Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابراز نگرانی و هشدار نسبت به سیر صعودی بیماری کرونا در استان گفت: تعداد مبتلایان ۲۰۰ درصد افزایش یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان سالاری عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد پذیرش بیماران سرپایی و بستری در مراکز بیمارستانی گیلان پس از عید فطر روند صعودی دارد، اظهار داشت: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان رشد 2 برابری داشته و 20 درصد مبتلایان مسافرانی هستند که به استان آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان از ویروس کرونا در امان ماند بیان کرد: همه افراد در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند لذا باید همچنان نسبت به رعایت دستورات بهداشتی و حفظ فاصله توصیه شده از سایر افراد دقت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه به‌جهت ارتقاء سیستم بهداشتی و درمانی استان گیلان و همچنین افزایش مراقبت‌ها و کاهش شدت بیماری، میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در استان کاهش یافته است، تصریح کرد: با این وجود میزان ابتلا به این ویروس همچنان نگران‌کننده است و مردم باید نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به‌خوبی رعایت کنند.

استفاده از "دوچرخه" چقدر در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر است؟!تداوم وضعیت قرمز کرونایی در گنبدکاووس/ محدودیت‌ها تا یکشنبه هفته آینده ادامه داردیکه‌تازی ویروس کرونا در استان اردبیل ادامه دارد/ هموطنان پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند

سالاری از سیر صعودی روند ابتلا به کرونا در استان گیلان خبر داد و با تاکید بر اینکه رفع برخی از محدودیت‌ها باعث ایجاد ذهنیت نادرست مبنی بر از بین رفتن کرونا در بین مردم شده است افزود: کاهش محدودیت‌ها و بازگشایی برخی از مشاغل به‌معنای نابودی کامل ویروس کرونا نیست و همچنان باید مراقبت‌های بهداشتی را به‌ویژه در بیماران و سالمندان جدی بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در سراسر کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ راهی به‌جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن‌ ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و جدی گرفتن ویروس کرونا نداریم زیرا تاکنون واکسنی برای این ویروس کشف نشده است.

وی با ابراز نگرانی و هشدار نسبت به سیر صعودی بیماری کرونا در استان گیلان اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن فصل پاییز و شروع موجی از بیماری آنفولانزا و سیر صعودی شیوع و ابتلای مردم گیلان به ویروس کرونا، به‌طور حتم مقابله با دو بیماری مشابه دشوار بوده و مردم باید این موضوع را جدی بگیرند.

انتهای پیام/613/ ز

R7877/P/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... استرالیا با نزدیک شدن رکود اقتصادی، بسته نجات کرونا را تمدید می‌کند فهرست مراکز ۱۶ساعته و بیمارستان‌‌های پذیرنده مبتلایان به کرونا اعلام شد یک نماینده دیگر به کرونا مبتلا شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... استرالیا با نزدیک شدن رکود اقتصادی، بسته نجات کرونا را تمدید می‌کند فهرست مراکز ۱۶ساعته و بیمارستان‌‌های پذیرنده مبتلایان به کرونا اعلام شد یک نماینده دیگر به کرونا مبتلا شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ به مناسبت پرواز جاودانه شهید دوران|در رثای خلبانی که صدام برای سرش جایزه گذاشت/ داغ‌هایی که شهید دوران بر دل رژیم بعث گذاشت ۲ دستگیری جاعل "مهر و اسناد رسمی" دفتر مقام معظم رهبری / متهم خودش را بازرس ویژه دفتر معرفی می‌کرد ۳ گزارش| وضعیت قرمز کرونا در استان اصفهان/ خط و نشان استاندار برای کسانی که ‌بهداشت‌ را رعایت نمی‌کنند ۴ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۵ متخصص بیماری‌های عفونی پاسخ می‌دهد؛ آیا ‌کرونا از طریق غذا و نوشیدنی منتقل می‌شود؟ ‌ ۶ روایت تسنیم از محرومیت‌های سیستان و بلوچستان/ روستای «کدَرم» محروم از خدمات اولیه زندگی+ فیلم ۷ اینجا «دیسفان گناباد»؛ روستایی که ۱۸ سال صدای گریه نوزادی را نشنیده است ۸ تنها منطقه‌ بدون کرونا در ایران کجاست؟ مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| رونق جشن‌های خانوادگی زیر سایه کرونا / وقتی بی‌تفاوتی قزوینی‌ها مدافعان سلامت را به ستوه آورد سیر صعودی کرونا در گیلان/ افزایش ۲۰۰ درصدی تعداد مبتلایان/ همه افراد در معرض ابتلا هستند هشدار جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه به تلاش ستون پنجم دشمن برای نفوذ در مراکز تصمیم‌ساز ‌ آیت‌الله علم‌الهدی: گام‌های دوم و سوم «مواسات» با قدرت در خراسان رضوی اجرا می‌شود مهمترین اخبار تسنیم ظریف در مسکو: تمدید توافق ۲۰ساله با روسیه در دستور کار قرار دارد استقبال رسمی روحانی از «مصطفی الکاظمی» دویچه‌وله: توافق راهبردی ایران ــ چین می‌تواند خنثی‌کننده تحریم‌های آمریکا باشد کره‌جنوبی به‌جای پاسخگویی درباره بلوکه‌کردن پول ایران سفیر کشورمان را احضار کرد فلسطین| آغاز مرحله آشتی گروه‌های فلسطینی با حضور ابومازن و هنیه درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کرونا در استان استان گیلان ویروس کرونا سیر صعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود

ایتنا - مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوایی - و پنجره‌های بسته – می‌تواند به گسترش ویروس‌های معلق در هوا مانند ویروسی که باعث عفونت COVID-19 می‌شود، کمک کند.
محققان گزارش می‌دهند که به نظر می‌رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

به گزارش ایتنا، آلن هادرل، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول، گفت:« ما می‌دانستیم که SARS-CoV-2 مانند سایر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما بود از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می‌تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس‌های موجود در هوا را افزایش دهد. به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای400 ppm از کربن دی اکسید است.

بر اساس نتایج منتشر شده در 25 آوریل در ژورنال  Nature Communications، افزایش غلظت CO2 به تنها 800 ppm، بقای ویروس‌های معلق در هوا را افزایش داد. محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO2 3000 ppm می رسد - مشابه غلظت یک اتاق شلوغ – ویروس حدود 10 برابر بیشتر زنده می‌ماند.

هادرل در یک انتشار خبری دانشگاه گفت:« این رابطه روشن می‌کند که چرا رویدادهای پاندمیک کننده ممکن است تحت شرایط خاصی رخ دهند .ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می‌دهند. اما CO2 هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می‌کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوا بیشتر زنده بمانند.»

هادرل همچنین گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO2 دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود. نتایج همچنین نشان می‌دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO2 در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس‌های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علم آب و هوای اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO2 در جو تا پایان قرن به بیش از 700 ppm برسد. هادرل گفت: «بنابراین این یافته‌ها پیامدهای گسترده‌تری نه تنها در درک ما از انتقال ویروس‌های تنفسی، بلکه اینکه چگونه تغییرات در محیط ما ممکن است احتمال همه‌گیری‌های آینده را تشدید کند، دارد.»

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعاتی ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO2 در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آنها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

دیگر خبرها

  • افزایش سرطان‌های سطح چشم / تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • قیمت نفت صعودی شد
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • صادرات استان زنجان صعودی شد