Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران سه نشبه-۳۱ تیر- در حاشیه دویست و بیست و هشتیمن نشست شورای شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به تعطیلی دو هفته ای شورای شهر گفت: چندین تن از کارکنان شورا دچار مشکل کرونا شده اند و به این ترتیب یک گند زدایی و نظافت جدی انجام می شود و از اواسط ماه مرداد مجددا فعالیت های صحن علنی شورا آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته اعضا در شهرداری و دفاتر خود فعال هستند.

او درباره مصوبات جلسه امروز گفت: شورا به چندین اعتراض فرمانداری به مصوبات ورود کرد که یکی مربوط به بسته محرکه برا کرونا بود و دیگری مربوط به پارک حاشیه ای و آخری نیز حریم آثار هنری در شهر تهران بود که اعضای شورای شهر تعامل خوبی داشتند و ۹۰ درصد نظرات فرمانداری را قبول کردند و اصلاح شد که این مصوبات اجرایی شود.

محسن هاشمی با اشاره به اینکه یک فوریت نظام نامه مسئولیت اجتماعی نیز در صحن امروز شورا به تصویب رسید، گفت: این فوریت مصوبه قبلی شورا را سریعتر می کند و بحث دیگری هم در مورد کمک به خیرین مسکن ساز نیز در شورا در جریان است.

هاشمی درباره توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و دستورات رئیس جمهور در این زمینه گفت: بحث اوراق مشارکت مربوط به خرید اتوبوس و واگن است که عمدتا مصوبات آن از سوی دولت داده شده است. مشکل اصلی در سیستم بروکراتیک کشور است که موانعی را برای اجرای این مصوبات ایجاد کرده است ؛ شهرداریتلاش می کند تا بتواند این موانع بروکراتیک را از بین ببرد.

او ادامه داد: یکی از موارد مهم در مورد اوراق مشارکت بانک عامل و تضامین بود که باعث کندی کار شد. آقای شهردار در این مورد چند هفته فعال بودند. در مورد واگن سازی نیز مشکل سهمیه های فاینانس کشور ایجاد شد که در نهایت نامه فاینانس به طرف خارجی داده شد و اگر انجام بشود تولید واگن ها در واگن سازی تهران آغاز می شود. البته باید یک تیم به سفر برود و موانع فاینانس را که بیشتر مسائل بروکراسی ناشی از تحریم است برطرف کند که احتمالا به زودی این اقدام را انجام دهد.

او در پاسخ به سوالی درباره یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مترو گفت: مشکل اوراق برطرف شد. آقای همتی دستور دادند. امروز باید تضامین شهرداری را بپذیرند. از بانک شهر برای تضامین کارگران استفاده می کردیم و هنوز تضمین بانک شهر مورد قبول واقع نشده که حل می شود. باید نامه ای به دیوان محاسبات نوشته شود و فرصت دو هفته ای دریافت کنند.

هاشمی درباره تمدید مهلت تا پایان شهریور گفت: از نظر قانون بودجه معمولا تا ۳۱ تیر است و اگر بخواهند مهلت بیشتری دریافت کنند این امر در اختیار دیوان محاسبات است که با مجلس کار می کند. این موضوع در حال پیگیری است و من اطلاعات بیشتری ندارم.

رئیس شورای شهر درباره تعطیلی احتمالی مترو با توجه به موج کرونا گفت: در این باره صحبت نمی کنم. در این باره ستاد ملی کرونا تصمیم بگیرد و بعید می دانم که بتوانند چنین کاری انجام دهند.

پربیننده ترین تصویب طرح تفصیلی منطقه22 در صحن شورا/ گوشت منطقه22 خورده شده و استخوان آن باقی مانده است فعالیت بورسی کارمندان دولت تخلف است راهنمای شست‌وشوی میوه در دوران کرونا پاسخ محسن هاشمی به ادعای منتفی شدن توافق پادگان۰۶ توضیحات معاون حناچی درباره توافق پادگان ۰۶

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر شورای شهر شهرداری تهران محسن هاشمی رفسنجانی اوراق مشارکت متروی تهران رییس شورای اسلامی شهر تهران قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت اوراق مشارکت شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۷۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است

شهردار قم گفت: بخش مهمی از مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به قم که در ارتباط با مدیریت شهری بود، در ارگان‌های دولتی مرتبط بلاتکلیف مانده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه پیگیری مصوبات سفر با استاندار و محوریت معاونت عمرانی استانداری قم است، اظهار کرد: پروژه‌های مربوط به شهرداری طی نامه‌های متعدد به معاونت عمرانی مطرح شده است.

وی افزود: این پروژه‌ها در جلساتی که از زمان استاندار سابق برای پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری به قم تشکیل شده، پیگیری شده است و تنها مسئله گرمخانه و بلوار پیامبر اعظم (ص) به نتیجه رسیده است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: درباره بلوار پیامبر اعظم (ص) هم قرار بود تفویض اختیار به صورت کامل به استان صورت بگیرد اما برای این کار یک نامه هفت بنده با شروطی که اصل موضوع را دچار مشکل می‌کند، به کمیسیون ماده پنج استان ارسال شده است.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: مسائل دیگر مانند اختصاص ۲۵ درصد از کاربری‌های تجاری منطقه پردیسان، اختصاص ۸۰ هکتار اراضی معوض برای تملک ریل راه آهن و اختصاص ۳۰ هکتار اراضی برای آزادسازی کاربری‌های معارض بوستان جوان نیز اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه در این موضوعات مکاتبات متعدد از سوی شهرداری قم صورت گرفته است، گفت: برای سفر دوم ریاست جمهوری نیز از ماه‌ها قبل جمع بندی پروژه‌های حوزه مدیریت شهری انجام شده است.

شهردار قم با اشاره به اینکه پروژه‌هایی مانند اتصال بلوار امام صادق (ع) به جاده اراک و اتصال محور عمار یاسر به بلوار امیرکبیر از جمله اقداماتی است که باید در وزارت راه و شهرسازی پیگیری شود، افزود: پیشنهادات ما در سفر ریاست جمهوری باید اقداماتی در حوزه کاری شهرداری باشد.

کد خبر 751132

دیگر خبرها

  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • چرا انتشار اوراق رهنی مسکن در ایران گره گشا نبود؟
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم