Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@07:36:34 GMT

واکنش وزارت اطلاعات به تذکر یک نماینده مجلس

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۰۳۹۴

واکنش وزارت اطلاعات به تذکر یک نماینده مجلس

آفتاب‌‌نیوز :

متن بیانیه وزارت اطلاعات به شرح زیر است:

« اگر چه این وزارتخانه، تذکر به وزرا از جمله وزیر اطلاعات را حق نمایندگان محترم دانسته و پاسخگویی و رفع ابهام بر این اساس را وظیفه خود می داند، لکن با توجه به انتشار متن تذکر نماینده فوق الذکر در فضای مجازی- قبل از وصول رسمی آن به این وزارتخانه- بدین وسیله اعلام می‌دارد: مطالب منتسب مبنی بر فشار آوردن و اصرار بر انتصاب افراد خاص در مناصب اداری دو شهرستان لامرد و مهر، مقرون به صحت نبوده و ضمن تاکید بر استقلال وزارت اطلاعات از جریانات سیاسی و جناحی و افتخار به قانون گرایی و تبعیت محض از فرمایشات مقام معظم رهبری(حفظه الله) مطالب موصوف قویاً تکذیب می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیهی است این وزارتخانه ضمن پاسخگویی رسمی به تذکر فوق الذکر حق خود را برای پیگیری حقوقی محفوظ می‌داند.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزارت اطلاعات نماینده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۰۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»

به نقل از رای الیوم، «محمد الحسینی» سرتیپ بازنشسته لبنانی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: واکنش تهران در نتیجه کشمکش طولانی مدت با رژیم صهیونیستی است که از حدود چهار دهه قبل شروع شده است.

وی افزود: این واکنش به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد که ایران آن را به مثابه تهدیدی برای امنیت ملی و نقض آشکار حاکمیت خود دانست. این پاسخ ایران به مثابه ضربه محدود به منظور ایجاد بازدارندگی راهبردی بود تا ترور دیپلمات‌های ایرانی تداوم نیابد، حملات به سفارتش تکرار نشود و نوعی بازدارندگی برای اقدامات رژیم اسرائیل در داخل ایران ایجاد شود.

الحسینی ادامه داد: تهران حمله را با صد‌ها پهپاد بسیار ارزان قیمت آغاز کرد و در مقابل، رژیم اشغالگر یک میلیارد و نیم برای سرنگونی این پهپاد‌ها متحمل شد. ایرانی‌ها از تکنولوژی جدیدی استفاده نکردند، بنابراین صهیونیست‌ها اطلاعات جدیدی نتوانستند به دست آورند، اما ایرانی‌ها اطلاعات زیادی درباره توان آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به دست آوردند.

این نظامی بازنشسته لبنانی اضافه کرد: در موج دوم، ایرانی موشک‌های کروز قدیمی را شلیک کرد و بازهم رژیم صهیونیستی و متحدانش با موشک‌های رهگیر گرانقیمت مقابله کردند و همه توان خود را به کار بستند تا ایرانی‌ها اطلاعات بیشتری به دست آورند. سپس تهران موشک‌های بالستیک شلیک کرد که دو پایگاه هوایی اساسی را در جنوب و شمال فلسطین اشغالی به طور مستقیم هدف قرار داد.

وی اظهار داشت: میان واکنش ایران و آنچه در جنوب لبنان و در نوار غزه از زمان عملیات طوفان الاقصی جریان دارد، جدایی وجود ندارد. این واکنش ایران تحولات راهبردی در سطح دنیا و درگیری در منطقه از جمله دو جبهه غزه و جنوب لبنان به شرح زیر ایجاد کرد.

نخست، ایران خود را به عنوان قدرت جهانی در عرصه بین المللی مطرح کرد که توان ورود به جنگ را در صورت ضرورت، بر خلاف تصور آمریکا و صهیونیست‌ها دارد. تصور آمریکا و رژیم صهیونیستی این بود که تحریم‌ها از حیث اقتصادی و سیاست داخلی، ایران را ناتوان از پاسخگویی می‌کند.

دوم، هراس و وحشتی که حمله ایران در محافل رسمی و میان صهیونیست‌ها ایجاد کرد.

سوم، آثار واکنش ایران علیه رژیم صهیونیستی بر جبهه لبنان با فلسطین اشغالی نمایان شد. قبل واکنش مانند پس از آن نیست، حزب الله پهپاد‌هایی به عمق ۱۵ کیلومتری دشمن ارسال و پادگان «شراگا» در شمال شهر عکا را در ۲۳ آوریل هدف قرار داد و این اولین بار پس از شروع جنگ بود؛ موضوعی که به دشمن فهماند اوضاع فرق کرده است. همچنین حزب الله در ۲۸ آوریل شهرک «میرون» و شهرک‌های اطراف آن را هدف قرار داد. این سبب می‌شود که رژیم غاصب در محاسبات و توهمات خود درباره ایران، تجدید نظر و این رژیم را وادار کند تا از توهمات خود درباره خنثی کردن نظامی ایران در تحولات منطقه دست بردارد.

چهارم، عدم واکنش فوری رژیم صهیونیستی و تلاش‌های واشنگتن برای آرامش، مرحله جدیدی را بنا نهاد و اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها توان مهار تنش در منطقه اگر تل آویو گستاخی علیه حزب الله یا ایران کند را ندارند.

پنجم، عملیات ایران هرچند به رژیم غاصب مجالی داد تا خود را باردیگر به عنوان قربانی در محافل بین المللی بنمایاند، اما تاثیر مثبت آن بر جنگ غزه بسیار زیاد بود و توان ایران را به رخ کشاند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند