Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی تازه‌ترین اثر خود با عنوان «کمی درنگ کن»، خاطرات شهید رضا نادری، را روانه کتابفروشی‌ها کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «کمی درنگ کن»، عنوان تازه‌ترین اثر منتشر شده از سوی گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی است که با محوریت خاطراتی درباره شهید رضا نادری تدوین شده و به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی پیش از این نیز آثاری را درباره خاطرات شهدا منتشر کرده بود که مورد استقبال عمومی قرار گرفته است. «کمی درنگ کن» نیز به سبک کارهای گذشته این گروه، مجموعه‌ای است از خرده‌روایت‌ها درباره شهید نادری که مخاطب پس از خواندن این خاطرات کوتاه و در کنار هم قرار دادن آنها، به شخصیت این شهید پی می‌برد. 

شهید رضا نادری در دهم آبان‌ماه سال 46 در شاهرود متولد شد. پدرش شغل آزاد داشت و مادرش خانه‌دار بود. تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم ادامه داد و بعد از آن، به فرمان امام(ره) و برای حفظ کشور به جبهه اعزام شد. او که از 16 سالگی در برابر بعثی‌ها از کشورش دفاع می‌کرد، سرانجام در پنجم مردادماه سال 67 در عملیات مرصاد به دست منافقین به شهادت رسید.  

عنوان کتاب از وصیت‌نامه معروف این شهید گرفته شده است. شهید نادری در وصیت‌نامه خود بارها از لفظ «کمی درنگ کن!» استفاده کرده است: 

«ای برادر به کجا می‌روی؟ کمی درنگ کن!

آیا با کمی گریه و خواندن یک فاتحه بر مزار من و امثال من، مسئولیتی را که با رفتن خود بر دوش تو گذاشته‌ایم، فراموش خواهی کرد؟ ما نظاره‌گر خواهیم بود که تو با این مسئولیت سنگین چه خواهی کرد. ..».

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: همه دارایی رضا یک دست لباس سبز پاسداری، سه پیراهن، یک دفتر و تعدادی عکس که از او به جا مانده است. قطع‌نامه که امضا شد، رضا مدام گریه می‌کرد. من که سراغش رفتم، گفت: «مادر! این جنگ، جنگ حسینی نیست، حسنی است.»

آخرین‌باری که می‌رفت، تنها سفری بود که با خداحافظی از خانواده و رضایت ما بود. آن زمان رضا یک پاشنه پایش در عملیات قبلی از بین رفته بود و با عصا و دمپایی عازم جبهه شد. از خانه که بیرون می‌رفت، چندبار برگشت و خداحافظی کرد.

هم‌رزمانش می‌گفتند: «هوش و ابتکار شهید نادری به قدری بود که با وجود سن کم در واحد اطلاعات عملیات خدمت می‌کرد و نقشه‌های بسیاری در عملیات‌های گوناگون برای نابودی دشمن کشیده بود.»

هیچ‌ وقت از کارهایی که در جبهه انجام می‌داد، برای ما نمی‌گفت. ما هم فکر می‌کردیم او یک بسیجی ساده است که پشت جبهه فعالیت می‌کند. پس از شهادت او، هر یک از دوستانش خاطره‌ای تعریف می‌کردند و ما تازه فهمیدیم رضا چه انسان بزرگی بود.

همیشه می‌گفت: «عراقی‌ها جرأت ندارند من را گیر بیاورند»؛ آخر سر هم به دست منافقان وطنی به شهادت رسید.

گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی کتاب «کمی درنگ کن» را به قیمت 9 هزار و 500 تومان در دسترس علاقه‌مندان به خاطرات شهدا قرار داده است. 

توزیع «سه دقیقه در قیامت» در لبنان/ عالم پس از مرگ به روایت یک جانباز

انتهای پیام/

R1013197/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شهید ابراهیم هادی ادبیات دفاع مقدس بیشتر بخوانید... توزیع «سه دقیقه در قیامت» در لبنان/ عالم پس از مرگ به روایت یک جانباز قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... توزیع «سه دقیقه در قیامت» در لبنان/ عالم پس از مرگ به روایت یک جانباز واژه های کاربردی مرتبط شهید ابراهیم هادی ادبیات دفاع مقدس پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ پوستر| شهادت امام جواد(ع)+عکس ۲ خودروهای «دی‌کاپریو» و «برد پیت» در «روزی روزگاری در هالیوود» به مزایده گذاشته می‌شود ۳ نماهنگ|"جواد الاوصیاء" ۴ اعمال و فضائل شب و روز دهه اول ذی‌الحجه در بیان میرزا جواد ملکی تبریزی/ پاک‌ترین دهه سال ۵ پشت پرده شائبه‌های کرونایی شدن داور "عصر جدید"/ احسان علیخانی و همراهانش چه زمانی به ضبط برمی‌گردند؟ + عکس ۶ توزیع «سه دقیقه در قیامت» در لبنان/ عالم پس از مرگ به روایت یک جانباز ۷ فرصتی برای شنیدن صدای شعر انقلاب/معرفی آثار شاعران فارسی‌زبان در دانشگاه‌های هند ۸ مدیر عامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت به دیدار جمشید هاشم‌پور رفت مهمترین اخبار فرهنگی کاغذ مازندران در‌ آستانه ورود به بورس/ می‌توانیم کل کاغذ روزنامه کشور را تأمین کنیم فرصتی برای شنیدن صدای شعر انقلاب/معرفی آثار شاعران فارسی‌زبان در دانشگاه‌های هند امام جواد(ع) و آماده‌سازی شیعیان برای عصر غیبت/ روش ابن‌الرضا(ع) در برخورد با اهل‌غلوّ تدوین سند ملی هنرهای تجسمی؛ بیداری دولت از خواب تابستانی! مهمترین اخبار تسنیم ربیعی: قیمت واقعی ارز کمتر از رقم موجود در بازار است/ روابط با همسایگان از اولویت‌های اصلی دولت است دویچه‌وله: توافق راهبردی ایران- چین می‌تواند خنثی کننده تحریم‌های آمریکا باشد استقبال روحانی از «مصطفی الکاظمی» فلسطین| آغاز مرحله آشتی گروه‌های فلسطینی با حضور ابومازن و هنیه قالیباف: اولویت‌های چهارگانه مجلس یازدهم؛ هوشمندسازی، شفافیت، مردمی‌سازی و کارآمدسازی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید ابراهیم هادی ادبیات دفاع مقدس شهید ابراهیم هادی ادبیات دفاع مقدس گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی سه دقیقه در قیامت ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هم اندیشی فعالان حوزه خانواده منطقه ١٠ با عنوان «جامعه پرداز خانواده» با هدف شناسایی، معارفه و هم افزایی فعالان مساله محور حوزه خانواده روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می‌شود.

در ابتدای این نشست هم اندیشی خدیجه مهدی پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ و رییس فرهنگسرای عطار نیشابوری گفت: یک تیم ۱۵ نفره، متشکل از کارشناسان فرهنگی هنری ماه هاست در حال شناسایی، ارزیابی و ارتباط گیری با کنشگران فعال حوزه خانواده در منطقه ۱۰ می‌باشند تا بتوانند در رویدادی مساله محور بر اساس بوم این منطقه، فعالین و نوع فعالیتشان را با هم به اشتراک بگذارند. موضوع خانواده از جمله موضوعاتی است که در همه سازمان‌ها و نهادها به عنوان یک رویکرد و از دغدغه‌های اصلی دلسوزان و صاحب نظران فرهنگی و اجتماعی است و این مدیریت هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: کنشگران و فعالان حوزه خانواده در این رویداد در محورهای ازدواج، هویت زن، جمعیت، فرزند پروری و طلاق، شناسایی و جهت هم افزایی و حیات مجموعه‌های خود به یکدیگر معرفی خواهند شد تا بتوانند عملیات‌های مشترک تعریف و به حل مسائل خانواده‌های محورهای یاد شده کمک کنند.

مهدی پور در ادامه این نشست گفت: مراکز فعال در حوزه سبک زندگی، مبلغین و گروه‌های تبلیغی، مجموعه‌های علمی و پژوهش محور، مؤسسات، مراکز مشاوره، مساجد و هیأت مذهبی فعال در حوزه‌های اجتماعی، خیریه‌ها، گروه‌های جهادی، گروه‌ها و کانال‌های مجازی، کنشگران و اساتید برجسته و به نام حوزه خانواده می‌توانند در این رویداد شرکت کنند و ان شاالله با هم افزایی بتوانیم اقدامات موثری در مقابله با آسیب‌های اجتماعی حوزه خانواده در منطقه ۱۰ و شهر تهران انجام دهیم.

نشست مذکور روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۴:۳۰ در فرهنگسرای عطار نیشابوری واقع در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، انتهای خیابان شهید امیر قلی برگزار می‌شود.

کد خبر 6091143 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • الجزایر در آستانه پیوستن به بانک بریکس