Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:54:15 GMT

لندن باید از روسیه عذرخواهی کند

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۲۹۱۳

لندن باید از روسیه عذرخواهی کند

به گزارش خبرگزاری مهر، «نایجل فاراژ» رهبر حزب برگزیت انگلیس امروز در پیامی توئیتری تاکید کرد: از آنجائیکه لندن هیچ شواهدی از مداخله روسیه در انتخابات سراسری سال ۲۰۱۹ و همه‌پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا به دست نیاورده، لازم است از مسکو عذر خواهی کنیم.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه «کرملین» ساعاتی پیش بار دیگر اتهامات واهی مربوط به دخالت کشورش در انتخابات سال ۲۰۱۹ انگلیس را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص به خبرنگاران اعلام کرد: مسکو هرگز در فرآیند آرای الکترال آمریکا، انگلیس یا هر کشور دیگری دخالت نکرده است. ما چنین کارهایی را انجام نمی‌دهیم و تلاش دیگر کشورها برای دخالت در امور سیاسی مان را نیز تحمل نخواهیم کرد. بنابراین حتی اگر این گزارش حاوی برخی اتهامات بی‌اساس باشد، مطمئنم حتی اگر اتهاماتی هم وجود داشته باشد، هیچ پایه و اساسی برای آنها وجود نخواهد داشت، آنها بی‌اساس هستند.

گفتنی است، «دومنیک راب» وزیر خارجه انگلیس پنج‌شنبه هفته گذشته ادعا کرد که «عوامل روسی» در تلاش بودند تا با انتشار اسناد محرمانه تجاری میان لندن و واشنگتن در انتخابات این کشور مداخله کنند!

ادعای وزیر خارجه انگلیس در حالی مطرح می‌شود که لندن تا کنون در این خصوص هیچ سند و مدرکی را ارائه نکرده است.

کد خبر 4980003

منبع: مهر

کلیدواژه: نایجل فاراژ روسیه انگلیس ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا عربستان سعودی سوریه ایران فلسطین دونالد ترامپ روسیه افغانستان لبنان امارات متحده عربی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۲۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد

سخنگوی کرملین گفت مراحل اولیه امضای توافق میان مسکو و کی‌یف طی شده بود اما لندن مانع آن شد.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت با وجود فشارهای غرب، چین می‌تواند از منافع ملی خود حفاظت کند و روسیه به تقویت همکاری خود با این کشور ادامه خواهد داد.

در روز جمعه «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت چین نمی‌تواند به دنبال تقویت همکاری خود با اروپا باشد و درعین‌حال از بزرگ‌ترین تهدیدی که امنیت اروپا را نشان رفته (روسیه) ‌حمایت کند.

پسکوف در واکنش به تلاش‌های آمریکا برای قطع ارتباط پکن و مسکو گفت: «چین یک کشور کاملا مستقل است، کشوری قدرتمند که توان دفاع و حفاظت از منافع خود را دارد. چین شریک نزدیک ماست و همکاری‌های خود را افزایش خواهیم داد.»

او همچنین گفت مخالفت کی‌یف با ادامه‌دادن مذاکرات صلح در استانبول به‌دلیل فشارهای مستقیم انگلیس صورت گرفته است.

پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا مسکو پس از نشست صلح استانبول در ۲۰۲۲ خواسته‌های جدیدی از اوکراین داشت، گفت: «به‌خوبی می‌دانیم که مراحل اولیه امضای توافق طی شده بود. همچنین همه به‌خوبی می‌دانند چه چیزی باعث شد اوکراینی‌ها به مذاکره ادامه نداده و امضای توافق را نهایی نکنند. به گفته نمایندگان اوکراین که در مذاکرات حضور داشتند، این اتفاق در نتیجه فشار مستقیم لندن افتاد.»

سخنگوی کرملین همچنین با بیان اینکه روسیه از حفظ ارتباطات میان ایروان و باکو استقبال می‌کند، گفت این گفت‌وگوها برای حل‌وفصل کامل مناقشات میان طرفین ضروری هستند.

او در پاسخ به اعتراضاتی که برخی شهروندان ارمنستان در مخالفت با امتیاز ارضی اخیر این کشور به جمهوری آذربایجان برگزار کرده‌اند، گفت: «نمی‌خواهیم دراین‌باره اظهارنظر کنیم. می‌دانید که ما طرفدار تداوم تماس‌های باکو و ایروان هستیم. ما معتقدیم این گفت‌وگوها برای تنش‌زدایی و حل‌وفصل نهایی مناقشات و حصول توافق بر سر معاهده صلح، ضروری هستند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عذرخواهی رسمی روبن آموریم به خاطر سفر به لندن و مذاکره با وست هم
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد