Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رایزنان بازرگانی جزو فعالان اقتصادی هستند که نقش بسیار زیادی در توسعه تجارت کشور دارند.

این رایزنان بازرگانی با توجه به ظرفیت تجارت هر کشور با ایران، به تعداد مشخصی در کشور‌های هدف مستقر می‌شوند و اقدام به شناسایی بازار‌ها و نیاز مردم نسبت به تولیدات داخلی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق اظهارات کارشناسان اقتصادی، هرچه تعداد رایزن‌های فعال ایرانی در کشور‌های دنیا بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توانیم نیاز بازار‌های جهانی را شناسایی و این نیاز‌ها را به کمک صادرات محصولات ایرانی بر طرف کنیم.

همچنین برخی از فعالان حوزه تجارت خارجی در جهان معتقدند که سهم بسیار زیادی از صادرات خود را مدیون فعالیت‌های رایزنان خود در کشور‌های مختلف هستند همچنین طبق گفته این افراد، کشور‌هایی که در صادرات محصولات خود ضعیف هستند، حتما رایزنان فعالی ندارند.
بر اساس این گزارش، رایزن‌ها همچنین می‌توانند در تنظیم برخی قرارداد‌های دیگر نیز موثر واقع شوند از جمله این قرارداد‌ها می‌توان به گردشگری اشاره کرد.

همان طور که اشاره شد، فعالیت رایزن‌های بازرگانی می‌توانند تاثیر زیادی در توسعه صنعت گردشگری کشور داشته باشند، به خصوص که این صنعت در کشور ما در وضعیت مساعدی قرار ندارد و نیاز به حمایت و بازاریابی کشور‌های مختلف دارد.

با تمام این تفاسیر، اما متاسفانه در دو سال گذشته تعداد رایزنان بازرگانی فعال ایرانی در کشور‌های مختلف کاهش چشم گیری پیدا کرده و بر اساس اظهارات مسئولان این حوزه تنها دلیل آن کمبود بودجه است. وعده ارسال ۲۰ رایزن بازرگانی به کشور‌های مقصد تجارت حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: سال گذشته مهلت ماموریت ۲۰ رایزن بازرگانی ایرانی به پایان رسید و به دلیل کمبود بودجه نتوانستیم مهلت آن‌ها را تمدید کنیم در نهایت این تعداد رایزن بازرگانی به کشور بازگشتند.

وی افزود: سازمان توسعه تجارت با وزارت صمت برنامه دارند که  بزودی برای ۱۰ تا ۱۵ کشور همسایه تعداد مشخصی رایزن بازرگانی اعزام کند تا فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.

رئیس سازمان توسعه تجارت بیان کرد: هم اکنون ۵ رایزن بازرگانی ایرانی در ۳ کشور چین، افغانستان و عراق فعالیت دارند که تعداد این کشور‌ها به بیش از ۱۳ کشور افزایش خواهد یافت.

زادبوم تصریح کرد: کشور‌های روسیه، هند، قزاقستان، ترکیه و پاکستان جزو کشور‌هایی هستند که در اولویت اعزام رایزن بازرگانی قرار دارند.

طبق این گزارش امیدواریم هرچه سریعتر برای اعزام رایزن‌های بازرگانی به کشور‌های هدف تعیین تکلیف شود و برنامه سازمان توسعه تجارت به هدف برسد تا بازار‌های بین المللی را برای صادرات محصولات ایرانی از دست ندهیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازرگانی صادرات تولید داخلی رایزن بازرگانی سازمان توسعه توسعه تجارت رایزن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۱۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کار‌های بین المللی سازمان توسعه تجارت در نشست خبری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا اظهار داشت: ایران و کشور‌های آفریقایی از ظرفیت یکدیگر برای همکاری‌های اقتصادی مطلع نیستند بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در برای شناخت زمینه‌های تجاری طرفین است.

وی افزود: باکشور‌های آفریقایی میتوان در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی، واردات مواد اولیه تولید و ... می‌توان همکاری مختلفی داشت.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به تخصص ایران در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی چند گروه از قاره آفریقا برای مذاکرات تخصصی در این حوزه هابه ایران می‌آیند.

وی تصریح کرد: در مساله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

دیگر خبرها

  • قنادزاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است
  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا 
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول