Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@15:15:00 GMT

خبر خوش درباره تولید واکسن در کشور

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۱۸۴۲

معاون علمی و فناوری روحانی گفت:در آینده نزدیک واکسن‌های مختلفی تولید خواهد شد که نیازهای کشور را برطرف می‌کند، طی دو ماه آینده نیز با تولید واکسن آنفلوآنزا مشکل کشور در این حوزه تاحد زیادی رفع می شود. ناطقان: سورنا ستاری بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: اصفهان شهری است که هر بار از آن دیدن می‌کنیم حرف جدیدی برای گفتن دارد اما این‌ها کافی نیست و باید بخش خصوصی پای‌کار بیاید، ما در کنار طرح‌های فناوری هستیم و از آن‌ها حمایت‌های زیرساختی انجام خواهیم داد اما تلاش خود مدیران استان نیز لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که واردات مواد غذایی به کشور زیاد است، افزود: پروژه‌های ویژه‌ای برای رصد امنیت غذایی در کشور داریم؛ در آینده نزدیک واکسن‌های مختلفی تولید خواهد شد که نیازهای کشور را برطرف می‌کند، طی دو ماه آینده نیز با تولید واکسن آنفلوآنزا مشکل کشور در این حوزه تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

تأسیس ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک سلامت اصفهان

جعفر قیصری نیز در توضیح اهداف و برنامه‌های این سفر اظهار داشت: امروز شاهد آغاز عملیات ساخت شهرک سلامت و فاز دوم کارگاه‌های تلاش با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان هستیم، شهرک سلامت اولین شهرک فناوری خصوصی در اصفهان است که فعالیت آن در حوزه پزشکی و تجهیزات پزشکی خواهد بود.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان افزود: متراژ شهرک سلامت ۲۳ هزار مترمربع است که در آینده نزدیک ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان در آن تأسیس خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود این طرح در ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

جعفری افزود: کارگاه‌های تلاش مجموعاً در ۳ هزار مترمربع فضای کارگاهی، تجاری و نیمه‌صنعتی سازی فناوری است، کارگاهی که در آن قرار داریم از شرکت‌های موفق ما در عرصه تجاری است که تعدادی از کارگاه‌های تلاش مانند این کارگاه تا به امروز در این کارگاه‌ها مستأجر دولت بودند اما امروز به رشد قابل‌توجهی رسیده‌اند که خود می‌توانند رأساً اقدام به ساخت کارگاه و کارخانه کنند.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد ۸۰ شرکت از شرکت‌های فناور شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به مرحله صادرات رسیده‌اند که در سال گذشته ۲/۵ میلیون دلار ارزش صادرات این شرکت‌ها بوده است.

وی در پایان گفت: عملیات اجرایی کارخانه نوآوری با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور همکاری وزارت ارتباطات با شهرک علمی تحقیقاتی در اصفهان آغاز می‌شود.

 سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور صبح امروز طی سفری یک روزه به اصفهان، در مجموعه بازسازی‌شده غدیر حضور یافت این ساختمان ۲۵ سال قبل به‌ عنوان ساختمان اولین مرکز رشد کشور ساخته‌ شده و دارای زیربنایی ۳ هزار و ۳۰۰ متری است و قابلیت استقرار ۳۵ واحد فناور به صورت اداری را در خود دارد.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ با راه‌اندازی اولین مرکز رشد در کشور با هدف حمایت و هدایت شرکت‌های کوچک و دانش‌بنیان آغاز کرد این شهرک امروز دارای۵۴۰ شرکت فناوری است. منبع: فارس برچسب ها: خبر خوش ، تولید واکسن ، آنفلوانزا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خبر خوش تولید واکسن آنفلوانزا شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان علمی و فناوری رئیس جمهور معاون علمی و فناوری تولید واکسن شهرک سلامت کارگاه ها خواهد شد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین المللی فرصت های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

حسین نادری‌منش، رئیس پارک علم و فناوری تربیت مدرس، درباره فعالیت های انجام شده در فضای علمی ایران گفت: در ایران حدود ۴ نسل آموزشی و تحصیلی شکل گرفته است. نسل اول، نسل آموزشی است. اما نقطه شروع کار دانشگاه تربیت مدرس، نسل دوم آموزشی یعنی تربیت پژوهشگر است.

نادری منش اضافه کرد: نسل سوم و چهارم آموزش، نسلی است که دانشگاه های کارآفرینی و پژوهشگری را در کشور تشکیل داده است. 

وی افزود: در کشور حدود ۱۳ پارک علم و فناوری درحال فعالیت است که در این میان،  دانشگاه تربیت مدرس از جمله پارک های علم و فناوری  دارای گرید۲ است.

نادری‌منش به ظرفیت های فناورانه پارک تربیت مدرس اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۸۰ شرکت مختلف در ۵ شاخه غذا، سلامت، انرژی، آی‌تی و زیست فناوری و بیو تکنولوژی در دانشگاه تربیت مدرس درحال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: به همین دلیل در سال گذشته به‌عنوان هاب تعاملات علمی بین المللی کشور با کشور های دیگر از جمله پارک علم و فناوری کشور ازبکستان شدیم.

وی یاد آور شد: هدف از برگزاری این همایش شناخت دو طرفه هر دوکشور از ظرفیت های علمی است، این شناخت می‌تواند منجر به شکل‌گیری صندوق‌های مشترک و برخی مراکز دیگر برای نشر بیشتر دانش و همکاری های علمی بین دو کشور ازبکستان و ایران شود.

نادری‌منش، اشاره کرد: امیدواریم محدودیت های تحریمی و علمی میان کشورهای دوست و همسایه از جمله ازبکستان، از بین برود.

رئیس پارک علم و فناوری تربیت مدرس در پایان گفت: فضای بین‌المللی یکی از مهم ترین فضاها برای ما است و امیدواریم بتوانیم همکاری های بین‌المللی دانشگاه های داخل کشور را با دانشگاه های ازبکستان گسترش دهیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم