Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد یک متخصص جراحی عمومی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج گفت: در پی مراجعه بیمار ۸۶ ساله با علائم درد شکم و استفراغ و با سابقه بیماری قلبی، ریوی به بیمارستان شهید بهشتی، بیمار در اورژانس بیمارستان بستری شد.

دکتر محمد باقر جهانتاب افزود: پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد این بیمار حدود هفت ماه دچار این مشکل شده بود و به طور متناوب دچار عفونت ریوی (پنومونی) می شد، که هنگام مراجعه به اورژانس بیمارستان شهید بهشتی دچار کاشکتیک(لاغری بیش از حد)، ضعیف و بی حال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: بلافاصله این بیمار بستری و اقدامات اولیه برای وی انجام گرفت، در معاینه به تومور ناحیه انتهایی معده و پانکراس، شک کردیم که با انجام آزمایش، آندوسکوپی و سی تی اسکن، تومور بزرگ ناحیه پیلور(اول دوازدهه) تایید شد.

این متخصص جراحی عمومی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیمار دچار پنومونی(عفونت ریوی)، اختلالات الکترولیتی(کلیوی) و کمبود شدید مواد مغذی از جمله پروتئین بود در ابتدا برای وی تغذیه وریدی و درمان عفونت ریوی شروع شد که خوشبختانه پس از ده روز، این مشکلات برطرف و بیمار آماده عمل شد.

دکتر جهانتاب تصریح کرد: در حین عمل و بررسی شکم، متوجه چسبندگی غیر عادی انتهای معده به پانکراس شدیم که با تشخیص سرطان معده با تهاجم به پانکراس، تصمیم به عمل جراحی ویپل(برداشتن قسمت اعظم معده، سر پانکراس، دوازدهه و آناستوموز(پیوند) معده به روده، پانکراس به روده و مجرای صفراوی به روده) شدیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این عمل جراحی پیچیده و سنگین نیاز به تیم هماهنگ و قوی دارشت، پس از هماهنگی با گروه بیهوشی و متخصصین قلب، عمل را شروع کردیم که حدود پنج ساعت به طول انجامید و خوشبختانه در این مدت به خوبی توسط تیم جراحی و بیهوشی اداره شد. بیمار پس از پنج روز و شروع و تحمل غذا، شرایط ترخیص را دارند.

این متخصص جراحی عمومی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج عنوان کرد: این نوع عمل در مراکز محدودی انجام می‌گیرد ولی آنچه که در این بیمار خاص و مهم بود، مدیریت چندین بیماری مختلف در یک بیمار توسط تیم‌های درمان بیمارستان شهید بهشتی از جمله تیم جراحی؛ متخصصین قلب، متخصصین عفونی، متخصصین داخلی، پرسنل آی سی یو جراحی، پرستاران بخش جراحی و اورژانس و اتاق عمل بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، جهانتاب بیان کرد: در واقع درمان موفقیت آمیز این بیمار علاوه بر جراحی بسیار پیچیده آن، ثابت کرد که سخت‌ترین و صعب العلاج ترین بیماری ها در استان قابل درمان هستند، به شرطی که کار گروهی انجام و امکانات و فضای مناسب در اختیار پزشکان این دانشگاه قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد بيمارستان عمل جراحی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۸۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی بعد از ظهر یکشنبه در دیدارهای جداگانه با اعضای شورای اسلامی شهر دیلم و امام حسن به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها، وجود تعامل و همدلی در میان اعضای شورا را اولین اصل تشکیل شورای موفق ذکر کرد.

وی اظهار داشت: دانش، تخصص، دلسوزی، اراده انجام کار تیمی و استفاده از خرد جمعی نیز یاری دهنده افراد شورا برای انجام رسالت و وظیفه سنگین نمایندگی مردم است و در سایه این خصوصیت‌ها، شهر به آبادانی و پیشرفت می‌رسد و آینده روشنی برای آن رقم می‌خورد.

فرماندار دیلم ضمن تبریک روز شوراها به منتخبین مردم در شورای اسلامی شهرهای دیلم و امام حسن افزود: ما به عنوان خادمین مردم در مجموعه دولت امیدواریم با همفکری و تعامل بیشتر با شوراها و شهرداری بتوانیم خدمات قابل قبولی در شهرستان انجام دهیم تا پاسخگوی توقعات به حق مردم باشیم.

در ادامه این نشست‌ها هر یک از اعضای شورا به بیان مطالبی در خصوص مشکلات و ارائه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 6091228

دیگر خبرها

  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت