Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@04:47:18 GMT

اعزام جنگنده‌های روسی به جنوب سوریه

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۱۱۲۹

اعزام جنگنده‌های روسی به جنوب سوریه

به گزارش افکارنیوز،

نشریه روسی «آویا پرو» امروز سه شنبه گزارش داد روسیه چند جت جنگنده به جنوب سوریه اعزام کرده بود تا با حمله احتمالی رژیم صهیونیستی مقابله کند.

اخبار بین الملل- در گزارش این نشریه آمده است نیروی هوایی روسیه دومین حمله شب گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دمشق را رهگیری کرده است.

این نشریه با اشاره به اینکه پرواز هواپیما‌های جنگی روسیه در ساعت ۲۱ و ۴۷ دقیقه ثبت شد، در حالی که جنگنده‌های صهیونیست در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه حمله را آغاز کردند، مدعی است: "با وجود ادعا‌ها مبنی بر اینکه روسیه ممکن است کنترلی بر فضای هوایی منطقه نداشته باشد، معلوم شد که چند دقیقه قبل از حمله جنگنده‌های صهیونیست، روسیه هواپیما‌های نظامی خود را از پایگاه هوایی حمیمیم بلند کرده و در مسیر جنوب شرقی حرکت داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

این نشریه نوشت: نیروی هوایی روسیه پس از استقرار جت‌های خود در جنوب سوریه، شب گذشته می‌توانست حمله اسرائیل را متوقف کند. با توجه به فاصله از پایگاه هوایی حمیمیم تا دمشق، هواپیما‌های روسی می‌توانند ظرف چند دقیقه این حمله را تحت پوشش خود قرار دهند، اما تحلیلگران معتقدند که روسیه ترجیح داده از ادامه حمله جنگنده‌های صهیونیست جلوگیری کند تا اینکه حمله را به فضای هوایی تحت کنترل ارتش رژیم صهیونیستی بکشاند.

در حالی که کرملین هیچ اشاره‌ای به این ادعا نکرده است، گزارش‌های مشابهی در مورد رهگیری هواپیما‌های صهیونیست توسط نیروی هوایی روسیه در گذشته وجود دارد.

در حالی که این نشریه مدعی رهگیری هواپیما‌های صهیونیست توسط نیروی هوایی روسیه شده است، خبرگزاری دولتی سوریه دیشب اعلام کرد ارتش سوریه موفق شد برخی از موشک‌های اسرائیل را منهدم کند، اما تعدادی از آن‌ها نیز به هدف اصابت کردند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جت جنگنده روسیه رژیم صهیونیستی روسیه جنوب سوریه جت جنگنده نیروی هوایی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه

نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در استان حمص در مرکز سوریه را منهدم کرد.

به گزارش ایسنا، وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد: در حملات نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده و در مناطق کوهستانی جبال العمور در استان حمص مخفی شده بودند که دسترسی به آن دشوار است، منهدم کردند.

کولت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طی روز گذشته هفت حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «حزب اسلامی ترکستان» در منطقه کاهش تنش در ادلب، یک حمله در استان حلب، چهار حمله در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، ۲۱ آوریل روسیه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی آمریکا در سوریه ۲ بار پروتکل عدم درگیری را نقض کرد و پروازهایی را بدون هماهنگی روسیه انجام داد.

گروه‌های تروریستی در سوریه گاهی حملاتی را به غیرنظامیان و مقرهای ارتش سوریه انجام می‌دهند و ارتش سوریه و روسیه با این حملات مقابله می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • سوخت گیری هوایی یک هواپیما با بالگرد (فیلم)
  • حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم