Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@12:37:49 GMT

ایمنی شگفت‌انگیز حمل‌ونقل عمومی در ژاپن و فرانسه

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۶۸۴۳

ایمنی شگفت‌انگیز حمل‌ونقل عمومی در ژاپن و فرانسه

بنا بر جدیدترین آمار به‌دست آمده از مبتلایان به کووید-19 در کشورهای ژاپن و فرانسه و اثریابی نحوه ابتلای آن‌ها به ویروس، تاکنون هیچ‌یک از بیماران از طریق سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی این دو کشور به کرونا مبتلا نشده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بنا بر گزارشات ارائه‌شده توسط سازمان بهداشت عمومی فرانسه، در فاصله نهم می تا سوم ژوئن تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور به طور غیر قابل باوری افزایش داشته که اثریابی افراد مبتلا حاکی از انتقال ویروس از ناقلان کووید -۱۹ به افراد سالم در مکان‌های عمومی نظیر محل کار، بیمارستان‌ها و سایر فضای عمومی سرپوشیده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بااین‌حال آنچه که در طول بررسی آمار مبتلایان جدید به بیماری موجب شگفتی محققان سازمان بهداشت ملی فرانسه شده این است که هیچ‌یک از کاربران وسایل حمل و نقل عمومی این کشور به ویروس کرونا آلوده نشده‌اند. در واقع علی‌رغم این‌که حمل‌ونقل عمومی فرانسه سیستم‌های تهویه هوای ضعیفی دارد و حتی در دوران قرنطینه و پس از آن روزانه شاهد تردد جمعیت زیادی از اهالی آن بوده، در مدت زمان بیش از یک ماه اخیر هیچ گزارشی مبنی بر گسترش ویروس کرونا از طریق ۶ ایستگاه مترو، ۲۶ تراموا، خطوط راه‌آهن بین شهری و اتوبوس‌های عمومی این کشور ارائه نشده است.

همزمان با ارائه این نتایج، گزارشاتی از بررسی‌های سیستم حمل‌ونقل عمومی ژاپن منتشر شد که نتایجی مشابه با فرانسه را در بر داشت و نشان می‌داد علی‌رغم استفاده گسترده مردم این کشور از وسایل حمل‌ونقل عمومی خصوصاً قطارهای پر ازدحام شهری پس از لغو محدودیت‌های اعمال شده برای مهار ویروس کرونا، هیچ بیمار کرونایی در این کشور از طریق وسایل حمل و نقل عمومی به کووید -۱۹ آلوده نشده است و مبتلایان به بیماری اغلب با رفتن به مراکز ورزشی، کافه‌ها، کلاس‌های موسیقی و سایر مراکز مشابه درگیر ویروس شده‌اند حال‌آنکه سیستم‌های تهویه هوای حمل‌ونقل عمومی ژاپن نیز از کارایی چندانی برخوردار نیستند.

محققان معتقدند ازآنجایی‌که تصاویر منتشر شده از مسافران موجود در ایستگاه‌ها و همچنین فضاهای داخلی سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی اتوبوس و مترو در پاریس و توکیو نشان می‌دهد که تقریباً تمام افراد از ماسک و دیگر تجهیزات ایمنی شخصی استفاده کرده و در فاصله معینی از سایر کاربران قرار گرفته‌اند، شاید اولین و مهم‌ترین دلیل برای نتایج شگفت‌انگیز به‌دست آمده در دو کشور مذکور رعایت اصول بهداشتی توسط شهروندان بوده است. از سوی دیگر، مسافران در ژاپن کل مسیر سفر خود را در سکوت کامل طی می‌کنند و با توجه به این حقیقت که صحبت کردن عامل بسیار مهمی در انتشار ویروس کرونا از طریق دهان و بینی محسوب می‌شود، این اقدام نقش مهمی در کاهش چشمگیر انتقال بیماری در این وسایل عمومی داشته است. در کشور فرانسه نیز مردم ضمن استفاده از ماسک، فرهنگ "ساکت بودن" را در وسایل حمل‌ونقل عمومی ترویج داده‌اند و در حین سفر از صحبت کردن با یکدیگر و حتی پاسخ دادن به تلفن‌های همراه‌شان خودداری می‌کنند.

مؤلفه دیگری که به نظر می‌رسد در موفقیت وسایل حمل و نقل عمومی فرانسه و ژاپن برای مهار ویروس کرونا نقش داشته باشد، تهویه مرتب فضای درونی است، به این صورت که سیستم‌های تهویه هوا و همچنین باز شدن مرتب پنجره‌ها و درهای این وسایل در ایستگاه‌ها، هوای داخل آن‌ها را تهویه می‌کند و این امر نقش بسزایی در کاهش احتمال انتقال ویروس دارد. از سوی دیگر، مردم این دو کشور از سفرهای طولانی با وسایل حمل و نقل عمومی و نزدیکی به افراد ناقل کروناویروس به شدت خودداری می‌کنند. شاید اقداماتی مانند استفاده از ماسک، محدود کردن مدت زمان سفر، جلوگیری از صحبت کردن و تهویه هوا به تنهایی امنیت مسافران را تأمین نکند، اما ترکیبی از این فرآیندها می‌تواند به بهترین شکل ممکن گسترش ویروس کرونا را به حداقل برساند.

در شهرهایی نظیر نیویورک و لندن شرایط حمل‌ونقل عمومی درست در تضاد با توکیو و پاریس است. تاکنون گزارشات زیادی از مرگ‌های ناشی از کرونا به دنبال استفاده از حمل و نقل عمومی در نیویورک منتشر شده است و تعداد زیادی از کارکنان مترو در لندن نیز جان خود را در حین انجام وظیفه از دست داده‌اند. این امر باعث وحشت مردم این دو شهر و بسیاری از شهرهای دیگر جهان برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی شده است. بااین‌حال مردم سراسر جهان می‌توانند با پیروی از رویکردهای شهروندان ژاپنی و فرانسوی و با رعایت اصول بهداشتی اعلام‌شده نظیر استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، خودداری از صحبت کردن در حین سفر و کوتاه کردن مسیر، احتمال انتقال ویروس در وسایل حمل‌ونقل عمومی را به حداقل برسانند.

کد خبر 434836

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کووید ۱۹ ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا پیشگیری از کرونا ابتلا به کرونا کرونا در جهان شهرهای جهان کلانشهرهای جهان شیوع کرونا انتقال بيماري کرونا مبتلایان کرونا حمل و نقل عمومي حمل و نقل حمل و نقل شهري رعایت نکات ایمنی استفاده از ماسک فاصله اجتماعی رعایت فاصله گذاری اجتماعی فاصله گذاری اجتماعی در مترو طرح فاصله گذاری اجتماعی آمار ابتلا به کرونا انتقال کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وسایل حمل و نقل عمومی وسایل حمل ونقل عمومی ویروس کرونا صحبت کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: به گفته متخصصان، پوست موز بسیار مغذی و سرشار از فواید است. در این مطلب به برخی از فواید پوست موز نگاهی انداخته‌ایم.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد: مشخص شده که پوست موز سرشار از پلی فنول‌ها، کاروتنوئیدها و سایر آنتی اکسیدان‌ها است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان زا محافظت می‌کند. مصرف بیشتر پوست موز می تواند سطح آنتی اکسیدان را افزایش داده و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

افسردگی را کاهش می‌دهد: ویتامین B۶ و محتوای بالای تریپتوفان موز می‌تواند به بهبود برخی از علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک کند.

کلسترول را کاهش می‌دهد: پوست موز دارای فیبرهای محلول و نامحلول است که باعث کاهش کلسترول و جلوگیری از چسبیدن کلسترول به دیواره رگ ها می‌شود. این خاصیت پوست موز به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

برای چشمان خوب است: پوست موز برای چشم مفید است و احتمال ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود قرار دادن آن روی چشم به کاهش پف کردگی کمک می‌کند. همچنین، لایه برداری با موز به روشن شدن حلقه‌های تیره زیر چشم و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می‌کند.

یبوست را برطرف می‌کند: موز سرشار از فیبر است و به حرکات منظم روده کمک می‌کند. فیبر به رشد باکتری‌های خوب در روده کمک کرده که باعث تقویت هضم می‌شود و روده را سالم نگه می دارد.

دندان‌ها را درخشان می‌کند: به گفته متخصصان، مالیدن پوست موز به دندان‌ها یک دقیقه در روز به مدت یک هفته می‌تواند به درخشندگی دندان کمک کند. موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است و در صورت تماس با دندان مواد معدنی آن جذب مینا شده و دندان‌ها را سفید می‌کند.

جوش‌ها را درمان می‌کند: اگر از جوش‌های روی صورت‌تان خسته شده‌اید و این جوش‌ها شما را اذیت می‌کنند، به سادگی شروع به مالیدن پوست موز روی صورت خود کنید و در عرض یک هفته تفاوت را مشاهده کنید. پوست موزبه کاهش التهاب در پوست کمک می‌کنند و همچنین سرشار از فنولیک است که مملو مواد ضد میکروبی برای درمان جوش و آکنه است.

درد را کاهش می‌دهد: بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، پوست موز سرشار از ترکیبات فعال زیستی مانند کاروتنوئیدها و پلی فنول‌ها است. پوست موز همچنین سرشار از خواص ضد التهابی است و به کاهش درد بدن کمک می‌کند.

از پوست در برابر اشعه فرا بنفش محافظت می‌کند: پوست موز سرشار از ترکیبات زیست فعال مانند فنولیک‌ها، فلاونوئیدها، تانن‌ها، کاروتنوئیدها و آلکالوئیدها است که به جلوگیری از رادیکال‌های آزاد و همچنین محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

با خواص بی نظیر و جادویی موز آشنا شوید | موز چاق کننده است؟ خواص ویژه موز سیاه شده که نمی دانستید | چرا موزهای ظاهرا خراب خاصیت بیشتری دارند؟!

کد خبر 847529 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خواص مواد غذایی مواد غذایی خبر مهم رژیم غذایی موز

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد