Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@13:48:50 GMT

راهنمای کامل اقامت گرفتن در کشور ترکیه

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۸۲۳۳

راهنمای کامل اقامت گرفتن در کشور ترکیه

اگر چند سال است که در ترکیه زندگی کرده‌اید و قصد ترک آن را ندارید، می‌توانید درخواست شهروندی ترکیه را به عنوان یک گزینه‌ی مفید پیش رو، بررسی کنید.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، یکی از اهدافی که افراد برای دست‌یابی به آن مهاجرت می‌کنند، دریافت اقامت شهروندی و پاسپورت کشورهای دیگر است که دلایل زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اول بهره‌مندی از ویژگی‌های زندگی در کشور دیگر که گاهی با امکاناتی همراه است که نیازهای شخص را به خوبی برآورده می‌کند. دوم بهره‌مندی از اعتبار و قدرت پاسپورتی دیگر که امکان سفر به اقصی نقاط دنیا را فراهم می‌کند. علاوه بر این در بسیاری از کشورها، پیشرفت اقتصادی و رشد هر روزه‌ی بازار آن‌قدر جذاب است که ایرانی ها تمایل دارند آن‌جا را برای سرمایه گذاری انتخاب می‌کنند. به همین علت است که تحقق رویای هریک از افراد به دریافت شهروندی کشوری مثل ترکیه بستگی دارد که اتفاقا با توجه به فاصله ی کم با کشورمان و نزدیکی فرهنگ و مذهب، همیشه مقصد جالب توجهی است.

 

دریافت شهروندی از طریق سکونت دائمی و ازدواج

اگر چند سال است که در ترکیه زندگی کرده‌اید و قصد ترک آن را ندارید، می‌توانید درخواست شهروندی ترکیه را به عنوان یک گزینه‌ی مفید پیش رو، بررسی کنید. با این کار مراحل خسته کننده و فرسایشی تمدید ویزا، اقامت و مجوز کار از برنامه‌های زندگی شما حذف می‌شود.

نکته قابل توجه این است که از آنجا که ترکیه اجازه تابعیت دوگانه را می‌دهد، شما می‌توانید ملیت اصلی خود را حفظ کنید و حتا در برخی موارد از مزایای دو تابعیتی بودن استفاده کنید.

 

این که شما برای شهروندی ترکیه واجد شرایط باشید شروط نسبتا ساده‌ای دارد:

شرط اول اینکه شما باید بزرگسال باشید. باید حداقل ۵ سال در ترکیه با وقفه‌ای کم تر از 6 ماه زندگی کرده باشید. اگر شما با یک شخص ترک ازدواج‌کرده اید یا اگر خارجی هستید که در خاک ترکیه متولد شده‌اید، این مدت به ۳ سال کاهش می‌یابد. سلامت جسمی و روانی شما باید مورد تأیید قرار بگیرد . گواهی عدم سؤسابقه جنایی داشته باشید. بتوانید زبان ترکی را در سطح پایه صحبت کنید

نکته‌ اول:

اگر با تبعه ترکیه ازدواج نکرده‌اید و هیچ‌کدام از شرایط لازم برای دریافت شهروندی را ندارید، باید ثابت کنید که می‌توانید از پس زندگی در ترکیه و هزینه‌های آن برآیید. بنابراین برای گرفتن اقامت ترکیه باید شغل قابل اتکایی داشته باشید و یا بتوانید وجوهی مثل حق بازنشستگی را به صندوق‌های مربوطه پرداخت کنید.

 

نکته‌ دوم:

اگر بتوانید ثابت کنید که می‌توانید سهم ارزشمندی در ارتقای فرهنگ و جامعه ترکیه داشته باشید، شانس شما برای گرفتن شهروندی به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. همچنین اگر برای یک شرکت ترکیه‌ای فعالیت کلیدی انجام می دهید، یا یک ورزش‌کار حرفه‌ای یا یک استاد دانشگاه باشید شانس گرفتن شهروندی را به میزان زیادی خواهید داشت.

 

درخواست برای شهروندی ترکیه؛ مدارک مورد نیاز

دریافت شهروندی ترکیه بستگی زیادی به این دارد که شما بتوانید مدارک را در کمال صداقت و به صورت کامل به اداره جات مربوطه تحویل دهید. خوب است بدانید درصد زیادی از رد شدن درخواست شهروندی افراد، به جمع آوری ناکافی این مستندات برمی‌گردد. برای درخواست شهروندی ترکیه، باید مدارک زیر را به دفتر دولت محلی (معمولا شهرداری) تحویل دهید:

گذرنامه معتبر چهار عکس به اندازه‌ی استاندارد پاسپورت اسنادی که روابط خویشاوندی شما را با همسر و فرزندان تان (در صورت وجود) ثابت می‌کنند. گواهی‌ای که ثابت می‌کند شما در وضعیت سلامت روانی و جسمانی ایده‌آل هستید. توانایی مکالمه‌ی مقدماتی به زبان ترکی ؛ به حدی که بتوانید مصاحبه با یک مقام رسمی دولت ترکیه را انجام دهید. میزان تسلط شما به سخت‌گیری مقام مسئول مرتبط است اما به هرحال هرچه به زبان ترکی مسلط‌تر شدید، مشکلاتتان کم تر خواهد شد. آدرسی که در آن ساکن هستید که در تمامی درخواست‌ها همان آدرس ذکر شده باشد.

 

مرحله‌ی بعدی؛ بررسی‌های وزارت کشور

زمانی که مدارک خود را به شهرداری ارسال می‌کنید، فرم‌های درخواست به شما ارائه خواهد شد. زمانی که مدارک مورد نیاز را تکمیل کردید و هزینه‌های الزامی درخواستتان را پرداخت کرده‌اید، اسناد و برنامه‌های شما برای بازبینی به وزارت کشور ارسال خواهند شد. کنسولگری ترکیه به شما زمان تقریبی اعلام نتایج درخواستتان ر اطلاع خواهد داد. به خاطر داشته باشید که قانون شهروندی ترکیه همیشه تلاش می‌کند، انعطاف‌پذیر باشد. مقامات کافی‌ست به این نتیجه برسند که حضور شما در کشور مفید خواهد بود و چهره‌ی ترکیه را در رسانه‌های بین المللی بهبود می‌دهد.

 

نکات مهم در خصوص دریافت شهروندی ترکیه از طریق ازدواج با تبعه ترک

اگر از طریق ازدواج، شهروندی ترکیه را به دست بیاورید، طلاق، وضعیت شهروندی شما راتحت‌تاثیر قرار نخواهد داد.

 

اگر برای مقامات مسئول محرز شود که شما ازدواج را تنها به عنوان وسیله‌ای برای گرفتن شهروندی ترکیه انتخاب کرده‌اید (ازدواج‌های سوری)، دادگاه‌های ترکیه طلاق را براساس ازدواج سوری صادر نمی‌کنند.. علاوه بر این، اگر دولت ترکیه از قصد شما مطلع شود، ممکن است توسط مقامات امنیتی و اداره سرشماری Mudurlugu) Nufus) تحت پیگرد قانونی قرار بگیرید.
سایر روش‌های رایج دریافت پاسپورت ترکیه:

سرمایه‌گذاری

کافی است دست به کار شوید و برای خودتان کسب و کار راه بیندازید. این روش که به سرمایه گذاری معروف است می تواند مقدمات دریافت شهروندی ترکیه را برای شما مهیا کند. برای سرمایه گذاری به مبلغی در حدود 500 هزار دلار نیاز است که به تأیید وزارت صنعت و تکنولوژی یا سازمان‌های مرتبط با دسته بندی سرمایه‌گذاری برسد.

باید بیش‌تر از ۱۸ سال سن داشته باشید. سلامت جسمانی قابل قبولی داشته باشید. دانش اولیه از زبان ترکی داشته باشید. درآمدتان از محل آن کسب و کار معقول باشد. سابقه‌ی جنایی نداشته باشید.

 

 

خرید ملک مرحله ۱ – ثبت نام در اداره‌ی مالیات مرحله ۲ - باز کردن حساب بانکی در ترکیه مرحله ۳ - پیدا کردن ملکی به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار دلار آمریکا مرحله ۴ - خرید ملک در ترکیه مرحله ۵ – دریافت مدارک لازم مالکیت مرحله ۶ – درخواست برای دریافت اقامت شهروندی

در خرید ملک همیشه این نکته را مدنظر داشته باشید که انتخاب دفتر املاک و مشاوران معتبر از هر چیزی مهم تر است. محله های مناسب و خانه‌های درخور، احتیاج به جستجو و کسب اطلاعات فراوانی دارد.

 

چه قدر طول می کشد تا پاسپورت ترکیه را دریافت کنید؟

این فرآیند معمولا ۴ تا 6 ماه طول می‌کشد تا امکان شهروندی ترکیه و صدور پاسپورت ترک برای متقاضی اصلی سرمایه‌گذار و سایر اعضای خانواده فراهم شود. مشروط بر این که تمام اسناد با دقت آماده شوند و به طور صحیح کارهای قبل و پس از سرمایه‌گذاری انجام شوند. دقت داشته باشید آماده سازی درست مدارک با پشت‌کار و پی‌گیری انجام می‌شود. این را هم یادتان باشد که متقاضیان به زبان ترکی مورد مصاحبه قرار می‌گیرند. اگر درخواست شما با توجه به شرایط و محتوای قانون شهروندی ماده ۵۹۰۱ رد شود، می‌توانید در فرمانداری که نزدیک محل اقامت شما است، درخواست تجدید نظر خود را ثبت کنید.

 

هزینه دریافت پاسپورت ده ساله ترکیه چه‌قدر است؟

بر طبق قانون شهروندی مصوب سال 2018، در حال حاضر دریافت پاسپورت ده ساله 1154 لیر هزینه دارد. علاوه بر هزینه‌ی فوق که گران به نظر می‌رسد، دولت ترکیه هم 50 لیر هزینه‌ی اضافی بابت مخارج خود از هر متقاضی دریافت می کند.

دریافت پاسپورت ده ساله شما را از تمامی مزایای یک شهروند ترک برخوردار می سازد. از اینجا به بعد، با خیال راحت کار کنید، اقامتی دائم داشته باشید و فرزندانتان را به صورت کاملا رایگان در مدارس ترکیه ثبت نام نمایید.

در صورتی که می خواهید یک مشاور حرفه ای در کنار خود داشته باشید از این لینک استفاده کنید.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: ترکیه اقامت رپرتاژ شهروندی ترکیه درخواست شهروندی دریافت شهروندی دریافت پاسپورت سرمایه گذاری داشته باشید ی ترکیه زبان ترکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۸۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزرو هتل میلان ویلا آیدا

رستوران‌ها و کافه‌های زیبا، بناهای تاریخی، موزه‌های شگفت‌انگیز و از همه مهم‌تر هتل‌های لوکس و جذاب از جمله مواردی هستند که باعث شده است سالانه هزاران گردشگر به شهر میلان سفر کنند. شما برای رزرو هتل میلان گزینه‌های بسیار زیادی پیش رویتان دارید. بااین‌حال هتل ویلا آیدا یکی از گزینه‌های بسیار جذاب برای سفر خانوادگی یا گروهی به شهر میلان است؛ اگر می‌پرسید چرا؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه بمانید. ما در ادامه به‌طور مفصل به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

هتل ویلا چیست؟

قبل از اینکه به معرفی هتل ویلا آیدا (Hotel Villa Aida) بپردازیم بهتر است کمی درباره ویژگی‌های هتل‌هایی با پسوند هتل ویلا آشنا شوید. در هتل‌های ریزورت یا هتل‌های تفریحی، اقامتگاه‌ها و اتاق‌هایی به نام ویلا وجود دارند. این مدل اتاق‌ها فضای خصوصی بسیار بیش‌تری را نسبت به اتاق‌های هتل‌های معمولی در اختیار مسافران می‌گذارند. به‌عنوان‌مثال اتاق‌های این نوع هتل‌ها، سالن پذیرایی، اتاق خواب مستر، استخر شخصی، سالن نشیمن، جکوزی و... دارند. مشتریان این هتل ویلاها نیز خانواده‌ها و زوج‌های جوان یا افرادی هستند که به‌صورت دسته‌جمعی به سفر می‌روند.

با هتل ویلا آیدا میلان بیش‌تر آشنا شوید

هتل ویلا آیدا تاریخچه بسیار جذابی دارد. این هتل در واقع ملکی متعلق به سال 1929 است. ساختمان هتل آیدا در سال‌های اخیر بازسازی شده اما هنوز هم حال و هوای قدیمی خود را دارد. این ساختمان توسط فردی به نام سزار برای همسرش الیزابت ساخته شده است. آن‌ها نام ملک خود را آیدا گذاشتند و اکنون نوادگانشان این ملک را به‌عنوان یک هتل ویلا اداره می‌کنند. در این هتل، اتاق‌ها و امکانات مختلفی وجود دارد که در بخش‌های بعدی درباره آن‌ها بیش‌تر صحبت خواهیم کرد.

اتاق‌های هتل ویلا آیدا

اتاق‌های متنوعی در هتل ویلا آیدا وجود دارد بنابراین اگر قصد رزرو هتل میلان را دارید؛ این هتل را از قلم نیندازید. به‌احتمال‌زیاد یکی از اتاق‌های این هتل می‌تواند شما را راضی کند. سبک معماری همه اتاق‌های هتل به شیوه کلاسیک است. شما می‌توانید همه آیتم‌های دکوراسیون داخلی یک خانه ویلایی در قرن نوزدهم را در این اتاق‌ها ببینید. البته که امکانات این اتاق‌ها هیچ شباهتی به خانه‌های آن زمان ندارد. در همه اتاق‌های هتل امکاناتی مانند تخت‌خواب، مبلمان، میز ناهارخوری، اتاق نشیمن، حمام و سرویس بهداشتی مجهز، مبلمان و کمد لباس برای آسایش مسافران فراهم شده است. اتاق‌های هتل با پرده‌های حریر، گلدان‌های مختلف، لوستر، تابلوهای نقاشی و بسیاری از لوازم دکوری‌های دیگر تزئین شده‌اند.

شما با اقامت در این هتل به‌هیچ‌وجه احساس نمی‌کنید که در یک هتل هستید بلکه هتل ویلا آیدا حس اقامت در خانه یکی از اقوام نزدیکانتان را به شما می‌دهد. ظرفیت اتاق‌های هتل هم متفاوت است. شما می‌توانید در اتاق‌های دونفره اقامت داشته باشید یا اتاقی با ظرفیت پنج نفر را برای اقامتتان در شهر میلان انتخاب کنید. همه اتاق‌ها پنجره‌های بزرگی رو به باغ دارند و شما می‌توانید چشم‌انداز بسیار زیبایی را از اتاقتان تماشا کنید. همچنین اتاق‌ها بزرگ و نورگیر هستند و شباهتی به اتاق‌های کوچک و دلگیر بسیاری از هتل‌ها ندارند.

امکانات هتل آیدا

مدیر هتل ویلا آیدا تلاش کرده است که همه امکانات موردنیاز برای اقامتی لذت‌بخش را در این هتل فراهم کند. خانم Carla Panigada به‌عنوان مدیر هتل، سال‌ها تجربه هتلداری در هتل‌های لوکس و پنج ستاره را در کارنامه کاری خود دارد. او در مصاحبه‌های خود اعلام کرده است که همیشه دوست داشته یک هتل مینیاتوری با امکانات و خدمات موردعلاقه مسافران داشته باشد. البته او در این زمینه موفق بوده و بسیاری از مسافران از اقامت در این هتل رضایت صددرصدی داشته‌اند.

با مراجعه به سایت‌های بوکینگ هتل می‌توانید امتیاز بالای هتل آیدا را ببینید. از جمله امکانات این هتل می‌توان به اینترنت پرسرعت رایگان، پارکینگ خصوصی، استخر و امکانات باربیکیو اشاره کرد. همچنین این هتل به‌عنوان یک هتل دوستدار محیط‌زیست شناخته می‌شود. در ضمن کارکنان هتل به زبان‌های آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی صحبت می‌کنند.

هزینه اقامت در هتل ویلا آیدا چقدر است؟

هتل ویلا با هتل‌های معمولی تفاوت‌های زیادی دارد. به‌عنوان‌مثال امکانات بیش‌تری در اختیار مسافران این نوع هتل‌ها قرار می‌گیرد و از طرفی تعداد مسافران هتل هم بسیار کم است. همه افرادی که می‌خواهند در یک محیط آرام و زیبا اقامت داشته باشند می‌توانند به رزرو هتل میلان آیدا فکر کنند. اگرچه هزینه اقامت در اتاق‌های مختلف با هم فرق می‌کند اما این هتل به دلیل خدمات و امکانات متفاوتش به‌هیچ‌وجه ارزان نیست. بااین‌حال اگر بودجه محدودی در اختیار دارید؛ شاید این هتل برای شما مناسب نباشد.

کد خبر 847405

دیگر خبرها

  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز
  • رزرو هتل میلان ویلا آیدا
  • آیا دریافت وام ازدواج دوم واقعیت دارد؟ / آیا دو بار می‌توان وام ازدواج گرفت؟ 
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه
  • شناسایی معلمان نمونه ‌از برنامه‌های ‌مجموعه تعلیم و تربیت کشور است
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود