Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری پیش بینی شده است که 300 میلیون یورو داخلی سازی در صنعت خودرو صورت گیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سایپانیوز، مهدی صادقی نیارکی اظهار کرد: سال گذشته در قالب برگزاری سه میز ساخت داخل بین خودروسازان و قطعه سازان داخلی به ارزش 277 میلیون یورو قرارداد امضا شد تا صنعت خودرو بتواند در راستای افزایش داخلی سازی قطعات مورد نیاز حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای سال جاری پیش بینی شده است که به ارزش 300 میلیون یورو در قالب میزهای ساخت داخل بین قطعه سازان و خودروسازان قرارداد همکاری امضاء شود، در این میان معاونت امور صنایع مسئولیت بهم رسانی نیازمندی ها و توانمندی های مجموعه ها را به سازمان گسترش و نوسازی واگذار کرده است.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در راستای افزایش داخلی سازی ها و بی نیاز شدن از قطعات وارداتی حدود دو هفته پیش اولین میز ساخت داخل در سال جاری با کاهش ارزبری 66 میلیون یورو برگزار شد.
وی تصریح کرد: امیدوارم روند داخلی سازی و برگزاری میزهای ساخت داخل تا پایان سال به نحو مطلوب و متناوبی ادامه داشته باشد و تعداد زیادی از قطعاتی وارداتی به مرحله تولید داخل برسد.
صادقی نیارکی با بیان اینکه در سال جاری وزارت صمت در راستای سال جهش تولید سه رویکرد را با جدیت دنبال می کند، افزود: افزایش داخلی سازی قطعات خودرو با هدف مدیریت منابع ارزی، افزایش تولید و حفظ اشتغال در تولیدات صنعتی است

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میلیون یورو سال جاری داخلی سازی ساخت داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند

محمدرضا آل‌سارا، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن خودرو گفت:یکی از مهم‌ترین نکات این است که کالاهای مورد نیاز خودروی خود را از واحدهای صنفی خریداری کنند که دارای پروانه کسب است زیرا واحدهایی که دارای پروانه کسب هستند باید تهیه شود.

او در پاسخ به این سوال که چگونه روغن تقلبی را از اصلی تشخیص دهیم؟ اضافه کرد:روغن‌های تقلبی در یک بسته‌بندی دربسته است و تا در آن باز نشود تشخیص کیفیت آن بسیار مشکل است. تنها درصورتی قابل تشخیص است که آن واحد صنفی روغن را باز کند و بفهمد تقلبی هست یا خیر.

ال سارا اضافه کرد: البته راه دیگر این است که همه روغن‌های عرضه شده در بازار به آزمایشگاه تشخیص بروند. بازرسی و نظارت اگر توأم با متخصصان واحدهای صنفی باشد و به کارشناسان برای انجام این کار مراجعه شود، قطعا تأثیر مثبتی در بهبود اوضاع خواهد گذاشت.

او در خصوص نحوه خرید لاستیک گفت:به طور کلی باید  به نکاتی مانند داشتن علامت استاندارد ملی ایران یا بین‌المللی، نداشتن نقص و عیوب ظاهری مانند ناهمواری، ترک، حباب و… توجه کرد. خریداران لاستیک می‌توانند از طریق سامانه‌های پیامکی یا وب‌سایت‌های مربوطه اصالت لاستیک را استعلام کنند

برای خرید لاستیک نیز حتماً باید به فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز مراجعه کرد. همچنین به نکاتی مانند داشتن علامت استاندارد ملی ایران یا بین‌المللی، نداشتن نقص و عیوب ظاهری مانند ناهمواری، ترک، حباب و… توجه کرد. خریداران لاستیک می‌توانند از طریق سامانه‌های پیامکی یا وب‌سایت‌های مربوطه اصالت لاستیک را استعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما