Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه مشترک نمایندگان دندانپزشک سازمان نظام پزشکی با مدیران ارشد سازمان غذا و دارو، بر ضرورت تأمین اقلام حفاظتی و کارپول برای جامعه دندانپزشکی در شرایط بحرانی کرونا که ذخایر تمامی مطب‌های دندانپزشکی رو به اتمام است، تاکید شد.

در این جلسه، مشکلات کلیدی دندانپزشکان که شامل تهیه کارپول و اقلام حفاظت فردی از جمله ماسک، دستکش و…، و همچنین تجهیزات دندانپزشکی بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نمایندگان دندانپزشک سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۰ درصد خدمات دندانپزشکی در بخش خصوصی انجام شده و هر تنشی که در حوزه دندانپزشکی ایجاد شود سلامت آحاد مردم را به مخاطره می‌اندازد، خواستار توجه بیشتر مسئولان به معضلات جامعه دندانپزشکی به ویژه در شرایط بحرانی کرونا شدند.

آن‌ها به عدم حمایت مؤثر بیمه‌ها از حوزه دندانپزشکی اشاره نموده و اذعان داشتند در شرایط سخت کرونایی اغلب مراکز دولتی به علت نبود کارپول و اقلام حفاظتی نتوانستند حضور مؤثری داشته باشند که در این میان بخش خصوصی با جان و دل به آحاد مردم خدمات دندانپزشکی را ارائه نمودند.

یکی از مباحث مورد بحث در جلسه این بود که نزدیک به ۶ ماه از شیوع اپیدمی کرونا در کشور می‌گذرد و تمام ذخیره مطب‌ها و مراکز دندانپزشکی رو به اتمام است و اگر حمایت دولت نباشد، امکان تهیه کارپول و اقلام حفاظتی برای همکاران دندانپزشک با قیمت مناسب میسر نخواهد بود و هم اکنون خرید کارپول از شرکت‌های معین به سختی در حال انجام است.

نمایندگان دندانپزشک سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه قیمت دستکش در نهاد‌های دولتی ۳۰ هزار تومان بوده، اما همکاران با قیمت‌های گزاف بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان از بازار سیاه آن را تهیه می‌کنند، خواستار حمایت وزارت بهداشت و اقدامات شایسته برای تهیه این اقلام به منظور ارائه به جامعه دندانپزشکی شدند.

بهنام عباسیان عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی نیز با اشاره به اینکه وزارت بهداشت با فشار‌های مضاعف خواهان رعایت پروتکل‌های حفاظتی از سوی همکاران است، گفت: در این راستا تمامی همکاران با جان و دل و برای حفظ سلامت خود و بیماران پروتکل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت را رعایت می‌کنند، اما توجه به این نکته ضروری است که جامعه پزشکی کشور در شرایط سختی به سر می‌برد. لذا، از کارگزاران عرصه سلامت خواهان این هستیم که تمام حمایت‌های خود را به صورت عمل نه در قالب شعار به دندانپزشکان نشان دهند.

پس از بحث و بررسی‌های لازم، مقرر شد مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو؛۵۰ هزار بسته دستکش ۱۰۰ تایی و ۵۰ هزار ماسک ۵۰ تایی برای مصرف دندانپزشکان در اختیار سازمان نظام پزشکی قرار دهد و به همین مقدار نیز برای سایر گروه‌های پزشکی در اختیار سازمان‌ها قرار گیرد.

همچنین مقرر شد، دندانپزشکان بتوانند به صورت تکمیلی، دستکش و اقلام حفاظتی نیمایی را که با پروتکل خاصی از سوی سازمان نظام پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد، خریداری نمایند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سازمان نظام پزشکی سازمان غذا و دارو دندانپزشکی پارسی خبر اقلام حفاظتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و پنجمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی با حضور نمایندگان بخش‌های خصوصی و دولتی مرتبط با صنعت تجهیزات پزشکی کشور به ریاست رئیس پارک فناوری پردیس برگزار شد.

در ابتدای این نشست، امین‌رضا خالقیان دبیر نمایشگاه با برشمردن اقدامات انجام شده تاکنون، در خصوص فعالیت کمیته‌های رویدادهای جانبی نمایشگاه توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه نمایندگان تشکل‌های حوزه وزارت بهداشت، وزارت صمت، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، صندوق نوآوری و شکوفایی روند اقدامات انجام شده را تشریح نمودند.

نمایندگان بخش خصوصی حوزه تجهیزات پزشکی ضمن بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود برای برگزاری پرثمر و حضور حداکثری اعضای تشکل‌های خود در این نمایشگاه، خواستار حمایت‌های ویژه توسط نهادهای مرتبط در این نمایشگاه شدند.

در ادامه این جلسه مقرر شد، نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت صمت و همچنین معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ایام ۴ روزه نمایشگاه با هدف پاسخگویی و رفع موانع مخاطبان حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی اقدام به راه اندازی میز خدمت نموده و راهنمایی‌های لازم در خصوص قانون جهش تولید را به عمل آورند.

از دیگر مصوبات این نشست، برگزاری رویدادهای داخلی و بین‌المللی در حاشیه نمایشگاه با حمایت‌های معاونت علمی و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی بود. همچنین مقرر شد صندوق نوآوری و شکوفایی میزان و نحوه حمایت مالی از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه را اعلام نماید.

در ادامه مصوبات مقرر شد نماینده شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران نسبت به پیگیری ارائه تخفیفات ویژه در اجاره بهای زمین این دوره از نمایشگاه، اقدام لازم را به عمل آورد.

در پایان مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس و رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه، گفت: قطعاً با حمایت تمامی ذی نفعان حوزه سلامت، برگزاری این دوره از نمایشگاه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی ارتقا قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث، ۲۹ اردیبهشت تا یک خرداد ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088604 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران