Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی روز سه‌شنبه در نشست با مدیر، معاونان و کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان به اهمیت توجه به مسائل فرهنگی اشاره کرد و افزود: اگر به فرهنگ دینی و انقلابی مردم و جامعه توجه شود از بسیاری آسیب‌ها پیشگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی فشار زیادی بر اقشار آسیب‌پذیر جامعه وارد کرده و باید برای حل آن اقداماتی صورت گیرد، ادامه داد: در کنار رسیگی به امور معیشتی و حل دغدغه‌های مردم که مسوولان باید عنایت داشته باشند نباید به مسائل فرهنگی بی‌توجه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهار کرد: اگر در فضای کنونی جامعه به خاطر مشکلات اقتصادی، مقوله فرهنگ،معارف دینی و اخلاقی جامعه  نزد مردم و جوانان کم‌رنگ شود باید بدون شک منتظر آسیب‌ها هم بود.

محی‌الدینی اظهار کرد: آموزش و پرورش باید در کنار سایر دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی بیش از گذشته برای ارتقای معرفت دینی و فرهنگی مردم به خصوص دانش‌آموزان برنامه‌ریزی و اقدام مناسب داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه مهریز بیان کرد: اگر مسائل فرهنگی و تربیتی به نحو مناسب در نسل جوان نهادینه شود آنها را در برابر ناهنجاریها و آسیب‌های اجتماعی مصون نگه می‌دارد.

محی‌الدینی با بیان اینکه دشمنان با بهره‌گیری از فضای مجازی و رسانه‌های نوین ارتباطی، آینده‌سازان و خانواده‌ها را مورد هجمه شدید فرهنگی خود قرار دادند، هوشیاری و بصیرت همگان را خواستار شد.

امام جمعه مهریز در ادامه به جنگ فرهنگی، رسانه‌ای ، تبلیغاتی و روانی که جزو اهداف استکبارجهانی علیه نظام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: همه ما در قبال آینده جوانان مسوول هستیم و باید برای تقویت معارف دینی آنها تلاش کنیم .

به گفته محی‌الدینی، استفاده درست از فضای مجازی به خصوص در شرایط کنونی برای فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی باید محور و هدف اصلی کار معلمان و تمامی دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت قرار گیرد.

وی ابراز خرسندی کرد که با همکاری و احساس وظیفه همه مردم و مسوولان با برنامه‌ریزی مناسب برای خنثی کردن تهدید نرم دشمنان در کنار جنگ اقتصادی تمام عیار تلاش صورت گیرد .

مسائل فرهنگی و آموزشی در کنار هم است 

همچنین مدیر آموزش و پرورش مهریز گفت: فعالیت‌های آموزشی در کنار برنامه‌های پرورشی جزو وظایف و ماموریت اصلی این مدیریت در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹است.

سید کاظم حسینی افزود: فرهنگیان در کنار سایر مجموعه‌های فرهنگی و تبلیغی با همدلی با محوریت امام جمعه شهرستان، وظایف دینی و انقلابی خود را در قبال نسل جوان انجام می‌دهند .

وی اظهار کرد: تاکنون توسط شورای آموزش و پرورش با همکاری دفتر و ستاد نمازجمعه و همراهی مسوولان اجرایی و فرهنگی شهرستان اقدام‌های خوبی در عرصه های فرهنگی صورت گرفته است .

این مسوول خاطرنشان کرد: هرچه در خصوص تربیت دینی و اخلاقی دانش‌آموزان کار صورت گیرد به خاطر اهمیت موضوع و تهدید نرم دشمنان کم است و باید این نوع فعالیت ها بیشتر شتاب بگیرد.

حسینی گفت: آموزش و پرورش برای اینکه در انجام وظایف خطیر خود در این عرصه مهم و اثربخش موفق باشد به همراهی و همکاری تمامی مسوولان و روحانیون نیاز دارد.

مدیر آموزش و پرورش مهریز تصریح کرد: اگر تربیت دینی و انس و الفت نسل جوان با ارزش‌های انقلابی و معنوی در وجود نسل جوان جامعه عجین شود ، توطئه فرهنگی دشمنان نقش بر آب می‌شود.

حسینی از  همراهی امام جمعه شهرستان در تمامی برنامه‌ها و حضور در بین فرهنگیان و دانش‌آموزان و همراهی و بررسی مطالبات و پاسخگوی به سووال های  آنها قدردانی کرد.

جنگ رسانه‌ای دشمن جدی است

همچنین مسوول روابط عمومی آموزش و پرورش مهریز گفت: پیگیری اهداف نظام و انقلاب اسلامی در مدارس با برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای در واحدهای آموزشی پیگیری می‌شود.

سید محسن سیدمحسنی افزود: حضور فعال فرهنگیان و دانش‌آموزان در مراسم‌ها و مناسبت‌های شهر و همراهی با مسوولان جزو برنامه‌هایی است که با جدیت در دستور کار است .

وی اظهار کرد: همراهی خبرنگاران، روحانیان ، رسانه‌های گروهی و همچنین ستاد و دفتر امام جمعه با اهداف آموزش و پرورش طی سال‌های اخیر قابل قدردانی است .

این فعال رسانه ای به اهمیت انعکاس فعالیت‌های مدیریت آموزش و پرورش در فضاهای مختلف از جمله 

 نمازجمعه و مشارکت دانش‌آموزان در برگزاری این آیین عبادی سیاسی تاکید کرد.

سیدمحسنی گفت: برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت و اجرای منویات مقام معظم رهبری باید همه به خصوص در شرایط حال و توطئه دشمنان با احساس وظیفه اقدام کنند.

مهریز ۱۱ هزار دانش‌آموز دارد که در ۱۰۷ مدرسه مشغول تحصیل هستند.

مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

                                             

برچسب‌ها مهریز مدارس دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز مدارس دانش آموزان مهریز مدارس دانش آموزان آموزش و پرورش مسائل فرهنگی دانش آموزان محی الدینی فعالیت ها برنامه ها امام جمعه نسل جوان رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود

ایسنا/مازندران مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه دغدغه اصلی ما حوزه فرهنگ است و این بخش نیاز به باغبانی دارد،گفت: با آمار و ارائه عدد و ارقام نمی‌توان مشکلات این حوزه را مرتفع کرد.

 محمد مهدی شریف‌تبار امروز، ۸ اردیبهشت در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بابل با بیان اینکه در این برهه از زمان باید دقت کنیم ماموریت اصلی ما چیست و بر همان مبنا حرکت کنیم، اظهار کرد: امروزه فعالیت سازمان تبلیغات در عرصه‌های مختلف خدماتی، تشکیلاتی، توانمندسازی، تبیین و توجیه، آموزش و عرصه حضور در میدان نقش مثبتی برای نظام دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه بابل پایلوت همه اقدامات فرهنگی بخاطر ظرفیت ارزنده و پیشینه فرهنگی است، یادآور شد: ایجاد تشکل نهضت پیشرفت بانوان از جمله این ظرفیت‌هاست.

شریف تبار با اشاره به اینکه کار جوان سازی در سازمان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: وجود انجمن‌های تبلیغی و جامعه مبلغان جریان‌ساز از جمله حوزه تاثیرگذاری است که در سازمان تبلیغات تشکیل شد.

وی با قدردانی از حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل تصریح کرد: امام جمعه بابل همواره حامی فرهنگ و فعالان فرهنگی است.

در این مراسم از زحمایت حجت الاسلام رضا جعفرزاده قدردانی و حجت الاسلام حسین اکبرزاده بعنوان رئیس سازمان تبلیغات شهرستان بابل معارفه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود