Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن ظفری مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان در گفت و گو با خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با اشاره اینکه ۱۶۵ هزار و ۳۰۱ واحد مسکونی روستای در استان وجود دارد افزود: از سال ۸۴ تا کنون ۹۹ هزار و. ۷۱ واحد مسکونی روستایی بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی شده است.

اوبا اشاره به اینکه سال گذشته از منابع حساب ۱۰۰حضرت امام (ره) درجهت تکمیل واحد‌های نیمه تمام مسکن روستایی که ضوابط فنی را رعایت کردند، اما به لحاظ شرایط اقتصادی قادر به تکمیل واحد خود نبودند بیش از ۱۲ میلیاردتومان کمک بلاعوض به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد، ادامه داد: در این زمینه امسال نیز ۱۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که از ابتدای امسال تاکنون از این میزان ۳ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به طرح اقدام ملی تولید مسکن بیان کرد: ۴ هزار و ۹۰۴ نفر در استان ثبت نام کرده اند.

ظفری اظهار داشت: منابع طرح اقدام تولید مسکن از دو محل قابل وصول است که تسهیلات بانکی و آورده متقاضی است و آورده متقاضی در شکل گیری و توانمند سازی پیمانکار موثر است.


او با اشاره به اینکه تا امروز وزارت راه و شهرسازی در دو مرحله فراخوان ابلاغ کرده اضافه کرد: سهمیه استان همدان ۱۳۶۰ فقره تولید واحد مسکونی در شهر‌های زیر یکصد هزار جمعیت شامل اسدآباد، بهار، توسرکان، بهار، کبودراهنگ، نهاوند و جورقان است.

این مسئول افزود: براساس سهمیه تاکنون ۴۹۰۴ متقاضی ثبت نام کردند از این تعداد تاکنون بیش از ۲۹۸ متقاضی احراز هویت شدند و ۱۴۳ متقاضی مدارکشان بامدارک الکترونیکی تطبیق داده شده و نهایتا ۶۷ متقاضی از ۱۴۳ متقاضی تطبیق شده مدارک، اقدام به افتتاح حساب کردند.

ظفری یادآور شد: مادامی که متقاضی به صورت کامل به مرحله افتتاح حساب نرسد تعریف طرح انبوه سازی و انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی مقدور نیست و تا زمانیکه ۱۰۰ درصد متقاضیان سهمیه‌های تعریف شده تعین تکلیف نشوند اقدامات اجرایی اتفاق نخواهد افتاد.

او گفت: میزان تسهیلات طرح اقدام ملی در سال ۹۹ برای هر متقاضی ۱۰۰ میلیون تسهیلات با دوره پرداخت ۱۳ ساله است طرح اقدام ملی براساس قیمت تمام شده در زمان انجام کار به متقاضیان واجد شرایط تحویل داده می‌سود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان افزود: تاکنون ۷۷ درصد سهمیه تخصیص زمین توسط راه و شهرسازی انجام شده و ۳۵ درصد موفق به اخذ پروانه و ۱۹ درصد موفق به پی سازی شده است.

او با بیان اینکه در مسکن روستایی ۹۹ هزار و ۷۱ مسکن روستایی برخوردار شدند، اظهار داشت: شاخص مقاوم سازی استان ۶۰ درصد است در گشور ۴۵ درصد است.
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن همدان بهسازی و نوسازی واحد مسکونی استان همدان طرح اقدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۷۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم

 سیدمحمد آقامیری،استاندار قم شامگاه چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان، اظهار داشت: هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت تا ۳ هزار واحد مسکن برای محرومین ساخته شود. 

وی با بیان اینکه حدود ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان درحال ساخت است، عنوان کرد: ۶۳ هزار واحد مسکن بر ما تکلیف شده بود، اما در حال حاضر این تعداد را به حدود ۷۱ هزار واحد افزایش داده‌ایم. 

استاندار قم ضمن انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های خصوصی نسبت به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: گزارش‌های عملکرد بانک‌هایی که اهتمامی به موضوع اجرای طرح نهضت ملی مسکن ندارند، آماده شده و در روز‌های آینده به رئیس جمهور و بانک مرکزی ارائه خواهد شد تا در خصوص فعالیت آنها در استان تصمیم‌گیری شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است