Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از وقوع آتش سوزی گسترده در منطقه حفاظت شده گریزمی خبر داد و گفت: آتش در این منطقه پس از ۵ ساعت تلاش مهار شد.

بنا بر گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی در توضیح این خبر گفت: این دومین گزارش آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی طی سه روز گذشته است و متاسفانه در این حادثه نیز ۲۲ هکتار از پوشش جنگلی منطقه خاکستر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روز گذشته نیز به دنبال دریافت گزارش وقوع آتش سوزی در منطقه حفاظت شده گریزمی، مأموران یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان سرخس بلافاصله عازم محل شدند و با همکاری مأموران یگان منابع طبیعی و مشارکت جوامع محلی پس از ۵ ساعت موفق به مهار آتش شدند.

همتی بیان کرد: در این حادثه که بررسی علت وقوع آن در دست بررسی است، ۲۲ هکتار از مراتع در آتش سوخت و این روزها یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان به خصوص عرصه‌های مستعد آتش سوزی در حالت آماده‌باش برای مقابله و مهار آتش هستند.

وی ضمن اشاره به سوختن ۲۰۰ اصله درخت و درختچه در این حادثه مطرح کرد: ۲۰ اصله درخت و ۵۰ اصله درختچه به طور کامل سوخته و از بین رفته‌اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نوع پوشش منطقه را جنگلی بوته‌ای، درختان پسته و گیاهان درمنه و خانواده گندمیان عنوان کرد و افزود: لازم است گردشگران هنگام عبور از مسیرهای مرتعی و جنگلی، از پرتاب ته سیگار، بطری پلاستیکی و شیشه‌ای که سبب تمرکز نور خورشید و بروز آتش سوزی در علوفه خشک کف جنگل‌ها و سرایت به سایر رستنی‌ها می‌شود، جدا بپرهیزند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: متاسفانه از ابتدای شروع فصل گرما تا کنون نزدیک به ۱۵۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی استان طعمه آتش سوزی شده‌اند و عمده این حوادث نیز ناشی از بی‌احتیاطی گردشگران، دامداران و کشاورزان محلی بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه حفاظت شده آتش سوزي سرخس کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۹ تهران گفت: عملیات خاکریزی، تسطیح و بستر سازی فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تا پل شهید صنیع خانی در منطقه ۱۹ تهران آغاز شد.

علی نایبی افزود: این عملیات به مساحت هزار متر مربع به منظور ایجاد چشم انداز زیبا در سیمای شهر، با خاکریزی ۴۵ کامیون به حجم ۹۰۰ تن خاک مناسب کاشت در بزرگراه آزادگان تا پل شهید صنیع خانی آغاز شد.

معاون شهردار منطقه ۱۹ گفت: در مرحله بعدی خاک تخلیه شده با لودر تسطیح و برای بستر سازی و کاشت درخت و درختچه آماده می‌شود.

علی نایبی افزود: با هدف توسعه و افزایش سرانه فضای سبز شهری و ایجاد فضایی دلپذیر و با طراوت برای شهروندان، ۳۰۰ اصله درخت و هزار و ۷۰۰ عدد درختچه در این محدوده برای توسعه فضای سبز شهری کاشته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر