Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی، آسیب‌های مختلف کرونا از جمله اجاره و هزینه‌ها را در تمام صنوف فرهنگی و هنری یادآور شد و گفت: برآورد مستمر ما از آسیب‌های وارده به حوزه‌های فرهنگی و هنری توسط کرونا، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است. - اخبار استانها -

محمد محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با اشاره به اینکه در دو هفته‌ای که گذشت، تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به دلیل وضعیت قرمز استان، تعطیلی مجدد برخی از مشاغل بود اظهار داشت: مشاغل فرهنگی و هنری از جمله سینما و تئاتر در گروه محدودیت قرار گرفتند که مجبور به تعطیلی شدند و متاسفانه آسیب جدی از کرونا دیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انصافاً پروتکل‌ها توسط آموزشگاه‌های فرهنگی و هنری و... تاکنون مراعات شده است افزود: دغدغه موجود برای این مشاغل، در مورد حین ورود و حین خروج مراجعان بود که ممکن بود فاصله فیزیکی مراعات نشود و احتمال انتقال کرونا وجود داشت لذا با تصمیم ستاد مقابله با کرونا تعطیل شد و اگر ابلاغ جدیدی برای بازگشایی مجدد باشد به آن ابلاغیه عمل می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، آسیب‌های مختلف از جمله اجاره و هزینه‌ها و... را در تمام صنوف فرهنگی و هنری یادآور شد و گفت: برآورد مستمر ما از آسیب‌های وارده به حوزه‌های فرهنگی و هنری توسط کرونا، بیش از 200 میلیارد تومان است.

کرونا خسارت بسیار جدی به پیکره صنعت گردشگری به ویژه صنعت هتل‌داری کشور وارد کردسلطانی‌فر: 6 هزار میلیارد تومان به دو بخش ورزش و جوانان از شیوع کرونا خسارت وارد شده است/ از بخش خصوصی حمایت می‌کنیمهتل‌های قشم بیش از 500 میلیارد ریال از همه‌گیری کرونا خسارت دیدندگلخانه‌های استان مرکزی به دنبال شیوع کرونا خسارت 760 میلیارد ریالی را متحمل شدند

وی در مورد تلاش دولت برای جبران بخشی از آسیب‌های وارده توضیح داد و گفت: فعلاً تنها مسیر جبران بخشی از زیان‌ها، تسهیلات است که باید از طریق سامانه کارا ثبت نام کنند.

محمدپور ادامه داد: مشاغل آسیب دیده باید مدارک خود را بر اساس تفاهم نامه وزارت ارشاد و وزارت کار در سامانه کارا بارگذاری کنند و با کد اشتغال از وام استفاده کنند ضمن اینکه تلاش می‌کنیم افرادی که کد اشتغال هم ندارند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون در چند نوبت پرداختی داشتیم، ابراز داشت: بر اساس این تفاهم نامه، هر آموزشگاه بازای هر شاغل می‌تواند 12 میلیون تومان وام دریافت کند و این در شرایط بحرانی کمک خوبی است.

انتهای پیام/111/ ع

R7887/P/S6,47/CT1 بیشتر بخوانید... آیت‌الله جنتی: معیشت مردم در کرونا آسیب دیده است/ مسئولان اقدامات جدی‌تر کنند ۸۰ درصد اصناف از شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند ‌گزارش| کدام گروه در برابر کرونا آسیب‌پذیرتر است؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آیت‌الله جنتی: معیشت مردم در کرونا آسیب دیده است/ مسئولان اقدامات جدی‌تر کنند ۸۰ درصد اصناف از شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند ‌گزارش| کدام گروه در برابر کرونا آسیب‌پذیرتر است؟ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ متخصص بیماری‌های عفونی پاسخ می‌دهد؛ آیا ‌کرونا از طریق غذا و نوشیدنی منتقل می‌شود؟ ‌ ۲ گزارش| وضعیت قرمز کرونا در استان اصفهان/ خط و نشان استاندار برای کسانی که ‌بهداشت‌ را رعایت نمی‌کنند ۳ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۴ دستگیری جاعل "مهر و اسناد رسمی" دفتر مقام معظم رهبری / متهم خودش را بازرس ویژه دفتر معرفی می‌کرد ۵ نهضت سراسری "جهش تولید" در تمام مزارع برنج گیلان اجرایی می‌شود ۶ تنها منطقه‌ بدون کرونا در ایران کجاست؟ ۷ رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان سفر می‌کند+ برنامه‌ها ۸ اینجا «دیسفان گناباد»؛ روستایی که ۱۸ سال صدای گریه نوزادی را نشنیده است مهمترین اخبار استانها به مناسبت پرواز جاودانه شهید دوران|در رثای خلبانی که صدام برای سرش جایزه گذاشت/ داغ‌هایی که شهید دوران بر دل رژیم بعث گذاشت روایت تسنیم از محرومیت‌های سیستان و بلوچستان/ روستای «کدَرم» محروم از خدمات اولیه زندگی+ فیلم گزارش ویدئویی| رونق جشن‌های خانوادگی زیر سایه کرونا / وقتی بی‌تفاوتی قزوینی‌ها مدافعان سلامت را به ستوه آورد گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد مهمترین اخبار تسنیم قالیباف: اولویت‌های چهارگانه مجلس یازدهم؛ هوشمندسازی، شفافیت، مردمی‌سازی و کارآمدسازی برجام، موضوع اصلی مذاکرات لاوروف ــ ظریف/ پیام روحانی برای پوتین اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی بازیابی شد/ آغاز تحلیل مقدماتی داده‌ها از امروز ۳۴۲میلیون دلار در نیما عرضه شد/ کاهش ۴۷۵۰تومانی قیمت دلار/ ادامه ریزش قیمت‌ ارز در بازار حمله هوایی نیروهای آمریکایی علیه طالبان/ آیا توافقنامه قطر نقض شده است؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد تومان فرهنگی و هنری کرونا خسارت کرونا آسیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۶۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از خسارت سیل با تجهیزات بسیج سازندگی در مختاران

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هنری عصر جمعه از اقدام به موقع و شجاعانه جهادگران با کمک تجهیزات بسیج سازندگی جهت جلوگیری از خسارات احتمالی سیل در روستای مختاران خبر داد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: در پی بارندگی‌های شدید و وقوع سیلاب امروز در روستای مختاران، جهادگران با حضور به موقع و استفاده از تجهیزات بسیج سازندگی در روستای مختاران مانع از خسارت‌های سیل شدند.

وی به اقدام شجاعانه جهادگران و راننده لودر در این روستا اشاره کرد و افزود: اقدام به موقع جهادگران در پی سیل که باعث وقوع آبگرفتگی دشت و روستای مختاران شده بود از آب گرفتگی کامل روستا جلوگیری کرد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی به هشدار هواشناسی اشاره کرد و گفت: جهادگران با اقدام مدبرانه، شجاعانه و به موقع، با کمک تجهیزات بسیج سازندگی با اصلاح مسیر و هدایت سیل به خارج روستا از یک بحران بزرگ جلوگیری کردند.

هنری عنوان کرد: با توجه به حضور به موقع لودر بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) و راننده در نزدیکی محل سیل روستای مختاران با هماهنگی فرمانداری و سپاه شهرستان سربیشه اقدام به موقع جهت جلوگیری از ورود سیلاب به منازل مردم روستا صورت گرفت.

هنری افزود: در پی وقوع سیلاب در روستای مختاران حدود ۱۰ واحد مسکونی که در مجاورت جاده آسفالت قرار داشت دچار آبگرفتگی شده است.


وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت روستای مختاران عادی می‌باشد، بیان کرد: واحدهای مسکونی نیاز به تعمیر و مرمت دارد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: بیش از ۲۰ جهادگر روستای مختاران در حال خدمت رسانی هستند به مردم بوده و هستند.


هنری خاطرنشان کرد: از شب گذشته کلیه ماشین آلات بسیج سازندگی در حالت آماده باش هستند که در صورت وقوع سیل و هرگونه حادثه احتمالی به کمک مردم بشتابند.

در برخی از نقاط شهرستان نهبندان نیز شاهد وقوع سیلاب بودیم که جهادگران این منطقه نیز مانند همیشه پای کار آمده و به مردم خدمات رسانی کردند.

کد خبر 6095891

دیگر خبرها

  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • احتمال وقوع دوباره سیل در آذربایجان شرقی
  • انفجار مهیب در بابل؛ ماجرا چه بود؟
  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • انفجار مهیب در بابل؛ ماجرا چیست؟
  • پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • سیل وحشتناک در شبستر آذربایجان شرقی‌ + فیلم
  • جلوگیری از خسارت سیل با تجهیزات بسیج سازندگی در مختاران
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی