Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راه راهور گفت: علیرغم بالا بودن آمار سفرها، از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ترددها بین ۱۵ تا ۱۷ درصد کاهش پیدا کرده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار سید تیمور حسینی در برنامه تلویزیونی در انتهای الوند، با بیان اینکه بعد از طرح نخست فاصله‌گذاری اجتماعی، دیگر موضوعی با عنوان محدودیت در سفرها، به پلیس راهور ابلاغ نشد، اظهار کرد: علی‌رغم بالا بودن آمار سفرها، از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ترددها بین 15 تا 17 درصد کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در تعطیلات خرداد، تردد در محورهای شمالی نسبت به سال گذشته حتی افزایش پیدا کرد زیرا در نوروز سفرها محدود بود.

وی درباره مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای و برنامه پلیس برای کاهش آمار آن، گفت: بروز تصادفات، پدیده‌ تک‌عاملی نیست که پلیس به تنهایی ادعا کند قادر به کاهش آمار آن است یا اینکه در توان آن باشد، در مبحث تصادفات، عواملی همچون راه، وسیله‌نقلیه، رفتارهای ترافیکی مؤثر است و 27 سازمان به طور مستقیم و غیرمستقیم در آن مسئولیت دارند. برای کاهش تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن باید اتفاق بین‌بخشی و جدا از تفکرات جزیره‌ای حاصل شود تا برای کاهش آمار آن امیدوار باشیم.

حسینی با بیان اینکه در سالهای 96 و 97 متأسفانه شاهد افزایش روند کشته‌شدگان سوانح رانندگی بودیم، بیان کرد: در سال 98، نسبت به سال 97 مقداری میزان مرگ و میر در تصادفات کاهش پیدا کرد؛ همچنین در چهار ماه ابتدای سال 99، وضعیت کاهش تلفات سوانح رانندگی بهتر است و اگر همین روند ادامه پیدا کند، سال 99 شاهد کاهش خوب و چشمگیر در تعداد تلفات سوانح رانندگی خواهیم بود. البته مطمئناً بخشی از این کاهش مرگ و میر در تصادفات رانندگی به دلیل کاهش تعداد ترددها روی داده است.

وی با بیان اینکه حدود 34 درصد از تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو رخ می‌دهد، عنوان کرد: عدم توجه به جلو دلایل مختلفی دارد و استفاده از تلفن‌همراه نیز یکی از دلایل عدم توجه به جلو است. ما باید بر اساس تکلیف قانونی عمل کنیم، قانون‌گذار برای راننده‌ای که حین رانندگی با تلفن‌همراه صحبت می‌کند، رقمی را به عنوان جریمه تعریف کرده است و ما مجاز نیستیم که سخت‌گیرانه‌تر از قانون تعریف شده اعمال قانون کنیم البته می‌توان در این رابطه مطالعه بیشتری انجام داد یا حتی یک لایحه برای برخورد سخت‌گیرانه‌تر تدوین کرد.

حسینی درباره تدابیر پلیس راهور برای کاهش تصادفات اتوبوسها نیز بیان کرد: در حال حاضر حدوداً روزی 24 هزار سرویس در کشور توسط اتوبوسها انجام می‌شود که نزدیک به 180 هزار نفر به وسیله اتوبوسها (ناوگان عمومی) جابه‌جا می‌شوند همچنین کرونا بیشترین تأثیر را در حوزه داشت و تقریباً در سال جاری 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش سفر با اتوبوس هستیم.

رئیس پلیس راه راهور با تأکید بر اینکه ایمنی اتوبوسها برای ما حائز اهمیت است، گفت: در صورت بروز سانحه برای یک اتوبوس، افکار اجتماعی جریحه‌دار می‌شود و تبعات آن زیاد است، متأسفانه سال گذشته در یک بازه دو تا سه ماهه چندین مورد تصادفات شدید اتوبوسها را شاهد بودیم و در هر تصادف 10 تا 15 نفر جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه از حدود پنج سال پیش از سامانه‌ای با عنوان "سپهتن" (سامانه پایش هوشمند ناوگان عمومی) در حال استفاده هستیم، تصریح کرد: این سامانه این امکان را می‌دهد که لحظه به لحظه رفتار راننده یک اتوبوس را به لحاظ سرعت، زمان رانندگی و سایر موارد کنترل کنیم. البته شاید برخی مواقع به دلیل اخلال در سیستم یا متأسفانه بی‌توجهی برخی از همکاران ما، غفلتی ایجاد شود و اتفاقی روی دهد البته هر سامانه هوشمندی با گذشت زمان نیاز به ارتقاء دارد که این موضوع در دستور کار پلیس راهور است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: علاوه بر سامانه سپهتن، کنترل فیزیکی نیز مانند سابق در طول مسیر توسط تیمهای گشتی و در محل پاسگاه‌های پلیس راه وجود دارد البته نیاز است که شرکتهای تعاونی و رانندگان نیز این مسئولیت را بپذیرند و بدانند وظیفه سنگینی را برعهده دارند اما در این چند ماه گذشته از سال، وضعیت به لحاظ ایمنی تردد اتوبوسها خوب بوده است.

حسینی استفاده از سامانه سپهتن را در کنترل رانندگان بسیار مؤثر دانست و متذکر شد: برنامه آتی ما تجهیز کل ناوگان بار به این سامانه است و امیدواریم روزی تمام خودروهای شخصی سامانه هوشمند کنترلی داشته باشند.

مرگ بیش از 3300 موتورسوار در تصادفات سال 98/ "ضربه به سر" عامل بیش از نیمی از این تلفاتمیانگین حضور مأموران 110 در محل حادثه 7 دقیقه پس از تماس/ تصادفات و تخلفات راهور در رتبه نخست تماسها

انتهای پیام/

R1370/P/S2,21,1392,1416/CT11 واژه های کاربردی مرتبط حمل و نقل عمومی اورژانس حوادث جاده‌ای راهور بیشتر بخوانید... مرگ بیش از ۳۳۰۰ موتورسوار در تصادفات سال ۹۸/ "ضربه به سر" عامل بیش از نیمی از این تلفات اعلام بزرگراه های دارای بیشترین تصادف موتورسیکلت در پایتخت تصادف خونین در گیلان ۶ کشته برجای گذاشت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مرگ بیش از ۳۳۰۰ موتورسوار در تصادفات سال ۹۸/ "ضربه به سر" عامل بیش از نیمی از این تلفات اعلام بزرگراه های دارای بیشترین تصادف موتورسیکلت در پایتخت تصادف خونین در گیلان ۶ کشته برجای گذاشت واژه های کاربردی مرتبط حمل و نقل عمومی اورژانس حوادث جاده‌ای راهور پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ مجله معتبر لنست: کاهش جمعیت ایران در سال ۲۱۰۰ به ۷۰ میلیون نفر! ۲ قتل ۲ فرزند توسط پدر ۳ چگونه می‌توان سیارکها را از زمین دور کرد؟ ۴ سخنگوی قوه قضائیه: می‌پذیریم که می‌توانستیم در اطلاع‌رسانی پرونده ۳ اعدامی بهتر عمل کنیم ۵ پژوهشگران دانشگاه آکسفورد به یک واکسن ضد کرونای ایمن دست یافتند ۶ دستگیری تعدادی از کارمندان یکی از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تهران ۷ عبور یک سیارک از فاصله ۲ میلیون مایلی زمین ۸ اعدام "جاسوس CIA و موساد" پاسخ قاطع قوه قضائیه به #اعدام-نکنید ترامپ مهمترین اخبار اجتماعی روزانه ۱۰۰۰ "جنین زنده" در کشور از طریق سقط توسط والدین کشته می‌شوند!/ سقط جنین ۲۰ برابر تلفات سوانح رانندگی کشور! دولت برای حل مشکلات حمل‌و‌نقل عمومی تهران نه پول می‌دهد نه اجازه تولید و واردات! آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای ۶۲۰۰۰ آمریکایی در ۲۴ ساعت گذشته + جدول چرا درخواست اعاده دادرسی ۳ اعدامی آبان ۹۸ توسط رئیس دیوانعالی پذیرفته شد؟ /تفاوت مواد ۴۷۷ و ۴۷۴ آیین دادرسی مهمترین اخبار تسنیم قالیباف: اولویت‌های چهارگانه مجلس یازدهم؛ هوشمندسازی، شفافیت، مردمی‌سازی و کارآمدسازی برجام، موضوع اصلی مذاکرات لاوروف ــ ظریف/ پیام روحانی برای پوتین اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی بازیابی شد/ آغاز تحلیل مقدماتی داده‌ها از امروز ۳۴۲میلیون دلار در نیما عرضه شد/ کاهش ۴۷۵۰تومانی قیمت دلار/ ادامه ریزش قیمت‌ ارز در بازار حمله هوایی نیروهای آمریکایی علیه طالبان/ آیا توافقنامه قطر نقض شده است؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی اورژانس حوادث جاده ای راهور حمل و نقل عمومی اورژانس حوادث جاده ای راهور سوانح رانندگی برای کاهش سال گذشته مرگ و میر پلیس راه جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب

در حالی که استفاده از روش‌های ازن‌زنی برای تصفیه آب کارایی پایینی دارند و سبب هدررفت حجم عظیمی از گاز ازن می‌شوند، استفاده از سامانه‌های نانو حباب، کاهش مصرف ازن تا ۶۰ درصد و عدم نیاز به خطوط انتقال ازن را در پی دارد.

به گزارش ایسنا، پس از استفاده از فناوری نانوحباب ازن توسط یکی از شرکت‌های فناور در تصفیه‌خانه‌ آب ساوه، سوالاتی پیرامون اهمیت نانوحباب ازن در تصفیه آب مطرح شد و همچنین جایگزینی کلر با نانوحباب ازن در جامعه علمی و دانشگاهی بیشتر مورد توجه قرار گرفت. 

به نقل از ستاد نانو معمولا در تصفیه فاضلاب نیاز به استفاده از ترکیبات ضدعفونی‌کننده و گندزدا است و کلر یکی از رایج‌ترین مواد برای گندزایی در تاسیسات تصفیه آب و فاضلاب است. با این حال گزینه‌ دیگری یعنی ازن وجود دارد.

مطالعه‌ای در سال ۱۹۷۰ نشان داد که کلر با مواد آلی واکنش می‌دهد و محصولات جانبی ضدعفونی(DBPs) ایجاد کند که می‌توانند بر سلامت عمومی و زندگی آبزیان منطقه تأثیر منفی بگذارند. همچنین فاضلاب شهری حاوی کلر، در صورت ورود به آب‌ دریاچه‌ها و رودخانه‌ها منجر به کشتن ماهی‌ها می‌شود. از این رو آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا "ازن" را به عنوان فناوری ضد عفونی جایگزین معرفی کرد؛ چرا که معتقد است ضد عفونی آب کلید جلوگیری از گسترش بیماری در مصرف‌کنندگان و همچنین کاهش آلودگی محیط زیست است.

تفاوت‌های ازن و کلر به این شرح است:

۱) ازن در تصفیه آب بیش از ۳۰۰۰ برابر سریع‌تر از کلر عمل می‌کند.

۲) بر خلاف کلر، ازن هیچ محصول جانبی مضری در آب باقی نمی‌گذارد، ازن در صورت عدم استفاده به سرعت به اکسیژن خالص تبدیل می‌شود.

۳) تصفیه آب با کلر اثرات شیمیایی طولانی مدت بر جای می‌گذارد و بر محیط زیست نیز تاثیرات منفی دارد. در حالی که در مورد اُزن اینطور نیست.

۴) ازن قوی‌ترین و سریع‌ترین، ضدعفونی‌کننده و اکسیدکننده تجاری موجود برای تصفیه آب است. کپک، و اکثر آلاینده‌های آلی و معدنی به سادگی با ازن از بین می‌روند.

۵) ازن در دوزهای مناسب می‌تواند تمام پاتوژن‌های منتقل‌شوند از طریق آب را حذف کند، در حالی که کلر نمی‌تواند چنین اثربخشی داشته باشد.

۶) ازن در محل تولید می‌شود و نیازی به ذخیره‌سازی ندارد.

۷) هیچ‌گاه شاهد غلظت بیش از حد ازن استفاده نشده در آب نیستیم، وقتی ازن بیش از دوز مورد نظر در آب وارد شود، مقدار ازن استفاده نشده از آب خارج می‌شود و دوباره به اکسیژن باز تبدیل می‌شود.

۸) ازن بدون طعم و بوی نامطبوع شیمیایی می‌تواند به طور قابل توجهی سطوح مواد شیمیایی خطرناک مانند کلر و محصولات جانبی آن را کاهش دهد.

۹) ازن حل شده در آب باعث تحریک پوست، بینی یا گوش نشده و خشکی پوست را به دنبال ندارد.

۱۰) اثربخشی ازن را می‌توان با یک ORP متر ساده اندازه‌گیری کرد.

۱۱) ازن کمتر از کلر موجود در آب خورنده است.

روش‌های مرسوم ازن‌ زنی که معمولا متکی به اجکتور و دیفیوزر هستند، کارایی پایینی دارند و سبب هدررفت حجم عظیمی از گاز ازن می‌شوند. این درحالی است که فناوری‌نانوحباب می‌تواند مانع از این هدر رفت شده و همچنین اثربخشی ازن را در تصفیه آب افزایش دهد. از مهم‌ترین مزایای استفاده از سامانه‌های نانو ازن می‌توان به کاهش مصرف ازن تا ۶۰ درصد، عدم نیاز به خطوط انتقال ازن و دیفیوزر، عدم نیاز به مخازن ازن‌زنی، عدم نیاز به تخریب‌کننده ازن و در نتیجه کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری تا ۵۰ درصد اشاره کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد