Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رشیدی ترمیم و توسعه زیرساختهای ارتباطی و پیگیری اینترنت ملی را از مهمترین ماموریت‌های فراکسیون فضای مجازی مجلس دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: فراکسیونهای مختلفی در ابعاد و اهداف متفاوت در مجلس شکل می گیرد که یکی از این ها فراکسیون رسانه و فضای مجازی است؛ افراد بسیاری برایحضور در این فراکسیون شرکت کردند، در نهایت رای گیری شد و سیدنظام الدین موسوی رئیس این فراکسیون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در مورد ضرورت و اهمیت تشکیل این فراکسیون افزود: امروزه در بخش‌هایی از محتوای فضای مجازی با آسیب های جدی روبرو هستیم که اگر کنترل و مدیریت نشود و در آن تولید محتوا صورت نگیرد ممکن است افسار گسیخته به سمت ولنگاری و سقوط جوانان پیش رود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعضای فراکسیون رسانه و فضای مجازی دغدغه‌مند هستند که بتوانند اثرگذار عمل کنند و در این راستا مسیری را به همراه سایر نهادهای فرهنگی مرتبط  طراحی کنند.

رشیدی بیان داشت: امروزه فضای مجازی جزء حقیقی و لاینفک زندگی ما شده حتی در برخی مواقع گفته می شود زندگی حقیقی مجاز فضای مجازی شده است به گونه‌ای که در زندگی های امروزی فضای مجازی محور و اصل شده و نیاز است این فضا از نظر زیرساخت و توسعه سخت افزاری مدیریت شود.

دبیر فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس تصریح کرد: امید است این فراکسیون با همراهی وزارت ارتباطات به ارتقا و افزایش زیرساختهای این حوزه کمک کند.

وی عنوان کرد: همچنین شیوع ویروس کرونا سبب شده آموزش به سمت فضای مجازی حرکت کند، بنابراین نیازمند ترمیم زیرساختها و توسعه آن هستیم از سوی دیگر در بحث اینترنت ملی با وجود اینکه سالهاست مطرح شده و مورد تاکید قرار گرفته کار خاصی انجام نشده که در این فراکسیون قابل پیگیری است.

 

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال

استاندار کردستان در شورای برنامه‌ریزی استان در سنندج اظهار کرد:  جهش تولید با استفاده از ظرفیت و مشارکت مردمی تکلیفی است که مقام معظم رهبری در سال‌جاری از ما مطالبه کرده‌ان و این مهم بدون مشارکت مردم در حوزه اقتصاد و رفع مشکلات محقق نمی شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: در کنار جهش تولید موضوع مشارکت مردم بسیار مهم است و باید در این حوزه برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه مسئولان باید زمینه را برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال فراهم سازند، بیان کرد: جامعه دانشگاهی و جوانان متخصص در هر حوزه باید دسترسی لازم را به برنامه‌هایی که دستگاه‌های دولتی ارائه می‌کنند داشته باشند تا در مورد آن نظر دهند.

کردستان ظرفیت ایجاد بندر خشک را دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: استقبال از افتتاح راه آهن نشان می‌دهد این ظرفیت در قالب بندر خشک در این استان وجود دارد که باید از آن به نحو احسن استفاده شود.

کیومرث حبیبی با بیان اینکه خیلی از محصولات که در کردستان تولید و یا از کشور عراق وارد می‌شود از طریق بندر خشک به سایر نقاط دور و نزدیک کشور ارسال می‌شود، گفت: از کردستان به سمت دورترین نقاط ایران زاهدان و از آنجا به پاکستان و ... محصولاتی که تولید می‌شود صادر خواهد شد.

 وی بیان کرد: قرارداد ۷ هزار تن غلات و ۴۰۰ هزار تن سیمان با کشور عراق بسته شده و از طریق سیستم راه آهن در حال انتقال به مرز شلمچه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت