Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از بیرجند : با خیال راحت در حال گل‌زدن ماشین عروس هستند و کارت‌های عروسی خود را هم توزیع کرده‌اند. فکر و ذهن‌شان تنها به پاکردن مراسم عروسی است و به این فکر نمی‌کنند که ممکن است در این مراس چندین نفر مبتلا به کرونا شود.

با وجود آن‌که مسئولان بارها تأکید کرده‌اند که مراسم عروسی، عزا و تمام مراسمات عمومی و همایش‌ها باید تعطیل شود اما گویا برخی گوش‌شان به این حرف‌ها شنوا نیست و همچنان مراسم‌های خود را مانند قبل برگزار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که کرونا این روزها زیر پوست شهر جولان می‌دهد و مردم بی‌تفاوت نسبت به شیوع دوباره این ویروس به زندگی عادی خود می‌پردازند.

یکی از شهروندان بیرجندی با بیان اینکه شب گذشته در حالی که ساعت 12 شب بود اما صدای کارنوال عروسی در خیابان‌ها شهر شنیده می‌شد، گفت: چرا کسی با افراد خاطی که توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد نمی‌کند. نزدیک به دو هفته است آمار فوتی‌های کرونایی در خراسان جنوبی هر روزه زیاد می‌شود و این افرادی که در اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند همه پدران، مادران، آشنایان و همشهریان ما هستند چرا برخی از ما مردم بی‌تفاوت هستیم‌.

یکی دیگر از شهروندان هم با گلایه از اینکه برای ما کارت عروسی آورده‌اند اما نمی‌دانیم عروسی را برویم یا نه عنوان کرد:  اگر نرویم هم از دست ما ناراحت می‌شوند و ما در سر دو راهی قرار می‌دهند در این راستا باید نظارت مسئولان بر این جلسات و مراسمات بیشتر ‌و با خاطیان برخورد جدی شود.

استفاده از ماسک، شیلد و محافظ‌های نایلونی در ابتدای رفع محدودیت‌ها جزو جدانشدنی از زندگی بود اما انتشار اخبار کاهش تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها در استان سبب شد تا مردم خیلی زودتر از آنچه تصورش می‌رفت دستورهای بهداشتی را از یاد ببرند و جریان عادی زندگی را در پیش بگیرند.

این روزها در خیابان، ادارات، خانه‌ها و در دورهمی‌ها شاهد نادیده گرفته شدن پروتکل‌های بهداشتی هستیم به طوری که گاه نسبت به وجود ویروسی به نام کرونا شک پیش می‌آید. 

رفع محدودیت‌ها و شرایط آب و هوایی باعث شده تا بسیاری از افرادی که تا چندی پیش با استفاده از هشتگ "در خانه بمانیم"، یکدیگر را به ماندن در خانه تشویق می‌کردند، حالا بی محابا پا از خانه بیرون بگذارند.

‌این روزها شلوغی اتوبوس‌ها به دلیل کم شدن تعداد آن در برخی مسیرهای ررفت‌ و آمد همچون بازار و در راسته برخی اصناف و بانک‌ها تاسف‌آور است و کار را به جایی رسانده که مسئولان دوباره آژیر خطر را به صدا درآورده و نسبت به عواقب رعایت نکردن پروتکل‌ها هشدار جدی دهند.

اما همه ماجرا به این جا ختم نمی‌شود چرا که برگزاری مراسم عروسی بدون رعایت فاصله اجتماعی، برگزاری مراسم ختم، مسافرت، دید و بازدیدهای خانوادگی بدون رعایت نکات بهداشتی هم در روزهای اخیر مزید بر علت شده است و در کنار این از روزی که آمار استانی اعلام نمی‌شود این موضوع سبب شده تا همان ذره ترسی هم که وجود داشت از بین برود غافل از اینکه اگر ویروس روزی بیشتر سراغ سالمندان و افراد در معرض خطر می‌رفت، اما امروز جوانان را هم تهدید می‌کند.

‌طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت امروز بار دیگر خراسان جنوبی به وضعیت هشدار رسید.

48

کد خبر 1412804

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۱۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، کاووسی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های استان،گفت: بنابر اعلام هواشناسی شدت بارندگی‌ها امروز در شهرستان‌های استان وجود دارد. 

وی افزود: بنابراین علاوه بر تیم‌های عملیاتی در شهرستان‌های با هشدار نارنجی، نیروهای امدادی تیم‌های سایر شهرستان‌ها نیز به عنوان پشتیبان آماده خدمت رسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها، گفت: از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیر ضرور و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان؛ آخرین وضعیت شهرتان را ببینید
  • هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۱۳ استان
  • هشدار مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی برای تردد در محور خوسف_ قلعه زری
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • هوای پاک مهمان ۳ شهر خراسان جنوبی
  • هلال احمر آماده باش است
  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای خراسان جنوبی