Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالار حسین‌پور با اشاره به راه‌اندازی گشت‌های مشترک برای نظارت بر بازار مسکن گفت: در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی به فکر هم‌نوع خود بوده و فقط نگاه صرف به سود و منفعت شخصی نداشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سالار حسین‌پور در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص وضعیت مسکن و اجاره بهاء گفت: دستگاه‌ها و ارگان‌ها در خصوص مسکن نقش‌های مختلفی دارند، در این رابطه صنعت و معدن در بعد نظارتی بر واحدهای بنگاه معاملاتی و املاک نقش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نظارت بر املاک و بازار تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی ها گشت های مشترکی برای نظارت بر بنگاه های  سطح شهر یاسوج و همچنین سایر شهرستان ها صورت می گیرد.

حسین پور در ادامه بیان کرد: در خصوص مسکن فقط نظارت های صنعت و معدن  برای کنترل قیمت ها نقش ندارد، بلکه  سایر دستگاه ها مانند تعزیرات، راه و شهرسازی، معاونت عمرانی استانداری باید پای کار باشند.

وی در خصوص افزایش قیمت مصالح ساختمانی و نقش آن بر افزایش قیمت مسکن و اجاه بهاء گفت: افزایش قیمت مصالح ساختمانی بر قیمت مسکن و اجاره بهاء تاثیر دارد اما افزایش در بخش مسکن تنها به دلیل افزایش قیمت مصالح نیست، زیرا خانه ای که در سال 90 ساخته شده، و صاحب ملکی که در سال جاری ملک خود را با قیمت بالا اجاره می دهد به دلیل ساخت و ساز او در در سال 90 نیست  بلکه به دلیل تب و تاب اقتصادی و تورم، اجاره بهاء را افزایش می دهد.

حسین پور در ادامه بیان کرد: اجاره مسکن در استان گاهی بی حساب و کتاب  با  افزایش قیمت  مواجه است، و صاحب ملک بیان می کند به دلیل  بدهکاری و وام، ملک خود را  با قیمت بالا اجاره می دهم تا توان پرداخت بدهکاری خود را داشته باشم، که این موضوع اصلا صحیح نیست.

وی افزود: تقاضا داریم، در شرایط  تحریم و مشکلات اقتصادی  به فکر هم نوع خود بوده و فقط نگاه صرف به سود و منفعت خودمان نداشته باشیم.

حسین پور گفت: مشکلات امروز در حوزه مسکن به دلیل بالا بودن قیمت پایه اجاره مسکن است، از طرفی در خصوص اجاره بهاء نرخ مصوبی وجود ندارد و براساس تفاهم مستاجر و موجر انجام می شود بنابراین کسانی که مالک هستند خانه های خود را با قیمت زیاد اجاره می دهند.

وی افزود: بر اساس قانون نظام صنفی، تخلفاتی که در حوزه مسکن رخ می دهد ورود کرده، از طرفی در حوزه واحد های املاک اگر شخصی بیان کند این واحد را به فلان قیمت و به صورت توافقی قصد خرید داشته و واحد املاک مربوطه اجازه انجام  چنین معامل ای صورت گیرد صنعت و معدن برخورد خواهد کرد، همچنین اگر واحد املاکی قیمتی را به صورت خود سر افزایش داده باشد برخورد می شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: افزایش قیمت اجاره بهاء حسین پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۹۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  محمدرضا عسگریان ؛فرماندار گلپایگان در کارگروه املاک و مستغلات شهرستان گفت: نظارت مستمر بر بازار مسکن موجب کاهش قیمت می‌شود و باید با همکاری یکدیگر و با ارائه راهکار مناسب به کاهش اجاره‌بهای مسکن در شهرستان کمک کنیم.
رئیس اتحادیه املاک و مستغلات شهرستان گلپایگان هم در این جلسه با بیان اینکه طی پنج ماه گذشته ۴۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است؛ افزود: در طی این بازرسی ها واحدهای بدون پروانه اخطار دریافت کرده‌اند و 30 طرح شکایت از بنگاه‌ها ثبت شده است که ۹۰ درصد آن به صلح و سازش منجر شد.


احمد حمزه لو؛ از صدور ۱۴ پروانه کسب جدید، و ابطال هشت پروانه کسب در گلپایگان هم خبر داد وگفت: پس از 6 سال، قانون اصلاح نرخ‌نامه طی فرایند قانونی و با همکاری شورای نرخ‌گذاری و انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان و کمیسیون اقتصادی و نظارت اتاق اصناف انجام شد.
وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد نرخ اجاره‌بهای مسکن در شهرستان افزایش یافته است، گفت: نرخ اجاره‌بهای مسکن از دوم اردیبهشت هر سال به دلیل تورم، قیمت تعمیر و تجهیز و عقب‌ماندگی عرضه از تقاضا افزایش پیدا می‌کند.

دیگر خبرها

  • قیمت رحم اجاره‌ای؛ ۴۰۰ میلیون تا ۹۰۰ میلیون تومان!
  • با تخلفات کنکور امسال بلافاصله برخورد شد
  • قیمت رحم اجاره‌ای
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • بازار داغ اجاره رحم در بین دهه هفتادی‌ها
  • قیمت رحم اجاره‌ای سر به فلک کشید/ بازار اجاره رحم در چارتر دهه هفتادی‌ها
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن