Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم معاون شهردار به تشریح چگونگی راه اندازی و اجرای فعالیت های باغ پرندگان قم به عنوان دومین باغ پرندگان کشور پرداخت.

یک‌صد و پنجاهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در ساختمان شهید باکریان با حضور شهردار و معاونان وی برگزار شد که در آن لایحه اخذ مجوز قرارداد تکمیل و مشارکت، تجهیز و بهره‌برداری از باغ پرندگان به نظر موافق کمیسیون موردبررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید اخوان با اشاره به قرداد منعقده در خصوص این باغ افزود: مدت قرارداد 4 سال است. طبق این قرارداد 99 گونه به تعداد 3 هزار و 800 پرنده در باغ پرندگان نگهداری و هرسال 10 گونه جدید با تعداد 350 عدد به آن اضافه می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: طبق این قرارداد سرمایه‌گذار موظف است طی دو ماه باغ را به بهره بداری برساند.

در ادامه عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر کاهش زمان برای افتتاح پروژه تصریح کرد: بازگشایی باغ پرندگان یکی از مطالبات به‌حق مردم بوده و ما نسبت به آن مسئول هستیم.

سپس محسن محرری هزینه نگهداری پارک را جزء قرارداد و بر عهده سرمایه‌گذار عنوان و خاطرنشان کرد: نگهداری فضای سبز باغ پرندگان بر عهده شهرداری بوده و 50 درصد از بهای بلیت و امتیاز رستوران، غرفه عکاسی و غرفه تنقلات به مجری باغ پرندگان واگذارشده است.

اخوان جزییات این تفاهم‌نامه را تشریح کرد  و گفت: تفاهم‌نامه فی‌مابین شهرداری، صندوق کارآفرینی امید و سازمان برنامه برای بازسازی 500 دستگاه اتوبوس امضاشده است.

وی مبلغ وام را تا سقف 250 میلیون تومان اعلام و یادآور شد: بازپرداخت وام 5 ساله و کارمزد آن 4 درصد است. که با نظر موافق کمیسیون تصویب شد.

در ادامه جلالی اقدام سازمان اتوبوسرانی قم را در اورهال کردن اتوبوس‌ها در کشور قابل‌توجه دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به گرانی اتوبوس و عدم امکان خرید اتوبوس نو حرکت به سمت نو سازی اتوبوس‌ها اقدامی قابل‌تقدیر است.

نوسازی اتوبوس های قم

عباس ذاکریان معاون شهردار قم نیز در این جلسه از امضای تفاهم‌نامه برای بازسازی 500دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه سه‌جانبه فی‌مابین شهرداری، صندوق کارآفرینی امید و سازمان برنامه بودجه بعد از شهر تهران و اصفهان در قم امضاشده است.

عباس ذاکریان امروز در یک‌صد و پنجاهمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر لزوم بازسازی اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی اظهار داشت: با توجه با افزایش قیمت اتوبوس‌ها تا سقف دو میلیارد تومان باید به سمت بازسازی اتوبوس‌ها حرکت کنیم.

وی از امضای تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه برای بازسازی 500 دستگاه اتوبوس خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه سه‌جانبه فی‌مابین شهرداری، صندوق کارآفرینی امید و سازمان برنامه بودجه بعد از شهر تهران و اصفهان در قم امضاشده و امکانی برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی فراهم کرده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم عدد اختصاص داده‌شده به هر خودرو را 260 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: این مبلغ  با بازپرداخت پنج‌ساله و کارمزد 4 درصد برای هر دستگاه اتوبوس و با توجه به میزان بازسازی اختصاص داده می‌شود.

وی آورده شهرداری در این تفاهم‌نامه را 20 درصد دانست و خاطرنشان کرد: 80 درصد نیز از تبصره 18 در صندوق کارآفرینی گذاشته‌شده و این وام به کسایی که شرایط آن را داشته باشند پرداخت می‌شود.

ذاکریان از امضای قرارداد یک‌ساله به ازای هر 30 میلیون تومان هزینه خبر داد و بیان کرد: به ازای هر 30 میلیون تومانی که برای بازسازی اتوبوس هزینه می‌شود طی تعهد محضری یک سال تعهد خدمت به شهرداری داده می‌شود.

وی بازسازی 170 دستگاه اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی را در قالب همین امکان عنوان و مطرح کرد: با توجه به امکان به وجود آمده تا سقف 300 دستگاه دیگر نیز فرصت بازسازی اتوبوس‌ها وجود داشته و بخش خصوصی می‌تواند از این شرایط استفاده کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: قرارداد منعقدشده با بخش خصوصی برای بازگشت به چرخه خدمات‌رسانی در ناوگان اتوبوسرانی  بر مبنای پیمایش محور بوده و امیدواریم در کمترین زمان این تفاهم‌نامه به قرارداد رسمی تبدیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی باغ پرندگان شهرداری قم شورای اسلامی شهر قم ناوگان اتوبوسرانی صندوق کارآفرینی بازسازی اتوبوس تفاهم نامه دستگاه اتوبوس میلیون تومان برای بازسازی باغ پرندگان اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۷۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فن‌بازار تخصصی معدن افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجید وفایی‌فر، مدیر ایمینو (مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران) در حاشیه نمایشگاه اینوتکس گفت: ایجاد فن‌بازار تخصصی معدن به نمایندگی ایمیدرو و با اجرای ایمینو انجام می‌شود. این تفاهم‌نامه میان مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و محمدرضا موثقی‌نیا، رئیس ایمیدرو به امضا می‌رسد تا به اعتلای صنعت معدن در کشور کمک کند.

وی افزود: این تفاهم‌نامه به نوعی حلقه اتصال میان معدن و زیست‌بوم نوآوری کشور است. آنطور که به‌نظر می‌رسد این تفاهم‌نامه می‌تواند کمک کند تا بخش سنتی کشور در حوزه معدن بتواند با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی ارتباط برقرار کرده و کمک بزرگی برای حل مشکلات صنعت معدن باشد.

وی گفت: صنایع معدنی می‌توانند مشکلات خود را به این شرکت‌ها اعلام کرده و راه‌حل‌های فناورانه به دست بیاورند. 

همچنین محمدصالح خالقی، دبیر شبکه ملی فن‌بازار ایران با اشاره بر هدف این تفاهم‌نامه گفت: با توجه به نیاز‌های فناورانه حوزه معدن و شناسایی ۳۰۰ قلم کالای وارداتی، فن‌بازار تخصصی معدن افتتاح شد. بدین صورت ما با رصد کل کشور و بررسی ظرفیت‌های موجود به رفع نیاز‌های این حوزه می‌پردازیم و به نوعی به سرمایه‌گذاری حوزه معدن کمک می‌کنیم.

مجتبی جباری‌پور، معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس در ادامه اظهار کرد: «ما با مشارکت ذینفعان حوزه صنعتی معدن توانستیم با اعطای نمایندگی فن‌بازار تخصصی معدن به ایمیدرو نیاز‌های این حوزه را رفع کنیم. فن‌بازار یک زیر ساخت برای تبادل نوآوری فراهم می‌کند و راهبری تخصصی آن را ایمیدرو برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این پرنده عجیب به دزد پرندگان مشهور است! (فیلم)
  • فن‌بازار تخصصی معدن گشایش یافت
  • فن‌بازار تخصصی معدن افتتاح شد
  • قتل فرزند کوچک‌تر جلوی چشم مادر!/ عکس
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • دفاع تمام قد چمران از شهرداری؛ درختی در پارک لاله قطع نخواهد شد/ قرارداد خرید اتوبوس برقی هیچ مشکلی ندارد