Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «محسن بهاروند» درباره بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در پاریس گفت: به عنوان کشوری که این واقعه تاسف‌بار در آن اتفاق افتاده است، در این مدت، آنچه را که وظیفه ما بود مطابق مقررات بین‌المللی و همچنین مقررات ایران انجام داده‌ایم و طبق کنوانسیون شیکاگو به ترتیب جلو رفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان سقوط از کشور‌هایی که اتباع‌شان جان‌شان را از دست دادند، دعوت کردیم در تحقیقات مشارکت داشته باشد که در این راستا میزبان هیات‌های بزرگی از همه کشور‌ها به‌ویژه از اوکراین و کانادا بودیم.

معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه افزود: هر درخواستی این هیات‌ها داشته‌اند، نسبت به آن دریغ نکرده‌ایم و به این هیات در همه جا دسترسی دادیم. در موارد خیلی زیاد از جمله سایتی که در آنجا سقوط انجام شده بود، قطعاتی از هواپیما که باقی مانده بود، اجازه دادیم بدون هیچ منعی آزمایش کنند. در مورد قربانیان این واقعه هم به بازماندگان آن‌ها برای پزشکی قانونی و دیدن آزمایشگاه‌های ما دسترسی‌های لازم داده شد.

وی یادآور شد: پس از آن هم تحقیقات توسط سازمان هواپیمایی کشوری ایران و متخصصین ادامه پیدا کرد، اما چند مساله فنی وجود داشت؛ یکی، تلاش برای خوانش جعبه سیاه هواپیما بود که می‌خواستیم به بهترین وجه و توسط سازمان‌های صلاحیت‌دار جهان به‌شکل استاندارد انجام شود. در این مورد، اوکراین ابتدا مدعی بود که توان خوانش جعبه سیاه را دارد، ولی بعداً متوجه شدیم که آن‌ها ممکن است تجهیزات کافی نداشته باشند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماده 474 ماده 477 علی اشرف ریاحی روح الله رجایی سید محمود موسوی مجد سقوط هواپیمای اوکراینی وزارت امور خارجه محسن بهاروند جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی ماده 474 ماده 477 علی اشرف ریاحی روح الله رجایی سید محمود موسوی مجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر آخرالزمانی از طوفان سیاه در چین؛ تورنادو از نمای نزدیک!

رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند که طوفان روز شنبه شهر گوانگژو در جنوب چین را درنوردید و پنج نفر کشته و بیش از ۱۴۰ ساختمان آسیب دیدند. ویدئو‌های منتشرشده در فضای مجازی، آسمان ابری را نشان می‌دهد که کیسه‌های زباله در طوفان پیچنده (تورنادو) در هوا می‌چرخند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • پورموسوی: به زودی طوفان به پا می‌کنم؛ می‌گویم چه کسانی خیریه صوری دارند
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • عاملان قتل خیابانی در یک قدمی میز محاکمه
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • پخش فیلمی در تلویزیون همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • تصاویر آخرالزمانی از طوفان سیاه در چین؛ تورنادو از نمای نزدیک!
  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود