Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:28:40 GMT

گام دوم رزمایش کمک‌های مومنانه با محوریت مساجد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۰۲۱۱

گام دوم رزمایش کمک‌های مومنانه با محوریت مساجد

داود گرشاسبی روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند با اشاره به لزوم انجام رفتارهای وحدت آفرین و انسجام بخش در اجرای گام دوم رزمایش کمک‌های مومنانه اظهار کرد: در مرحله دوم رزمایش کمک‌های مومنانه باید بین نظام اداری، مردم و مساجد پیوند محکم ایجاد شود.

وی تاکید کرد: باید با وحدت، تعامل و همفکری و به دور از مسائل حاشیه ای کارها را در شهرستان پیش ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه مرند گفت: تکلیف ما، عدم ایجاد اختلاف و نیز ایجاد ید واحده برای برقراری آرامش و نیز مدیریت فضا در شرایط اقتصادی کنونی است.

وی خاطرنشان کرد: کارهای بسیاری در دوران کرونایی در بسیاری از حوزه ها از جمله آموزش و پرورش در شهرستان انجام شده است که به عنوان الگویی برای استفاده در سایر نقاط کشور تبدیل شد.

گرشاسبی افزود: اقداماتی که در بخش های مختلف در طی ماه‌های گذشته در شهرستان در مقابله با ویروس کرونا صورت گرفته است باید با تعامل و همکاری بیشتر استمرار بخشیم.

وی با اشاره به قرار داشتن شهرستان مرند در شرایط قرمز کرونایی گفت: با توجه به شرایط موجود، باید تلاش کنیم با فرهنگ سازی فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، وضعیت شهرستان را به حالت زرد تغییر دهیم.

امام جمعه مرند نیز ضمن اشاره به فرا رسیدن سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در کشور گفت: هم اکنون تعداد ۹۵۰ نماز جمعه در کشور اقامه می شود و در حفظ انسجام و عزت مردم، وحدت ملی، افشای توطئه‌های دشمن و حل مشکلات و بحران ها در جامعه بسیار تأثیرگذار است.

حجت الاسلام علی نعمت زاده افزود: از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، نماز جمعه است که جنبه سیاسی بودن آن در کنار حالت عبادی و معنوی آن بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: نماز جمعه، منتسب به قوه و جناح خاصی نبوده و از اختصاصات و وظایف دینی رهبری است.

امام جمعه مرند همچنین تفحص و بیان مطالبات را حق نمایندگان دانست و اظهار داشت: نمایندگان در بیان مطالبات و خواسته های مردم از دولتمردان، نباید کار دشمن شاد انجام دهند.

وی ضمن اشاره به اجرای نهضت تعاون و احسان در آستانه دهه ولایت و ماه محرم خاطرنشان کرد: اجرای مرحله دوم رزمایش کمک‌های مومنانه در قالب «نهضت تعاون و احسان»، نمایش قدرت و حضوری ملی است که در شرایط کرونایی و مواجهه مردم با مشکلات اقتصادی، باید با سرعت بیشتر صورت گیرد.

فرمانده سپاه مرند نیز گفت: مرحله دوم رزمایش کمکهای مومنانه و نهضت تعاون و احسان، خود در سه مرحله و بترتیب در دهه امامت و ولایت، دهه اول محرم و دهه آخر صفر اجرا می شود.

محمدرضا هنرور با اشاره به اجرای مرحله اول کمک‌های مومنانه در شهرستان اظهار داشت: به رغم تمام کاستی ها و آسیب ها در اجرای آن، بسیاری از مشکلات مردم در شرایط کرونایی، از طریق توزیع بسته های معیشتی حل شد و نشان داد که مسوولین به فکر مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای نهضت و تعاون احسان، ظرفیت بزرگی است که همه باید با کمک هم، آن را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

فرمانده سپاه مرند با بیان اینکه بهترین همکاری مردم و مسوولین می تواند در مساجد اتفاق افتد، افزود: طرح «هر کارمند یک بسته معیشتی» برنامه ای است که می توان آن را با همکاری هیئت امنای مساجد و پایگاهها در مساجد اجرا کرد.

بخشدار مرکزی مرند نیز گفت: در بحث تعاون و همکاری، روستاییان همیشه در خط مقدم بودند و اجرای رزمایش کمک‌های مومنانه نیز با تلاش ستاد کرونای روستاها از آنجا شروع شد.

علی نیک نفس ضمن اشاره اشاره به توزیع اقلام بهداشتی، سم زدایی و توزیع بسته های معیشتی در روستاها توسط مردم و خیرین خاطرنشان کرد: اکنون نیز سعی می کنیم با استفاده از تجربه مرحله اول رزمایش کمک‌های مومنانه در روستاها، در اجرای نهضت تعاون و احسان به شکل بهتری عمل کنیم.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی مرند رزمايش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مرند رزمايش آذربایجان شرقی مرند رزمايش دوم رزمایش کمک های مومنانه نهضت تعاون و احسان نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۰۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نخستین گردهمایی گروه‌های مردمی و جهادی و وزارت راه و شهرسازی متشکل از بازآفرینی شهری، مسکن و راه روستایی که با مشارکت سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، گفت: دوره‌های مختلف بازآفرینی شهری در حوزه اطلاع‌رسانی، ترغیب مردم به بازآفرینی شهری، مشارکت مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده، چگونگی دریافت پروانه نوسازی و چگونگی دریافت حمایت‌های مالی برای گروه‌های جهادی برگزار شد.

وی بیان کرد: مقرر است تا از فردا این دوره‌های آموزشی از سوی گروه‌های جهادی در ۳۱ استان و ۴۵۰ شهرستان تکرار شود و مردم با حقوق خود در بافت‌های فرسوده آشنا شوند و اقدام به نوسازی کنند. با برگزاری این همایش و دوره‌های تخصصی انتظار داریم تا از فردا بسیج سازندگی، گروه‌های معین خود را به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها معرفی کند تا ۵ رزمایش تا مهرماه امسال در همکاری با گروه‌های جهادی برگزار شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا شعار سال محقق و از ظرفیت‌های مردمی برای نوسازی بهره کافی گرفته شود.

کد خبر 6098536 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • یزد عزادار صادق آل محمد (ع)
  • برپایی دسته‌های عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • شمارش معکوس برای تقسیم تهران /استان های غربی و شرقی با محوریت کدام شهرها تشکیل می شود؟