Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایش «بچه» به کارگردانی افسانه ماهیان که قرار بود از روز چهارشنبه اول مرداد ماه در تالار چهارسو میزبان تماشاگران باشد، با تصمیم گروه اجرایی و موافقت مدیر مجموعه تئاتر شهر به صحنه نمی رود.

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایش «بچه» به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی افسانه ماهیان که قرار بود از روز چهارشنبه اول مرداد ماه بعد از پنج ماه توقف در تالار چهارسو پیش روی مخاطبان قرار گیرد، با تصمیم گروه اجرایی نمایش به صحنه نخواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه اجرایی نمایش «بچه» اعلام کرده با وجود همکاری مجموعه تئاتر شهر برای به صحنه بردن این اثر نمایشی در چارچوب رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی، فعلا تصمیم بر این است تا با توجه به شرایط پیش آمده در افزایش واگیری و شیوع ویروس کرونا ، حفظ سلامت گروه، تماشاگران و نگرانی هایی که در این زمینه وجود دارد، این نمایش اجرا نشود.

نمایش «بچه» به نویسندگی نغمه ثمینی، کارگردانی افسانه ماهیان و بازی فاطمه معتمدآریا، سعید چنگیزیان و شیوا فلاحی از  بیست و هفتم بهمن ماه سال 1398 در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت اما به دلیل شیوع ویروس کرونا روز دوم اسفند ماه  سال گذشته موقتا به اجرای خود پایان داد. این در حالی است که طبق برنامه ریزی هایی که صورت گرفت، این اثر نمایشی قرار بود از روز چهارشنبه اول مرداد ماه سال 1399 بعد از پنج ماه توقف در اجرا، بار دیگر میزبان مخاطبان تئاتر در تالار چهارسو باشد.

مدیریت مجموعه تئاتر شهر نیز چندی پیش با انتشار شیوه نامه اجرایی و بهداشتی بازگشایی تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر پیرو دستور العمل ابلاغی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از انتشار اطلاعیه ستاد ملی مبارزه با کرونا ، هرگونه اجرای عمومی آثار نمایشی در این مجموعه با حضور تماشاگران و هنرمندان را منوط به اجرای دقیق این شیوه نامه دانست.

 این شیوه نامه مبتنی بر چند فصل تنظیم شده که طی آن ضمن بیان جزییاتی از پروتکل های بهداشتی موارد مربوط به حضور تماشاگران – هنرمندان - کارکنان و سایر مراجعه کنندگان به واحدهای مختلف ، نحوه برنامه ریزی اجراهای کنونی و نمایش های آینده تالارهای مختلف تئاتر شهر، شرایط پذیرش مخاطبان برای تماشای آثار نمایشی و پیش بینی برای ارائه خدمات مناسب تر مورد توجه قرار گرفته است.

*کانون با ۷ تریلی، سینما و تئاتر را به روستاها می‌بَرد

پنج تماشاخانه‌ جدید به ناوگان تریلی‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌پیوندند تا تعداد این صحنه‌های سیار نمایشی به 7 خودرو در کشور افزایش یابد.

48 سال پیش یعنی در سال 1351 نخستین تریلی سیار کانون راه جاده‌های کشور را انتخاب کرد و با حضور هنرمندان جوان آن روزها - که اکنون به هنرمندان نام‌آشنای تئاتر و سینما تبدیل شده‌اند - شادی و نشاط را با بهره‌گیری از هنر و رسانه ارزشمند تئاتر به کودکان و نوجوانان شهرها و روستاهای ایران هدیه کرد.

این تریلی پیر پس از 46 سال فعالیت سرانجام دو سال پیش و در آبان 1397 بازنشسته شد و به موزه خاطره‌های کانون پیوست و البته جای خود را به دو تریلی جدید داد که یکی تماشاخانه سیار نام گرفت و دیگری در خدمت کاروان پیک امید بود.

تماشاخانه سیار اکنون هم‌پای پیشرفت‌های فناوری دیگر، تنها یک صحنه برای اجرای تئاتر کودک و نوجوان نیست و با استفاده از امکانات نوین صدا و تصویر، امکان نمایش فیلم برای کودکان و نوجوانان را نیز فراهم کرده است.

تریلی دوم نیز در دو سال گذشته با حضور در مناطق محروم و مناطق بحران‌زده از سیل و زلزله در قالب طرح «پیک امید و مهربانی» در کنار کودکان و نوجوانان شهرها و روستاهای کم‌برخوردار و آسیب‌دیده از حوادث طبیعی بود و مربیان کانون در کنار این تریلی مجموعه‌ای از فعالیت‌های کانون را در اختیار این بچه‌ها قرار می‌دادند.

اکنون با همراهی و مشارکت وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران 5 تریلی جدید یا تماشاخانه سیار در اختیار کانون قرار گرفته و در حال آماده‌سازی است تا نقاط بیشتری از پهنه وسیع ایران بزرگ تحت پوشش این خدمات فرهنگی و هنری کانون قرار بگیرد و تعداد بیشتری از کودکان و نوجوانان شادمانه به تماشای فیلم‌ها و تئاترهای کانون بنشینند.  

۵ تماشاخانه جدید تا دو ماه آینده تجهیز و آماده‌سازی می‌شود و قرار است جای خالی تریلی قدیمی کانون را پر کنند که سال‌ها یادآور خاطره‌ی شیرین تماشای تئاتر در ذهن کودکان و نوجوانان ایران بوده است.

از سویی افزایش تعداد تریلی‌های سیار، هم امکان تماشای فیلم و تئاتر برای تعداد بیشتری از بچه‌ها را در گوشه گوشه سرزمین ایران فراهم می‌کند هم بر تعداد گروه‌های نمایشی فعال در عرصه تئاتر کودک و نوجوان خواهد افزود و حمایت کانون از این گروه‌ها را درپی خواهد داشت.

کانون پرورش فکری بسیار امیدوار است با راه‌اندازی این امکان جدید، سفر این تریلی‌ها به شهرها و روستاهای ایران آغاز شود و پس از دوران سخت شیوع بیماری کرونا، تماشاخانه‌های سیار کانون نویددهنده روزهای شاد و پر از سلامت و امید در بین ایرانیان باشند.

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تریلی کانون سینما و تئاتر کانون پرورشی بچه نمایش تئاتر شهر کودکان و نوجوانان مجموعه تئاتر شهر تالار چهارسو شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۷۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۹۱ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان مستقر شد

ابوالفضل رفیعی گفت: در حوزه انتخابیه زنجان – طارم ۱۹۹ شعبه ثابت و ۱۳۲ صندوق سیار و در حوزه انتخابیه خدابنده ۹۰ شعبه ثابت و ۷۰ صندوق اخذ رای سیار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون انتخابات در این مرحله از انتخابات، افراد شرکت کننده باید در همان حوزه انتخابیه که مرحله اول رای داده اند، ‌شرکت کنند و رای دهند و افرادی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکرده اند می توانند در هر یک از حوزه های انتخابیه مورد نظر خود رای دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه همه شرایط در این ۲ حوزه برای فرایند رای گیری مهیاست، تاکید کرد: انتخابات در این ۲ حوزه همانند دور قبل نیمه الکترونیکی است و تعداد و محل شعب هیچ تغییری نمی کند.

وی اظهار کرد: متولدان ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ و ماقبل آن واجد شرایط سنی برای شرکت در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

 استان زنجان در مجموع چهار حوزه انتخابیه و پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در دور اول انتخابات با مشارکت بیش از ۴۸ درصدی مردم استان در ۱۱ اسفند سال گذشته، سه منتخب به خانه ملت راه یافتند.

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم با ۲ کرسی، مصطفی طاهری به عنوان نفر اول این حوزه با کسب ۴۶ هزار و ۵۶۸ رای راهی بهارستان شد و ۲ نفر بعدی یعنی نبی الله محمدی با کسب ۲۶ هزار و ۶۷۰ رای و محمد اسماعیلی با ۱۹ هزار و ۱۶۶ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • واژگونی تریلی در جاده آذرشهر- عجب شیر یک کشته بر جا گذاشت
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان مستقر شد
  • تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید
  • اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس
  • لحظه غرق شدن یک تریلی در سیل (فیلم)
  • (ویدئو) لحظه غرق شدن یک تریلی در سیل
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر