Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی وزارت امور خارجه روز سه شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای در واکنش به خبر خبرگزاری رسمی کره جنوبی- یونهاپ- در مورد احضار سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول اعلام کرد: متاسفانه خبرگزاری یونهاپ در اقدامی غیر حرفه‌ای، خبری بی اساس را منتشر کرده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی به وزارت خارجه محل احضار نشده، بلکه دعوت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه با بیان اینکه محور عمده بحث طرف کره‌ای در این گفت‌وگو برداشت از خبر یکی از رسانه‌های ایرانی درباره اظهارات سخنگوی محترم وزارت امور خارجه بوده، ‌ توضیح داد: سفیر  جمهوری اسلامی ایران نیز در این ارتباط توضیح لازم درباره انتشار مواضع وزارت امور خارجه از طریق پایگاه اطلاع رسانی این وزارتخانه و یا خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی به عنوان منبع قابل استناد به طرف مقابل اعلام کرده است.

روابط عمومی وزارت امور خارجه همچنین این نکته را خاطرنشان ساخت که رسانه‌ها در ایران در انتشار مطالب آزاد بوده و مسوولیت آنچه می‌نویسند به‌ عهده خودشان است؛  از این‌رو نظر یک رسانه، ارتباطی با موضع رسمی دولت یا وزارت امور خارجه ایران ندارد.

روابط عمومی وزارت امور خارجه درباره دارائی‌های ایران در کره جنوبی تاکید کرد: پیگیری همه جانبه بر اساس دستور رییس جمهوری محترم در دستور کار قرار دارد.

پیش از این خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی اعلام کرده بود، کوه یونگ‌سوک مسئول آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه کره جنوبی، سعید بادامچی شبستری سفیر ایران را احضار و مراتب اعتراض خود را اعلام کرده است.

برچسب‌ها کره‌ جنوبی وزارت امور خارجه دولت جمهوری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی وزارت امور خارجه دولت جمهوری اسلامی کره جنوبی وزارت امور خارجه دولت جمهوری اسلامی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۱۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد

وزارت امور خارجه ترکیه از به تعویق افتادن سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا که قرار بود در ۹ ماه مه برگزار شود، خبر داد.

بنابر گزارش آناتولی، بر اساس اظهارات اونجو کچالی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه سفر اردوغان به دلیل تناقض در برنامه‌های دیپلماتیک به تعویق افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این دیدار در فرصتی دیگر برای هر دو طرف مشخص خواهد شد. کچالی در ادامه بر ادامه گفتگو‌های سطح بالا میان ترکیه و آمریکا تاکید کرد.

اردوغان و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱، چندین بار در کنفرانس‌های بین المللی ملاقات کرده و تلفنی صحبت کرده‌اند.

روابط واشنگتن و آنکارا به دلیل اختلاف نظرها بر سر پاره‌ای از موضوعات، مدت‌هاست متشنج است.

اگرچه این اختلافات از زمانی که آنکارا درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در اوایل سال جاری تصویب کرد، کمتر شد، اما همچنان اختلافات بر سر سوریه، روسیه و جنگ در غزه ادامه دارد.

این تعویق چند روز پس از آن صورت می گیرد که اردوغان اخیرا میزبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در استانبول بود و این دیدار خشم رژیم صهیونیستی و متحدان آن را برانگیخته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس