Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه گفت: از موضع محکم روسیه و چین در آژانس و شورای امنیت بسیار قدردانی می‌کنیم و این موضع را در جهت حفظ برجام و ثبات و امنیت می‌‌دانیم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  پس از دیدار و گفت‌وگو با سرگئی لاوروف همتای روس خود در نشست خبری مشترک حضور یافت و به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد:برای سی‌امین از زمان مسئولیتم به روسیه سفر کردم. سپاسگزاری می‌کنم از مهمان‌نوازی دوست قدیمی‌ام آقای لاوروف و مردم و دولت روسیه. فرصتی پیدا کردم که پیام روحانی به پوتین را خدمت ایشان در یک گفت‌وگوی مفصل ارائه دهم و از نظرات ایشان استقبال کردم.

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: گفت‌وگوی بسیار خوبی داشتیم و درباره عهدنامه‌ روابط دوجانبه ایران و روسیه در آینده نزدیک به ۲۰ سالگی می‌رسد و برای پنج سال آینده تمدید خواهد شد و توافق کردیم هم‌زمان تلاش کنیم توافق به روزی را برای درازمدت بین دو کشور تنظیم کنیم که قبل از آنکه دوران توافق به پایان برسد توافق جدیدی را آماده کرده باشیم و بین دو کشور به امضا و به مجالس ارائه دهیم.

ظریف گفت: درباره همکاری‌های دوجانبه و همکاری‌های بین‌المللی دو کشور در منطقه که بسیار مثمر ثمر بوده گفتگو کردیم. در سوریه روند آستانه با همکاری ایران، روسیه و ترکیه به نتیجه رسیده است. گفتگوهایی درباره وضعیت در یمن و چگونگی پایان دادن به رنج‌های مردم بی‌گناه یمن گفتگو کردیم. در خصوص همکاری ایران و روسیه برای انجام گفت‌وگوهای صلح در افغانستان گفت‌و‌گو کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: از موضع محکم روسیه و چین در آژانس و شورای امنیت بسیار قدردانی می‌کنیم و این موضع را در جهت حفظ برجام و ثبات و امنیت می‌‌دانیم. برجام در 14 ژوئیه پنج ساله شد و یک توافق بین‌المللی بود و اقدامات آمریکا در نقض برجام و تحمیل یک‌جانبه علیه ملت ایران حتی در زمان کرونا نشانگر فاصله جدی آمریکا از حقوق بین‌الملل و به بی‌اعتباری دولت آمریکا می‌انجامد.

وی گفت: درباره همکاری در آژانس و شورای امنیت گفت‌وگوی بسیار خوب و سازنده‌ای داشتیم.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: روسیه وزیر امور خارجه شورای امنیت محمدجواد ظریف برجام آژانس و شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم

آفتاب‌‌نیوز :

 اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است. ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم.

وی افزود: همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفتگو و تعامل هستیم. از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود.

اسلامی تاکید کرد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست. گروسی دیدار‌هایی در ایران دیدار‌هایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مطمئنیم این گفتگو کمک می‌کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط مان را با آژانس تقویت بکنیم.

اسلامی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان آژانس تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آن‌ها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایند‌های همکاری با آژانس این موصوع را مکرر اثبات کرده و آن‌ها هم به آن اذعان دارند.

وی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران نیز تصریح کرد: این‌ها موضعگیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه‌ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • نیروهای یگان ویژه موجب ارتقاء احساس امنیت شهروندان است
  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!