Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه پس از اعلام زمان پایان کرونا از سوی وزارت بهداشت و سپری شدن مدت زمان ۳ ماه آن قراردادهای منازل و اماکن مسکونی دارای اعتبار هستند.گفت: مبلغ اجاره بهاء در این مدت ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و کلیه قراردادها بر این اساس تنظیم می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ناصر عتباتی شامگاه امروز در جمع خبرنگاران با تشریح مصوبه قوه قضائیه در خصوص قرارداد اجاره بهاء و مبلغ رهن با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: قراردادهای منازل و اماکن مسکونی که تا تاریخ ۸ تیرماه سال‌جاری موعدشان تمام شده و تمدید نشده تا ۳ ماه پس از اعلام رسمی وزارت بهداشت مبنی بر وضعیت عادی بیماری کرونا در کشور اعتبار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اماکن مسکونی که تا تاریخ ۸ تیرماه سال‌جاری موعدشان تمام شده و تمدید نشده تا ۳ ماه پس از اعلام رسمی وضعیت عادی بیماری کرونا در کشور اعتبار دارند.

 

وی افزود: بر این اساس پس از اعلام زمان پایان کرونا از سوی وزارت بهداشت و سپری شدن مدت زمان ۳ ماه آن، این  قراردادها دارای اعتبار هستند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان داشت: مطابق مفاد دستورالعمل ارسالی قوه قضائیه در استان اردبیل، مبلغ اجاره بهاء در این مدت  ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و کلیه قراردادها بر این اساس تنظیم می‌شوند.

مبلغ اجاره بهاء در این مدت  ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و کلیه قراردادها بر این اساس تنظیم می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: چنانچه در این مدت موجر ملک خود را به‌صورت قطعی فروخته و واگذار کرده باشد ظرف ۲ ماه پس از واگذاری، تخلیه اماکن از سوی مستاجر انجام خواهد شد و در صورتی که مستاجر به مفاد قرارداد اعتنا نکند از سوی مراجع قضایی نسبت به تخلیه منازل اقدام می‌شود.

عتباتی در ادامه با اشاره به عدم ضرورت تمدید قراردادها در بنگاه‌های املاک از موجرین و مستأجرین خواست تا بر اساس این دستورالعمل اقدام نمایند.

وی از مردم خواست تا با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر جامعه به لحاظ شیوع ویروس کرونا در مراودات خود با یکدیگر به‌ویژه در بحث‌های مالی با تأسی از ائمه اطهار (ع) با گذشت و مهربانی رفتار نمایند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به موج دوم شیوع ویروس کرونا و افزایش مبتلایان و نیز افزایش فوتی‌ها در کشور و در استان، بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرده  و از خدمات کادر بهداشتی و درمانی که جهادگونه و ایثارگرانه تلاش می‌کنند قدردانی نمود.

وی یاد آور شد: هرگونه سهل انگاری در مواجهه با بیماری کرونا موجب افزایش شیوع این بیماری شده به‌طوری که کارمندان دستگاه‌ها نیز درگیر آن شده‌اند و در چند ماه اخیر ابتلای ده‌ها نفر از قضات و کارمندان دستگاه قضایی استان موجب بروز مشکلات در امر خدمت‌رسانی به مردم شده و ادامه این روند موجب افزایش نقص در خدمت‌رسانی خواهد شد.

دستگاه قضایی در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی از افراد مسلماً با آنان برخورد کیفری خواهد کرد.

 

عتباتی گفت: دستگاه قضایی در وهله اول با پیشگیری و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی از افراد که منجر به شیوع روز افزون بیماری می‌شوند مسلماً با برخوردهای کیفری مقابله خواهد کرد.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان اردبیل اجاره مسکن افزایش 15درصدی اجاره مسکن استان اردبیل بیماری کرونا اماکن مسکونی پس از اعلام بر این اساس اجاره بهاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به ساماندهی و کنترل اجاره بها املاک مسکونی، اظهار داشت: در ماده 11 این طرح، امکان بسیار خوبی فراهم شده تا امور مربوط به معاملات خرید، فروش و اجاره در سامانه‌های الکترونیکی و بدون نیاز به حضور در دفاتر مشاوران املاک انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به مزایای دیگر طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی ادامه داد: این طرح دارای نکات و ویژگی‌های بسیار خوبی است که امیدواریم دولت بعد از تایید شورای نگهبان و ابلاغ، تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند. از جمله ویژگی های این طرح مداخله دولت برای تعیین سقف متعادل افزایش اجاره بهاست در مواردی که نرخ تورم مسکن افزایش پیدا می‌کند تا حقوق مستجر و موجر حفظ شود.

شاکری در رابطه با تقابل این سامانه‌ها با فعالیت دفاتر ثبت اسناد و مشاوران املاک تصریح کرد: این سامانه ها با دفاتر مذکور رقابتی نداشته و تنها به عنوان تسهیلات اختیاری و کاملا به روز در کنار دفاتر اسناد رسمی در اختیار مردم قرار داده شده و منجر به تعطیلی مراکز یاد شده نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم اکنون این تجربه برای سامانه املاک و اسکان با عنوان "سامانه خودنویس" انجام شده و مردم خود مختار هستند برای ثبت قراردادهای خود به دفتر مشاوران املاک مراجعه و یا از این سامانه استفاده کنند. تاکنون نیز بیش از 180 هزار قرار داد در این سامانه ثبت شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی ایجاد سامانه‌ها اکترونیکی را در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دادیم تا تمامی ملاحظات قانونی و نظارتی در آن دیده شده و قوانین حاکم اعمال کند و از توسعه قراردادهای دستی و  قولنامه‌ای غیر استاندارد جلوگیری شود. این یک اتفاق رو به جلو و یک امکان مناسب برای مردم بوده در که در طرح مذکور دیده شده است.

دیگر خبرها

  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا