Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن صادقیان عصر سه شنبه در نشستی با اعضای شورای شهر اردکان افزود: در این شهرستان در مرحله اول طرح ملی مسکن ۲۲۲ نفر ، مرحله دوم ۴۵۵ تن و در مرحله سوم ۱۲۲ نفر و ۲۴ نفر از فرهنگیان اردکان هم در طرح یادشده ثبت نام کرده اند .
‌وی با بیان اینکه ظرفیت‌های مهم انسانی، اقتصادی و صنعتی  زیادی در این شهرستان وجود دارد، یادآور شد: گرچه نگاه درستی در حوزه سرمایه‌گذاری توسط شهرداری‌ها درحال شکل‌گیری است اما ،تجمیع درآمدهای ارزش‌افزوده موجب متضرر شدن برخی شهرها از جمله اردکان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صادقیان اظهار کرد: از شهرداری‌ها انتظار می‌رود به تولید مسکن و شهرک‌سازی نیز ورود کنند.
وی یادآور شد: میزان پیشرفت واگذاری‌های زمین در ۴۰ سال اخیر در استان احصا و تعیین تکلیف شده  است و زمین‌های بدون پیشرفت برای فعالیت‌های جدید واگذار می‌شود.
به گفته معاون هماهنگی امور استانداری یزد  از ۲۳۵ طرحی که در اردکان زمین به متقاضیان آن‌ واگذار شده، پیشرفت ۱۰۱ طرح کم‌تر از ۳۰ درصد است.
صادقیان با بیان اینکه با توجه به شرایط کشور، مجبوریم پروژه‌های عمرانی را اولویت‌بندی کنیم و امسال ۳۳ پروژه مهم به اتمام می‌رسد، گفت: اگر گرهِ قانونی موضوع تامین قیر در مجلس رفع شود؛ کمک شایانی به شهرداری‌ها خواهد شد.
وی افزود: امکان ایجاد نزدیک به چهار هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری با تسهیلات مناسب وجود دارد.

همچنین فرماندار اردکان با اشاره به کاهش بودجه شهرداری ها و گرانی‌ها کالاها، گفت: این مسائل مشکلاتی را برای ادامه روند پروژه‌های عمرانی و انتظارات مردم از شورای شهر به وجود آورده است.

بهروز شهابی زاد بابیان اینکه اردکان شاهد بالاترین شاخص رشد جمعیت در سال‌های اخیر است، افزود: جمعیت شهرستان با آنچه در سرشماری آمده تفاوت زیادی دارد، هم اکون ۱۸ هزار کارگر مهاجر در منطقه فعالیت دارد که در آخرین سرشماری انجام‌شده این مورد به جمعیت سرشماری شده لحاظ نشده است.

وی یکی از مشکلات شهرداری‌ها را موضوع حمل و نقل عمومی دانست و گفت: این موضوع کاری پرضرر و زیان ده برای شهرداری‌هاست لازم هست از محل اعتبارات استانی در این زمینه کمک‌هایی شود.

فرماندار اردکان در ادامه افزود: گرچه موضوع حمل‌ونقل مسافر به یزد جزو وظایف شهرداری اردکان نیست ولی سازمان حمل‌ و نقل آن را به شهرداری واگذار کرده است و این موضوع بار اضافی برای شهرداری شده  که موجب نارضایتی مسافران و رانندگان شده است.

 شهابی زاد اظهار کرد: تعیین حریم شهر و روستاها از جمله اقدامات مناسبی است که در شهرستان اردکان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه با وجود تخصص اعضای شورای فعلی شهر اردکان، کاهش چشم‌گیر اعتبار موجب کاهش فعالیت‌ها و نمود آن‌ها در سطح شهر شده است افزود: با مشخص‌شدن وضعیت طرح جامع شهری  در روزهای آینده، بخشی از مشکلات از جمله بحث کاربری زمین‌ها در اردکان حل‌ و فصل می شود.
فرماندار اردکان تصریح کرد: تعیین محدودهٔ شهرها در حال نهایی‌شدن است و به‌زودی به مرکز استان ارسال می‌شود.
شهابی زاد اظهار امیدواری کرد که با کمک معاونت عمرانی استانداری، انتظار داریم چند پروژهٔ مهم در شهرستان در سال‌جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

‌مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد .

برچسب‌ها طرح ملی اقدام مسکن اردکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح ملی اقدام مسکن اردکان طرح ملی اقدام مسکن اردکان شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: در خصوص قسمتی از مطالبات به حق متقاضیان سه پیمانکار برای شش هزار واحد مسکونی در دست بررسی است و مردم اطمینان خاطر داشته باشند که این بررسی‌ها ظرف چند روز آینده صورت خواهد گرفت. 
یوسف زاده افزود: این طرح با موانع زیادی از جمله موانع بانکی و فنی و مهندسی مواجه بود که در حال رفع شدن است.

او ادامه داد: طرح در مسیر تسریع قرار گرفته، دو پیمانکار فونداسیون را انجام داده‌اند و اینکه متقاضیان به دنبال تعیین تکلیف پول خود هستند، قطعا بررسی و تفکیک انجام خواهد شد. 
یوسف زاده گفت: انتظار است متقاضیان مدتی را صبوری کنند و تلاش ما نیز بر سرعت بخشیدن بر کار است و در صورت بروز مشکل با پیمانکار کیسون قطعا طرح تعیین تکلیف خواهد شد. 

دیگر خبرها

  • اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد
  • لزوم خودداری شهروندان خوزستانی از تردد غیرضروری در هنگام بارندگی
  • خودداری شهروندان خوزستانی از تردد غیرضروری در هنگام بارندگی
  • بازگشایی بیشتر محور‌های مسدود شده عشایری و روستایی در خوزستان
  • تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • معاون استانداری اصفهان در مدرسه دوران تحصیل خود حضور یافت
  • معاون سیاسی استانداری اصفهان در مدرسه دوران تحصیل خود حضور یافت
  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس