریکا و هند توافق اولیه ذخیره‌سازی اضطراری نفت را امضا کردند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، برخی مقام‌ها اعلام کردند آمریکا و هند روز جمعه (27 تیرماه) توافق اولیه‌ای را درباره همکاری در زمینه ذخیره‌سازی اضطراری نفت خام از جمله امکان ذخیره‌سازی هند در تاسیسات ذخیره‌سازی اضطراری ایالات متحده امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دن برولیت، وزیر انرژی ایالات متحده به خبرنگاران گفت: در کنفرانسی تلفنی با دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند گفت‌و گو کرده‌ است و مقام‌های دو کشور در ماه‌های آینده درباره جزئیات این ذخیره‌سازی اضطراری صحبت خواهند کرد.
وی افزود: ایالات متحده آمریکا در نظر دارد در زمینه ذخیره‌سازی راهبردی نفت (SPR) با هند همکاری و در عین حال بررسی کند چگونه می‌تواند با استفاده از ذخیره‌سازی‌های راهبردی آمریکا، از جمله حفره‌های زیرزمینی تگزاس و لوئیزیانا، به ذخیره‌سازی نفت ارسالی از سوی هند کمک کند.
در پی سقوط کم‌سابقه قیمت نفت در ماه مارس، دونالد ترامپ به مدیران بخش انرژی این کشور دستور داد با خرید مقادیر زیادی نفت خام، سطح ذخیره‌سازی‌های اضطراری این کشور را که حدود 714 میلیون بشکه ظرفیت دارد، تکمیل کنند، اما کنگره نتوانست بودجه خرید را تأمین کند.
قیمت جهانی نفت که اوایل سال جاری به دلیل بحران ویروس کرونا کاهش یافته بود، اکنون حدود 43 دلار برای هر بشکه تثبیت شده است.
پرادهان در ماه مه اعلام کرده بود ذخیره‌سازی راهبردی هند، سومین مصرف‌کننده و واردکننده بزرگ نفت جهان، با ظرفیت 5 میلیون و 330 هزار تن تکمیل شده و حدود 8.5 تا 9 میلیون تن از نفت خود را در نفتکش‌هایی در خلیج فارس و دیگر نقاط جهان ذخیره کرده است.
هند چهارمین مقصد صادراتی نفت خام ایالات متحده است و قصد دارد ظرفیت ذخیره‌سازی راهبردی خود را به 6 میلیون و 500 هزار تن برساند.
وزیر نفت هند روز جمعه (28 تیرماه) گفت: تجارت دوجانبه هیدروکربن هند و آمریکا در سال‌های 2019 تا 2020 به حدود 9 میلیارد و 200 میلیون دلار رسیده است، این رقم حدود 10 درصد مجموع تجارت دوجانبه این دو کشور را شامل می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ذخیره سازی راهبردی ذخیره سازی اضطراری ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۶۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آپشن جدید خودروهای آمریکا

آمریکا تا سال ۲۰۲۹ خودروهای جدید را ملزم به داشتن سیستم ترمز اضطراری می کند.

به گزارش ایسنا، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات‌متحده اعلام کرد که تمام خودروهای سواری و کامیون‌های جدید فروخته شده در ایالات‌متحده تا سپتامبر ۲۰۲۹ باید سیستم ترمز اضطراری خودکار داشته باشند و اعلام کرد که این قانون سالانه جان ۳۶۰ نفر را نجات می‌دهد و از حداقل ۲۴ هزار آسیب ناشی از این مشکل جلوگیری می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار از سنسورهایی برای تشخیص اینکه خودروها نزدیک به برخورد با خودروی دیگر یا عابر پیاده در جلو هستند، استفاده می‌کنند و اگر راننده این کار را نکرده باشد، به‌طور خودکار ترمز می‌گیرد. این قانون سیستم‌ را ملزم به شناسایی عابران پیاده در نور روز و  شب  می‌کند.

دیگر خبرها

  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • آپشن جدید خودروهای آمریکا
  • وحیدی: ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس تعریف شده است
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • تعریف قریب ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه