Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، زمان جدید ثبت نام برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مرحله پذیرش سراسری (مهرماه سال ۱۳۹۹) اعلام شد.

به دنبال اطلاعیه‌های ۷ بهمن ۹۸ و ۱۸ فروردین ۹۹ سازمان سنجش، همه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۳۹۹ می توانند در زمان بندی جدید ثبت نام شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به مصوبه جلسه ۲۴ تیرماه ۹۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو درخصوص زمانبندی جدید ثبت‌نام و اعلام نتایج پذیرش در رشته‌های با سوابق تحصیلی برای تمامی زیرنظام های آموزشی (شامل دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزشی عالی غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی)، ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می گیرد، از ۵ مرداد آغاز می شود.

ثبت‌نام و انتخاب رشته رشته‌های تحصیلی پذیرش با سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) منحصراً به صورت اینترنتی از روز یکشنبه ۵ مردادماه ۹۹ آغاز می شود در روز یکشنبه ۲ شهریورماه ۹۹ پایان می پذیرد.

نسخه جدید دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته در پذیرش با سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) از روز چهارشنبه اول مردادماه ۹۹ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

همه داوطلبان و متقاضیان می‌توانند براساس ضوابط و شرایط مندرج در این دفترچه راهنما برای پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در روزهای ۵ مرداد تا ۲ شهریورماه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۰۰ کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

یادآوری مهم: نسخه های قبلی دفترچه راهنمای ثبت‌نام که در تاریخ‌های۸ بهمن ۹۸ و ۱۸ فروردین ۹۹ در سایت سازمان سنجش قرار گرفته بود غیر قابل استفاده بوده و از درجه اعتبار ساقط است.

کد خبر 4979733

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان سنجش پذیرش بدون آزمون پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سال تحصیلی جدید دانشگاه ها پذیرش دانشجو ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی آموزش مجازی سازمان سنجش آزمون دکتری تخصصی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه ها منصور غلامی دانشگاه آزاد اسلامی وزارت بهداشت آموزش پزشکی امتحانات پایان ترم براساس سوابق تحصیلی معدل کتبی دیپلم پذیرش دانشجو سازمان سنجش انتخاب رشته ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شرکت کنندگان نوبت‌های اول و دوم آزمون سراسری می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی my.sanjesh.org سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تایید کنند. در این مرحله، دانش آموزان سال تحصیلی جاری صرفا می‌توانند مشخصات هویتی خود را بررسی و تایید کنند. ثبت‌نام آزمون‌های نهایی نوبت خرداد ۱۴۰۳ برای ایجاد و یا ترمیم سابقه تحصیلی پس از مشاهده و تایید سوابق تحصیلی فعال خواهد شد.
گفتنی است پیش از این محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش گفته بود: تاکنون بیش از ۱۰۰هزار داوطلب به سامانه مشاهده و تایید سوابق تحصیلی مراجعه کرده‌اند که حدود ۶۰۰ نفر اعلام مغایرت و مابقی سوابق خود را تایید کرده‌اند. زارعی با اشاره به تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ افزود: ۵۰ درصد آزمون سراسری از سابقه
تحصیلی در پایه دوازدهم محاسبه می‌شود که شامل تاثیر نمرات دروس عمومی و اختصاصی است که از طریق آزمون نهایی خرداد سال جاری تولید می‌شود. زارعی گفت: داوطلبانی که پیش‌تر از سال ۱۴۰۲ فارغ التحصیل شده‌اند نیز همه آزمون‌های نهایی آنها به عنوان سابقه تحصیلی لحاظ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • تمدید مهلت تأیید سوابق تحصیلی پشت کنکوری‌ها تا 18 اردیبهشت
  • فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه تمدید شد
  • تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی
  • آخرین مهلت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • فرصت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی تا ۱۸ اردیبهشت
  • توصیه‌هایی به داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا