Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: امید است تشکیل اتحادیه واحد کشوری به انسجام بیشتر و ثمربخشی فعالیت‌های قرآنی و پرهیز از موازی کاری‌های ناصحیح و پاسداشت منابع واقعی موسسات فرهنگی قرآن و عترت در جهت هم افزایی‌های سازنده بیانجامد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، متن بیانیه این معاونت در خصوص تشکیل اتحادیه کشوری موسسات و تشکلهای قرآن و عترت به شرح ذیل آمده است :

یَهْدِی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَیُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ بِإِذْنِهِ وَیَهْدِیهِمْ إِلَیٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ ( مائده 16)

قرآن کریم نسخه هدایت بشر و توجه دادن او به آموزه‌های الهی است ،تمسک به آموزه های متعالی قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام راهی ست استوار که از آغاز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ترویج گفتمان قرآنی در میان آحاد جامعه تا به امروز بیش از پیش توسعه یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اندیشه اسلامی، تاکید بر وحدت اجتماعی در جامعه ایمانی بهصورت عام و در میان متولیان و مدیران دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی بهصورت خاص همواره مورد توجه بوده است و انتظار مردم نیز،گسترش دایره وحدت و همدلی در میان فعالان این عرصه برکت خیز است.

اکنون که در سایه سار حاکمیت دینی برآمده از خون شهیدان و حاصل مجاهدتهای فراوان ملت مسلمان ایران ، با ابلاغیه دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی ، دبیرخانه هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی راهبری ادغام اتحادیه ها و تشکیل اتحادیه واحد کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت شده است ، ضمن استقبال از این اقدام مهم و مبارک ، از کلیه مدیران و اعضای هیئت مدیره هر دو اتحادیه موسسات قرآنی واجد شرایط شرکت در انتخابات دعوت می‌شود تا با حضور پرشور خود و حفظ همدلی ، اخوت و اتحاد برگ زرین دیگری را در تاریخ فعالیت‌های قرآنی کشور ثبت و ضبط کند.

 بدون شک، مشارکت حداکثری موسسات در این انتخابات، پشتوانه ای قوی برای این حرکت نوین و تحکیم زیرساخت‌های وحدت و همدلی در آینده است. امید است تشکیل این اتحادیه واحد کشوری به انسجام بیشتر و ثمربخشی فعالیت‌های قرآنی و پرهیز از موازی کاری‌های ناصحیح و پاسداشت منافع واقعی موسسات فرهنگی قرآن و عترت در جهت هم‌افزایی‌های سازنده بیانجامد. معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رجاء واثق دارد اعضای هیئت مدیره موسسات فرهنگی قرآن و عترت با حضور حداکثری در انتخابات اتحادیه پیشگفته ، نقش موثر خود را در نشر و گسترش فرهنگ قرآن کریم و عترت طاهره علیه السلام و تقویت و توسعه مشارکت‌های مردمی در حوزه قرآنی به نحو احسن ایفا کند.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل اتحادیه قرآن و عترت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی در نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه تانزانیا برگزار می‌شود.

این آئین با حضور بزرگان، علما، شخصیت‌های قرآنی، مراکز علمی آکادمیک و دینی، دانشجویان، طلاب، علاقمندان از مذاهب مختلف توسط نمایندگی جامعه المصطفی در مرکز همایش‌های بین المللی جولیوس نیرره شهر دارالسلام برگزار خواهد شد.

این جشنواره به صورت حضوری و مجازی با حضور قاریان استاد قاسم مقدمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، سعید رحیمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد عیدی شعبان از کشور تانزانیا، استاد جلال معصومی از کشور افغانستان، استاد رجا ایوب از کشور تانزانیا، قاری نوجوان آقای یاسین غلامی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد حسین بوکی از کشور تانزانیا، استاد رضا دوسا از کشور تانزانیا و استاد علی عبدالله از کشور تانزانیا برپا خواهد شد.

تاریخ برپایی اختتامیه جشنواره روز یکشنبه نهم اردیبهشت سال جاری مطابق با ۲۰۲۴/۴/۲۸ از ساعت ۱۴ در محل Julius Nyerere International Convention Centre است.

علاقه مندان می‌توانند از نشانی زیر شاهد پخش زنده این اختتامیه باشند.

یوتیوب:

https://www.youtube.com/live/pV8I9X0IWQE?si=aAMNlL6Cce6_oMKS

یوتیوب:

https://youtu.be/8H2s342gMf4?si=4jjwBD7ZShu0QJcy

کد خبر 6089604 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد