Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس ) امروز سه‌شنبه تأکید کرد که باید تمام آوارگان فلسطینی که قبلا در اردوگاههای سوریه حضور داشتند، به این اردوگاهها بازگردند.

اخبار بین الملل-حماس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این مسئله به خاطر امنیت و ثبات بوده و یک ضرورت اجتماعی و انسانی است.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به نقل از این جنبش فلسطینی گزارش داد، اردوگاه یرموک، نمادی از حضور فلسطین در سوریه و آوارگان فلسطینی در این کشور است و به همین دلیل باید بازسازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حماس تأکید کرد که حضور آوارگان فلسطینی در این اردوگاه، به منزله تاریخ، هویت و پایبندی به آرمان فلسطین، مقابله با اشغالگر اسرائیلی و تأکید بر حق بازگشت است.

این جنبش فلسطینی از «آونروا» ( آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی) خواست که به وظایف خود در قبال آوارگان فلسطینی در سوریه عمل و به آوارگان کمک کند.

حماس همچنین تصریح کرد، آونروا باید در زمینه خدمات بهداشتی، آموزشی، امدادرسانی و مبارزه با بیماریها به آوارگان فلسطینی خدمات ارائه کند.

ارتش سوریه اردیبهشت ۱۳۹۷ توانست اردوگاه یرموک را از داعش پس بگیرد. این اردوگاه در سال ۲۰۱۲ در اشغال تروریستهای معارض و سپس در سال ۲۰۱۵ به اشغال داعش و جبهه النصره درآمد.

ساکنان این اردوگاه پیش از جنگ علیه سوریه در سال ۲۰۱۱ حدود ۵۰۰ هزار نفر برآورد می‌شد که ۱۶۰ هزار نفر از آنان آوارگان فلسطینی بودند

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حماس آوارگان فلسطینی حماس فلسطینی آوارگان آوارگان فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۸۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع درگیری در کرانه باختری در جریان حمله نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه فلسطین الیوم، نظامیان صهیونیست میسره عفانه اسیر آزاده فلسطینی را بعد از یورش به خانه وی در شهر قلقیلیه مجدداً بازداشت کردند.

همچنین در جریان یورش عناصر متجاوز به اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل درگیری هایی میان جوانان فلسطینی و این عناصر به وقوع پیوست.

نظامیان صهیونیست به اردوگاه عین السلطان در اریحا نیز حمله کردند. محله ام الشرایط در شهر البیره نیز شاهد یورش عناصر صهیونیست بود.

این عناصر تعدادی از جوانان فلسطینی را در محله ام الشرایط و اردوگاه الدهیشه در بیت لحم بازداشت کردند. رزمندگان فلسطینی نیز ساکت نمانده و به سمت ایست بازرسی نظامی در جبل جرزیم در نابلس تیراندازی کردند.

محمود عبدالقادر ابوسلیم، محمد احمد ابوسلیم، صائب فهمی ابوسلیم و معتز سمیح وهدان چند اسیر فلسطینی بودند که تنها چند روز بعد از آزادیشان در منطقه رنتیس واقع در شمال غرب رام الله مجدداً روز گذشته توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

باشگاه اسیر فلسطین نیز در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته هشت هزار و ۴۸۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

در میان این اسرای فلسطینی تعداد قابل توجهی زن و کودک نیز حضور دارند که در شرایط نامطلوبی در زندان های رژیم صهیونیستی بدون تفهیم اتهام و یا محاکمه به سر می برند.

کد خبر 6093754

دیگر خبرها

  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • شمار شهدای خبرنگار غزه به 142 شهید رسید
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • وقوع درگیری در کرانه باختری در جریان حمله نظامیان صهیونیست
  • آخرین تحولات و جزئیات مذاکرات قاهره از زبان منبع فلسطینی
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق