Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شرکت ذوب آهن به دنبال خرید معادن زغال سنگ و سنگ آهن است و طبق گفته های تصمیم گیران در این شرکت اقداماتی نیز صورت گرفته است، همچنین تمدید مجوز هیات وزیران در عرضه یک میلیون و 750 هزار تن سنگ آهن، ارایه برنامه تامین کامل مواد اولیه ذوب آهن و پیشنهاد آن به وزارت صمت از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از کارخانه دار؛ یکی از فاکتورهای مهم صنعت فولاد تولید سرانه فولاد است و میزان تولید ذوب آهن در سال 97 به ازای هر نفر، 161 تن بوده است که این عدد در سال 98 به 174 تن رسید و پیش بینی می‌شود در سال جاری با جهش تولید و با راه‌اندازی کوره شماره یک این مجموعه به عدد 199 تن به ازای هر نفر برسد که این حاصل دو اقدام ذوب آهن از جمله افزایش تولید و دیگری خروجی شرکت است.
با این تعاریف شاهد هستیم ذوب آهن خیلی زود تر آ آنچه تصور می شد راهبرد جهش تولید در این شرکت را محقق کرده است .این شرکت در سال گذشته به ثبت رکورد صادرات به میزان یک میلیون و 155 هزار تن محصول، دست یافت که این میزان صادرات معادل 50 درصد محصولات اصلی شرکت است.
شرکت ذوب آهن اصفهان تثبیت سودآوری را در سال گذشته داشت و برای امسال 880 میلیارد تومان را هدف‌گذاری کرده است. بدین‌ترتیب زیان انباشته شرکت به صفر خواهد رسید و سال آینده به‌طور قطع تقسیم سود برای شرکت حاصل می شود.
این شرکت در سال 98 نسبت به سال 97 شاهد رشد 57 درصدی هزینه‌های مواد اولیه بوده به طوریکه رشد هزینه‌ها در حالی بود که رشد فروش شرکت 28 درصد رقم خورد و این یکی از دلایل نرسیدن به سود عملیاتی مناسب ذوب آهن همانند سال 97 بود. رشد 57 درصدی قیمت زغال و همچنین نرخ افزایشی تورم و … موجب رشد هزینه‌های تولید در ذوب آهن شده است.
در سال گذشته ذوب آهن در بحث فروش با محدودیت‌هایی در فروش محصولات خود در بورس کالا مواجه شد، در این شرایط به سود قابل پیش بینی دست نیافت. برآورد سود از دست رفته شرکت 800 میلیارد تومان بوده است.
بزرگ‌ترین مشکل ذوب آهن کمبود مواد آهن‌دار در کشور است، اما با رویکرد جدید وزارت صمت روند خام فروشی رو به کاهش است و با تدابیر صورت گرفته قرار است پیش از صادرات ابتدا نظر تولیدکنندگان داخلی جلب شود. ترجیح معادن به تبدیل سنگ آهن به کنسانتره و گندله است که این موضوع یک چالش برای ذوب آهن محسوب می‌شود، امروز با کمبود سنگ آهن درشت دانه در کشور مواجه هستیم.
از سوی دیگر برخی صنایع بالا دستی همچون گل گهر و چادرملو به تولید فولاد روی آورده‌اند و در این شرایط آنها تامین مواد اولیه خود را در اولویت قرار داده‌اند. ذوب آهن همانند دیگر فولادسازان از یارانه انرژی برخوردار نیست، مطابق آخرین برآورد ذوب آهن به ازای هر کیلو تولید محصول 1050 تومان از یارانه انرژی بی‌بهره است.
شرکت ذوب آهن به دنبال خرید معادن زغال سنگ و سنگ آهن است و طبق گفته های تصمیم گیران در این شرکت اقداماتی نیز صورت گرفته است، همچنین تمدید مجوز هیات وزیران در عرضه یک میلیون و 750 هزار تن سنگ آهن، ارایه برنامه تامین کامل مواد اولیه ذوب آهن و پیشنهاد آن به وزارت صمت از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت است.
این شرکت در استانه راه‌اندازی کوره بلند شماره یک است که با وجود کمبودهای بسیار راه اندازی آن به زودی اتفاق خواهد افتاد اما مهم‌ترین بحث تامین پایدار مواد اولیه آن است که با برنامه‌ریزی وزارت صمت، قابل حل و اجرایی می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مواد اولیه راه اندازی وزارت صمت ذوب آهن سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۱۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، رحمانی در نشست با فعالان حوزه اقتصادی و صنعتی افزود: شرکت نفت باید در تامین سوخت واحد‌های تولیدی سرعت بیشتری داشته باشد.   معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه قطع برق کوره‌ها به فرآیند کار آسیب می‌زند گفت: با مطرح کردن موضوع تامین سوخت کوره ها، قطعی برق باید کاهش یابد.   رحمانی با بیان اینکه تولید برق در ایران بیشتر از کشور‌های صنعتی است، اظهارداشت: علیرغم بالا بودن تولید انرژی در کشور یکی از دلایل ناترازی آن پایین بودن بهره وری انرژی است.   ره انجام، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین هم گفت:برای برداشت گندم در خرداد ماه نیاز مبرم به آبیاری گندم در اردیبهشت ماه داریم.

دیگر خبرها

  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است