Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - عضو شورای شهر تهران درباره علت اصلی ابتلای شهروندان به ویروس کرونا و راه‌های پیشگیری از آن توضیحاتی داد.
به گزارش شهر ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه عامل اصلی انتقال ویروس کرونا ارتباطات نزدیک شهروندان است، گفت: اگر مردم در اتوبوس و مترو ماسک داشته باشند و سرشان پایین باشد و پشت به پشت هم قرار گیرند، آن وقت اتوبوس و مترو عامل مهمی برای انتقال ویروس کرونا محسوب نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ویروس کرونا در فضاهای سربسته بیشتر منتقل می‌شود، افزود: از زمان شیوع کرونا بیشترین آمار ابتلا به کرونا را در تاکسیرانی داشتیم، به طوری که 350 نفر در تاکسیرانی و 220 نفر هم در اتوبوسرانی به کرونا مبتلا شدند.
او با بیان اینکه شیوع کرونا در میان شهروندان عوامل متعددی دارد، گفت: شاهراه‌های اصلی شیوع کرونا که باید بسته شوند، رستوران‌ها و برگزاری مجالس عروسی و عزا هستند.
خداکرمی در پایان به باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر بحث انتقال کرونا از کف کفش‌ها مطرح است، چون وقتی مردم وارد خودرویشان می‌شوند، اگر کف کفششان آلوده باشد، کف خودرو هم آلوده می‌شود و با روشن کردن کولر خودرو این آلودگی در محیط داخلی خودرو پراکنده می‌شود و در صورت استنشاق فرد را آلوده می‌کند، لذا توصیه می‌کنیم شهروندان در خودروی شخصی هم ماسک بزنند و به صورتشان دست نزنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۰۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس

تین نیوز

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه در سال گذشته نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مورد توجه ویژه قرار داشت، گفت: در این راستا ۲۷ دستگاه ون و ۱۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهر افزوده شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی نوبانی در هرمزگان با اشاره به اهمیت حمل و نقل عمومی در شهر بندرعباس گفت: تغییر در زیرساخت های شهری باید با اولویت دهی به حمل و نقل عمومی انسان محور همراه باشد.

نوبانی ادامه داد: با یکپارچه سازی و ترکیب بسترهای حمل و نقل انسان محور شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک ترغیب می شوند.  

وی با اشاره به شرایط اقلیمی این شهر عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین ساختار خطی و طولی شهر، شاید استفاده از دوچرخه و یا محورهای پیاده فقط در فصل معینی از سال امکان پذیر باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، استفاده از حمل و نقل عمومی از محدود گزینه های در دسترس جهت بهبود وضعیت آلودگی هوای شهر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت