Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا خورشیدی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از اداره هواشناسی و ایستگاه اقلیم‌شناسی شهرستان سمیرم، اظهارداشت: علاوه بر کم‌بارشی، به هنگام نبودن بارندگی‌ها و کم بودن بارش‌ها را در پاییز امسال خواهیم داشت.

به گفته وی سال گذشته بارندگی در مجموع کل استان بویژه شهرستان‌های شرقی و شمالی، وضعیت بارش‌ها بهتر بود اما در غرب استان اصفهان شاهد پایین‌تر بودن میزان بارش‌ها بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با یادآوری اینکه این استان از نظر اقلیمی در شرایط مطلوبی قرار ندارد و به سمت خشک‌سالی پیش می رود، تصریح کرد: تحقیقات تخصصی در زمینه اقلیم خشک‌سالی و هواشناسی کاربردی استان انجام می‌شود و هر ماه یک تحقیق خشک‌سالی برای اصفهان ارائه می‌شود.

خورشیدی ادامه داد: هوشمندسازی ایستگاه‌های هواشناسی یکی از سیاست این اداره کل در مسیر ارتقاء جمع‌آوری، استانداردسازی داده‌ها و کیفیت بخشی به تولید محصولات متنوع برای کاربران مختلف ضروری است.

وی به جمع‌آوری اطلاعات هواشناسی در گذشته توسط عامل انسانی و ادوات سنتی اشاره کرد و افزود: این امر خالی از خطا نبود و بطور قطع هوشمندسازی و بکارگیری تجهیزات مدرن و روز دنیا کمک قابل توجهی به صدور پیش بینی‌ها و پیش آگاهی‌ها می‌کند.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه طبق سیاست‌های برنامه ششم توسعه باید تمام ایستگاه‌های هواشناسی به فناوری‌های نوین مجهز شود، اضافه کرد: هوشمندسازی ایستگاه‌های هواشناسی، ارتقا سطح خدمات‌رسانی مطلوب به مسوولان و مردم را در بر خواهد داشت.

به گفته خورشیدی، سه شاخص دقت، صحت و سرعت در دریافت، ثبت و ارسال داده‌های هواشناسی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

وی درباره وضعیت هواشناسی سمیرم نیز به تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه دوم اقلیم شناسی این شهرستان تا هفته دولت اشاره کرد و از فرماندار سمیرم خواست با تامین اعتبار و برق‌رسانی، این ایستگاه در هفته دولت امسال افتتاح شود.

مسوول اداره هواشناسی سمیرم در همین پیوند، گفت: ایستگاه‌های باران سنجی در مناطق و روستاهای ونک، مهرگرد، ورق، قلعه قدم، گرموک، ضرغام‌آباد، نقل، کُمه و بیده این شهرستان فعال هستند.

مهرداد طایی خاطرنشان کرد: ایستگاه اقلیم‌شناسی شهید حمزوی در شهر حنا(شرق سمیرم) نیز با تامین اعتبار و نصب تجهیزات از حالت سنتی به شکل مکانیزه و مدرن فعالیت خواهد داشت و داده‌های خود را به لحظه ارائه می‌کند.

فرماندار سمیرم به تامین برق اورژانس و ایستگاه اقلیم شناسی هواشناسی در شهر بیده بخش پادنا اشاره کرد و گفت: با همکاری اداره کل هواشناسی و تامین اعتبار ملی و تملک دارایی‌ها، این ایستگاه‌ها روزآمد و خودکار اداره می‌شوند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان دارای ۲۳ ایستگاه سینوپتیک، ۱۴ ایستگاه اقلیم شناسی و ۱۴۴ ایستگاه باران ‌سنجی در شهرها و روستاهای مختلف است.

شهرستان سمیرم با چهار محدوده مطالعاتی(دشت) قبر کیخا، سمیرم، وردشت و کُمه و سدهای حنا، کمانه و قرقاچ، جزو حوضه آبریز کارون بزرگ محسوب می‌شود.

این خطه مرتفع و کوهستانی دارای ۱۸ هزار هکتار باغ، ۱۷ هزار هکتار زمین زراعی، ۴۵۵ هزار هکتار عرصه ملی و ۳۳۰ هزار هکتار مرتع، رودخانه‌ها، جنگل‌های طبیعی و ذخیره‌گاه‌های بزرگ زیستی و جانوری است.

شهرستان سمیرم در۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان، ضلع شمالی ارتفاعات دنا و زاگرس مرکزی واقع شده است.

برچسب‌ها تغییرات اقلیمی بارندگی پاییز سمیرم اداره کل هواشناسی استان اصفهان زاگرس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات اقلیمی بارندگی پاییز سمیرم اداره کل هواشناسی استان اصفهان زاگرس تغییرات اقلیمی بارندگی پاییز سمیرم اداره کل هواشناسی استان اصفهان زاگرس کل هواشناسی استان اصفهان ایستگاه اقلیم شناسی ایستگاه ها هزار هکتار اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان

با اعلام پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر وقوع سیل و آبگرفتگی معابر، سیلاب در روستای پشوئیه شهداد جاری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در کرمان، اداره کل هواشناسی کرمان امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت در اطلاعیه‌ای جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها بویژه در نیمه شمالی، مرکز، غرب و برخی مناطق شرقی را پیش‌بینی کرد؛ تصاویر جاری شدن سیلاب در روستای پشوئیه شهداد را در ادامه می‌بینید:

کد خبر 747660

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود
  • پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • پیش‌بینی وزش باد در اغلب مناطق خوزستان
  • فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان
  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است